Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrester:

Det lite tråkiga med USa's DD's är att kanonerna "lobbar" skotten i en så hög båge. Kanske är en smaksak eller spelstilsberoende?
Sedan så har väl torpsen inte så lång räckvidd som IJN.

Det är för att USA har en flagga på månen och varje projektil ska upp och hälsa på flaggan innan den kommer ner igen.

Permalänk
Medlem

T2 Dresden om någon lobbar skotten i hög bana på avstånd, då skjuter kanonerna ändå bara dryga 8km.
Cleveland är nästa skepp som lobbar granaterna i hög bana, på långa avstånd som 10-13km.

När man lärt sig skjuta med Dresden och Cleveland på långa avstånd är man en skarpskytt på Wows.

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Medlem

Jag föredrar mera direktskjutande banor. Är väl en smaksak antar jag.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chrester:

Det lite tråkiga med USa's DD's är att kanonerna "lobbar" skotten i en så hög båge. Kanske är en smaksak eller spelstilsberoende?
Sedan så har väl torpsen inte så lång räckvidd som IJN.

US DD är ju kanonbåtar så torps är inte så viktiga för dom, om man ser att en BB går runt en Ö så kan man överraska den på andra sidan. Men vanligtvis så använder jag bara torps när nån kommer för nära min rök.
Men när du väl har kommit till T7 Mahan så kan du låsa upp 9.2km torps och efter det så kan alla US DD skjuta torps utan att bli spottad.

Skrivet av Chrester:

Jag föredrar mera direktskjutande banor. Är väl en smaksak antar jag.

Alla föredrar det förutom om man står bakom en liten Ö och använder den som skydd när man skjuter.
Lobbningen är ju en balanserings grej från WG.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Sen sjunker banan rejält vid ca 7km avstånd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Om skott som "slickar" vattenytan hela vägen fram till målet är viktigt är ju DDs inte rätt väg att gå hur man än vänder sig. Zao och Moskva dyker genast upp på förslagstungan isf. Min spelstil exakt. Först in, pang på, förhoppningsvis landa ett gäng goa citadel hits, död, skämmas, nästa match innan hoten börjar hagla i chaten... men kul är det ;).

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Avstängd

930000 free exp senare

Stör mig väldigt mycket på military month flaggan, En amerikansk flagga på ett tysk skepp, det ser så fel ut, men vad ska man göra? man kan ju inte tacka nej till den bonusen.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

930000 free exp senare

http://i.imgur.com/7NEFky3.jpg

Stör mig väldigt mycket på military month flaggan, En amerikansk flagga på ett tysk skepp, det ser så fel ut, men vad ska man göra? man kan ju inte tacka nej till den bonusen.

Hur tycker du hon presterar då? Vad jag hör på YT av t.ex. iChase så är hon inte direkt något att ha just nu?

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Avstängd

@Zemlan: Jag gillar skeppet, bra pansar och bra kanoner, 98 i AA rating, 500dps AA och 400 av det är vid 6km med AFT och bra secondarys.
Nackdelarna med skeppet är att man alltid är spottad och det går nästan inte att svänga med skeppet, det går inte att segla in bland några öar så man får hålla sig till öppet vatten om man vill leva.
Yamato funkar bättre som solo skepp, med kurfurst så bör du helst vara i en division, för trotts bra AA så kommer CV att jaga dig och trotts bra AA så kommer du ta torp hits från planen eftersom du inte kan svänga, samma gäller med DDs.
Så om du inte redan har det skaffa en polare som gillar Cruisers och RU eller US DDs innan du skaffar en kurfurst.

