Nvidia Geforce GTX 780 TI vs GTX 970

Permalänk

Nvidia Geforce GTX 780 TI vs GTX 970

Hej kära Sweclockare!

Har sedan en längre tid tillbaka haft denna fråga i åtanke. Vilket kort vinner och varför?

Rätta mig om jag har fel men från vad jag har hört ska 780 Ti vara snäppet bättre men dock dra mera ström på grund av Kepler arkitekturen. Denna tanke slog jag fast vid tills jag hittade ett 780 Ti på Webhellen för 4899kr. Eftersom ett gtx 970 kostar runt 3900 kronor måste jag ställa frågan, har jag uppfattat allt fel? Är 780 ti verkligen så mycket bättre med tanke på prisskillnaden eller är det webhallen som har mixtrat med prislappen?

Mvh

Permalänk
Medlem

GTX 780 Ti görs inte längre, ex som finns kvar kan vara dyra om de har kvar pris som från när kortet var aktuellt. Däremot kan du säkert hitta billiga begagnade kort.

Det är lite snabbare än 970 men lite långsammare än 980. Drar en del då det har stora Kepler-kretsen GK110.
http://www.sweclockers.com/recension/20193-nvidia-geforce-gtx...

Permalänk

@Buio Tack för infon! Kör på 970 SLI med tanke på att 780 ti i SLI skulle kostat nästan dubbelt och kraften skiljer sig inte mycket

Permalänk
Medlem

Netonnet.se har 780ti för 2995 eller om det är 3995 styck.
Ett bra kort som presterar bättre än 970 men drar förvisso mer ström och går varmare. Dock om det är för 4000:- så är det ju ganska mycket prestanda för pengarna, om man kan nöja sig med 3GB vram.

Visa signatur

Star Citizen ❤