Är Philips Fidelio X2 bra lurar?

Permalänk
Medlem

Är Philips Fidelio X2 bra lurar?

Tjenare, klickade hem ett par Fidelio X2 häromdagen, då jag är bortrest så har jag inte hunnit kolla på om dom är bra och om folk rekommenderar dom riktigt. Har inte heller hittat så mycket omdömen men det kanske är för att jag googlar dåligt. Det jag kommer använda lurarna till blir nog en del musik(typ mainstream radiomusik och dubstep mest) och spelande. Har haft ett G35 och ett Siberia V2 så dom är väl ganska bra mot dom, har även ett Asus Xonar Phoebus tror jag att det heter och det gjorde ju ett redigt lyft i Siberia lurarna.
Hittade inget om lurarna här på SweC och är lite sugen på att höra vad ni tycker
Men vad tycker/tror ni om lurarna? Rekommenderas dom?

Permalänk
Medlem

Fidelio X2 är otroligt bra allround hörlurar och rekommenderas starkt av experter. Denna review sammanfattar X2 väldigt bra, http://headphone.guru/phillips-fidelio-x2/

Permalänk
Medlem

Jag har X1. X2 är lite bättre vad jag läst. Av alla 20+ hörlurar jag provat i 1000-3000kr klassen så tycker jag inga slår mina X1. Just därför jag köpte dom efter att ha provat massor av lurar.
Grymt sköna. Snygga. Väldigt fint och detaljerat ljud. Väldigt bra tryck och bas utan att vara för mycket. Sedan är de också öppna vilket jag tycker gör ljudbilden större och luftigare.

De är absolut inga referenshörlurar, utan de har ett mer färgat ljud. Men detta gillar jag personligen då det blir roligare att lyssna och man tröttnar inte lika snabbt.

Så ja, jag rekommenderar dom

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Har lurarna själv och jag gick från ATH-M50 och Beyerdynamics DT 880 PRO.
Jag själv gick då från stängda lurar till öppna och jag kan bara säga att jag älskar dom. Extremt bekväma att ha på sig och sen tycker jag personligen också att de är dom snyggaste lurarna som finns på marknaden. Känns extremt kvalitativa.

Ljudet för mig var ett stort steg eftersom stängda lurar är lite mer basiga men jag tycker att de låter extremt bra och är inte några tråkiga lurar eftersom just Philips har försökt att skapa en rolig lur och inte en super neutral lur. Detta kan vara positivt för vissa och negativt för andra man jag älskar ljudet.

Det ända jag kan säga som är negativt med dom är att det är ju utbytbara earpads men det finns inga att köpa till dom. Känns som dum miss men så länge de som hänger med håller så är det inte ett stort problem.

Att du har ett annat ljudkort kommer ärligt talat inte göra någon skillnad överhuvudtaget eftersom det är en väldigt lättdriven lur vilket gör att de också fungerar på bärbara enheter som telefoner.

Jag tror att du kommer att gilla dom starkt om du går från ett par siberia lurar och lysnar på mainstream radio. Det ända är att du får tänka på att ifall du velat ha en basigare lur så skulle du kört stängda, men sen är fidelions bas rätt bra för att vara öppna med så det får du helt enkelt bestämma själv.

Hoppas det hjälper lite.

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 3080 FE | Corsair SF750 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650

Permalänk
Medlem

Hur mycket ljud läcker hörlurarna?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Hur mycket ljud läcker hörlurarna?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är öppna hörlurar = läcker mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlexGear:

Det är öppna hörlurar = läcker mycket.

Kanske var en dum fråga.. Men jag har uppfattningen att öppna lurar läcker olika mycket. Men jag kanske har fel?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Kanske var en dum fråga.. Men jag har uppfattningen att öppna lurar läcker olika mycket. Men jag kanske har fel?

Skickades från m.sweclockers.com

Står här, http://headphone.guru/phillips-fidelio-x2/

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlexGear:

Fidelio X2 är otroligt bra allround hörlurar och rekommenderas starkt av experter. Denna review sammanfattar X2 väldigt bra, http://headphone.guru/phillips-fidelio-x2/

Det låter ju lovande

Skrivet av ronz:

Jag har X1. X2 är lite bättre vad jag läst. Av alla 20+ hörlurar jag provat i 1000-3000kr klassen så tycker jag inga slår mina X1. Just därför jag köpte dom efter att ha provat massor av lurar.
Grymt sköna. Snygga. Väldigt fint och detaljerat ljud. Väldigt bra tryck och bas utan att vara för mycket. Sedan är de också öppna vilket jag tycker gör ljudbilden större och luftigare.

De är absolut inga referenshörlurar, utan de har ett mer färgat ljud. Men detta gillar jag personligen då det blir roligare att lyssna och man tröttnar inte lika snabbt.

Så ja, jag rekommenderar dom

Skönt att höra att någon som testat så mycket gillar dom

Skrivet av zather:

Har lurarna själv och jag gick från ATH-M50 och Beyerdynamics DT 880 PRO.
Jag själv gick då från stängda lurar till öppna och jag kan bara säga att jag älskar dom. Extremt bekväma att ha på sig och sen tycker jag personligen också att de är dom snyggaste lurarna som finns på marknaden. Känns extremt kvalitativa.

Ljudet för mig var ett stort steg eftersom stängda lurar är lite mer basiga men jag tycker att de låter extremt bra och är inte några tråkiga lurar eftersom just Philips har försökt att skapa en rolig lur och inte en super neutral lur. Detta kan vara positivt för vissa och negativt för andra man jag älskar ljudet.