Men mot andra BBs så är Kurfurst det bästa skeppet, det händer rätt ofta att folk skriver "WTF?" efter att jag skjutit mot dom

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

@Zemlan: Jag gillar skeppet, bra pansar och bra kanoner, 98 i AA rating, 500dps AA och 400 av det är vid 6km med AFT och bra secondarys.
Nackdelarna med skeppet är att man alltid är spottad och det går nästan inte att svänga med skeppet, det går inte att segla in bland några öar så man får hålla sig till öppet vatten om man vill leva.
Yamato funkar bättre som solo skepp, med kurfurst så bör du helst vara i en division, för trotts bra AA så kommer CV att jaga dig och trotts bra AA så kommer du ta torp hits från planen eftersom du inte kan svänga, samma gäller med DDs.
Så om du inte redan har det skaffa en polare som gillar Cruisers och RU eller US DDs innan du skaffar en kurfurst.

Men mot andra BBs så är Kurfurst det bästa skeppet, det händer rätt ofta att folk skriver "WTF?" efter att jag skjutit mot dom

Trevlans, när man väl kommer så långt med de tyska slagskeppen får man väl fortsätta mot T10 då :-). Till skillnad från US där jag inte kommer köra förbi Iowa, känner inte att det är värt den "uppgraderingen" nämligen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zemlan:

Trevlans, när man väl kommer så långt med de tyska slagskeppen får man väl fortsätta mot T10 då :-). Till skillnad från US där jag inte kommer köra förbi Iowa, känner inte att det är värt den "uppgraderingen" nämligen

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här, Iowa är ett väldigt trevligt skepp men jag har inga planer på att köpa en Montana, det blir väl nån gång när man har 21 miljoner som man inte behöver till nått annat.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Var helt underbart ironiskt igår, Ikaroz blev förbannad i TS för att hans Bismarck blev detonerad för andra gången och då kläcker jag ur mig i TS att "jag blir ju aldrig detonerad" tog bokstavligt talat 1min tills min Cleveland blev detonerad av en New Mexico framifrån av HE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kantvals:

Var helt underbart ironiskt igår, Ikaroz blev förbannad i TS för att hans Bismarck blev detonerad för andra gången och då kläcker jag ur mig i TS att "jag blir ju aldrig detonerad" tog bokstavligt talat 1min tills min Cleveland blev detonerad av en New Mexico framifrån av HE.

Vilken TS och är den privat?

Kör själv med curse voice som fungerar klockrent i spelet.Dom få gångerna jag har någon att spela med
Sattyg heter jag i spelet

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

@fermia: Nej vi sitter på Sweclockers egna TS, under WoWs kanalen.
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1384219-sweclockers-tea...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kantvals:

@fermia: Nej vi sitter på Sweclockers egna TS, under WoWs kanalen.
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1384219-sweclockers-tea...

Aha tackar

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

@fermia: Joina kanalen Spelclockers (Luupi) i spelet så ser du oss där också

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

930000 free exp senare

http://i.imgur.com/7NEFky3.jpg

Stör mig väldigt mycket på military month flaggan, En amerikansk flagga på ett tysk skepp, det ser så fel ut, men vad ska man göra? man kan ju inte tacka nej till den bonusen.

Kunna inte heller hålla mig att köpa denna skönhet

samt

älskar båda två

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk

Längtar tills jag kommer hem imorgon och kan köpa dessa fina skepp

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

Pride of the IJN!

Hysteriskt rolig start. Innan folk ens börjat skjuta i princip så får jag syn på en Shima som försöker sig på att cappa.
Han blir detected, försöker fly, jag fyrar av full bredsidssalva och får in en direktträff så han detonerar. Från 100 % till 0 % på 5 sek typ haha.
Hans reaktion var "Dafuq..?" Priceless

Permalänk
Skrivet av Billy Joe Bob:

Pride of the IJN!

https://s14.postimg.org/5yhe47wot/Zao_1.jpg

https://s14.postimg.org/5a8jl9xz1/Zao_2.jpg

Hysteriskt rolig start. Innan folk ens börjat skjuta i princip så får jag syn på en Shima som försöker sig på att cappa.
Han blir detected, försöker fly, jag fyrar av full bredsidssalva och får in en direktträff så han detonerar. Från 100 % till 0 % på 5 sek typ haha.
Hans reaktion var "Dafuq..?" Priceless

Får man ta och fråga hur det kommer sig att du fick ihop 14k xp? Har sätt väldigt höga xp scores men det här är ju något extraordinärt, särskilt med tanke på att din dmg och caps inte är något "extremt".

