Usb ljudkort hittas inte, behöver hjälp!

Permalänk
Medlem

Usb ljudkort hittas inte, behöver hjälp!

Hejsan!
Har införskaffat mig en Harley Benton TableAmp från thomann för att kunna spela in musik.

Fick med en skiva för att installera asio drivrutiner men det står bara "usb device not recognized" varje gång jag pluggar in den och inget dyker upp i recording devices.

Har testat installera, avinstallera, installera om, startat om datorn och försökt googla fram problemet utan lycka.

Någon som har lite mer erfarenhet kring detta eller någon som har något tips?

Tacksam för all hjälp!

Mvh,
Jesper

Permalänk
Rekordmedlem

Kan inget om den specifika modellen men den kanske inte fungerar med en usb 3 port ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@mrgaffe

Skrivet av mrqaffe:

Kan inget om den specifika modellen men den kanske inte fungerar med en usb 3 port ?

Tack för svar!
Har försökt i flera olika usb-ingångar men händer samma sak :/

Permalänk
Medlem

@Nject:
Prova denna drivrutinen från deras sida, och installera den innan du kopplar förstärkaren till datorn.
https://images5.static-thomann.de/pics/atg/atgdata/file/misc/...

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mac83:

@Nject:
Prova denna drivrutinen från deras sida, och installera den innan du kopplar förstärkaren till datorn.
https://images5.static-thomann.de/pics/atg/atgdata/file/misc/...

@Mac83

Tack för svar!