Visa signatur

Ryzen 5600X @4.65GHz, Noctua NH-U14S, 16GB Corsair LPX DDR4 2666MHz, MSI MAG B550 TOMAHAWK, MSI 1080 Gaming X 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av oscar_98123:

Får man ta och fråga hur det kommer sig att du fick ihop 14k xp? Har sätt väldigt höga xp scores men det här är ju något extraordinärt, särskilt med tanke på att din dmg och caps inte är något "extremt".

Gamescon-bonus, flaggor och antagligen var han mitt i striden hela matchen, fick ju trots allt ihop över 2800 base xp. Kul att se att någon annan inser hur enastående Zao är 👍😂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oscar_98123:

Får man ta och fråga hur det kommer sig att du fick ihop 14k xp? Har sätt väldigt höga xp scores men det här är ju något extraordinärt, särskilt med tanke på att din dmg och caps inte är något "extremt".

50 % flaggan + 50 % Gamescom camo

Edit: precis det som @Aldric T skrev. Och ja, jag älskar min Zao Kan den innan och utantill nu.

Permalänk

Låste upp alla tyska bb till tier 9 tänkte nöta lite där ifrån och spara lite xp till brittiska kryssarna. Men jag gillar mitt tysks bb tier 9 sprängde en yamato och montana idag.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

Tirpitz, underbart skepp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kantvals:

Tirpitz, underbart skepp!

utveckla på vilket sätt ?

Permalänk
Medlem

@Kantvals - Är det säkert men hyfsat irriterande skepp att möta Får man fråga; la du verkligen 600kr (ich) för att köpa det? Fördelen är väl att man vet precis vart citadellen sitter, men trots det är den förbannat svår att träffa

Vettfan vad ja vill med mitt inlägg egentligen mer än att jag ogillar att möta fanskapet, men uppskattar att ha den i samma lag

Visa signatur

Burk: Corsair 4000d Airflow | AMD 5600x | ASUS 3080 TUF OC | Samsung 840 EVO x2, Samsung NVMe 970 | Citera för svar.

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Skrivet av HazZarD:

utveckla på vilket sätt ?

Det kan jag svara på, bra speed, helt ok kanoner och helt ok pansar, Premium skepp så normalt tjänar man 4-500k och man kan ju träna tyska kaptener i det, sen rör vi ihop hela den blandningen och kryddar med lite torpeder och då får du ett skepp som är väldigt bra och oftast leder till roliga fighter.

Jag gjorde mer skada med Amagi, ganska mycket mer t.o.m men det är en glaskanon så man måste vara betydligt mer försiktigt i det skeppet och hålla sig på avstånd, Tirpitz är tvärt om, ju närmare du är ju bättre presterar skeppet och vara mitt i fighten är betydligt roligare än försöka hålla sig 20km från fighten och hoppas på att skeppen man skjuter på inte använder asdw fusket.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

9 förluster i rad med Atago:n ikväll. Den stackars båten är allt lite otursförföljd .. eller så är det min kapten, utlånad från Zao .. ;). Nåja, blir ju pengar iallafall.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Har haft riktigt bra matcher i Tirpitzen på sistonde när jag återgått till att köra ren brawler med det. Gå när och slåss. Har dödat många med torpeder på sistonde. Har riktigt bra pansar om man inte visar bredsida och den dåliga dispersion märks inte när man är närmare än 10km.
Bra matcher ger en med premium 300-500 efter all skatt är betald.

Hade inte tänkt köpa det men kom hem efter jobbet försenad så köpte det i förbannat tillstånd. Kostade omkring 450kr när man köpte enbart skeppet.

Skickades från m.sweclockers.com