Det ända jag kan säga som är negativt med dom är att det är ju utbytbara earpads men det finns inga att köpa till dom. Känns som dum miss men så länge de som hänger med håller så är det inte ett stort problem.

Att du har ett annat ljudkort kommer ärligt talat inte göra någon skillnad överhuvudtaget eftersom det är en väldigt lättdriven lur vilket gör att de också fungerar på bärbara enheter som telefoner.

Jag tror att du kommer att gilla dom starkt om du går från ett par siberia lurar och lysnar på mainstream radio. Det ända är att du får tänka på att ifall du velat ha en basigare lur så skulle du kört stängda, men sen är fidelions bas rätt bra för att vara öppna med så det får du helt enkelt bestämma själv.

Hoppas det hjälper lite.

Jag har funderat på stängda lurar då jag inte velat att det ska läcka något, men insett att jag sitter ändå 99% av tiden ensam i min lägenhet så det spelar inte så stor roll. Jag har även märkt att med öppna lurar så låter ljudet lite mer verkligt eller vad man ska säga. Så att dom är öppna tror jag faktiskt passar mig bra

Jag vet inte hur det är med dyrare lurar men när jag gick från inbyggt till ett riktigt ljudkort så blev det stor skillnad i mitt Siberia. Så jag tror nog att det kommer låta bättre med det även om det inbyggda kan driva lurarna

Hur är basen i dessa mot G35 och Siberia? Upplever Siberia som lite Basklena och g35 var ganska okej vill jag minnas. Tror dock att jag kommer bli nöjd med lurarna känns så när alla snackar bra om dom.

Permalänk
Avstängd

Mina gick sönder efter 3 månader, började glappa. Netonnet vägrade ersätta..

Annars var dom jäkligt bra!

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob55:

Det låter ju lovande
Skönt att höra att någon som testat så mycket gillar dom
Jag har funderat på stängda lurar då jag inte velat att det ska läcka något, men insett att jag sitter ändå 99% av tiden ensam i min lägenhet så det spelar inte så stor roll. Jag har även märkt att med öppna lurar så låter ljudet lite mer verkligt eller vad man ska säga. Så att dom är öppna tror jag faktiskt passar mig bra

Jag vet inte hur det är med dyrare lurar men när jag gick från inbyggt till ett riktigt ljudkort så blev det stor skillnad i mitt Siberia. Så jag tror nog att det kommer låta bättre med det även om det inbyggda kan driva lurarna

Hur är basen i dessa mot G35 och Siberia? Upplever Siberia som lite Basklena och g35 var ganska okej vill jag minnas. Tror dock att jag kommer bli nöjd med lurarna känns så när alla snackar bra om dom.

Min bror har ett par Siberia och en kompis ett par G35. Nu var det kanske ett tag sedan jag provade deras... Men tbh går det inte ens att jämföra. Siberia tror jag har lite mer bas än G35. Tyckte personligen G35 lät väldigt klena och tråkiga. Medans Siberia låter "dovt" och grumligt. Båda tycker jag har en bas som "lägger sig över allt" och bara finns där och "basar ner ljudet"

Philips har tryck i sin bas. Basen finns ju där alltid, men när det väl blir något "basigt" i musiken så blir det inte bara mer bas utan det blir tryck också.

Haha.. Svårt att förklara

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Min bror har ett par Siberia och en kompis ett par G35. Nu var det kanske ett tag sedan jag provade deras... Men tbh går det inte ens att jämföra. Siberia tror jag har lite mer bas än G35. Tyckte personligen G35 lät väldigt klena och tråkiga. Medans Siberia låter "dovt" och grumligt. Båda tycker jag har en bas som "lägger sig över allt" och bara finns där och "basar ner ljudet"

Philips har tryck i sin bas. Basen finns ju där alltid, men när det väl blir något "basigt" i musiken så blir det inte bara mer bas utan det blir tryck också.

Haha.. Svårt att förklara

Ja, ljud är svårt att förklara men jag förstår nog lite hur du menar och det låter ju himla bra som du beskriver X2. Är redigt taggad på att komma hem och att dom ska komma på posten så jag får testa ett par riktiga lurar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob55:

Ja, ljud är svårt att förklara men jag förstår nog lite hur du menar och det låter ju himla bra som du beskriver X2. Är redigt taggad på att komma hem och att dom ska komma på posten så jag får testa ett par riktiga lurar

Skickades från m.sweclockers.com

Ett tips är att oavsett vad du tycker om ljudet... dåligt eller bra.. så kör med dom ett par dagar tills du vant dig med ljudet. Därefter kan du jämföra.
Många lurar som jag provat har jag tyckt låtit skräp första timmen. Men efter ett par dagar så vänjer man sig och det låter bättre.
Mina första AKG 242HD tyckte jag lät hemskt i början. Det för att jag inte var van, eller aldrig hade lyssnat på ett par bra lurar

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob55:

Tjenare, klickade hem ett par Fidelio X2 häromdagen, då jag är bortrest så har jag inte hunnit kolla på om dom är bra och om folk rekommenderar dom riktigt. Har inte heller hittat så mycket omdömen men det kanske är för att jag googlar dåligt. Det jag kommer använda lurarna till blir nog en del musik(typ mainstream radiomusik och dubstep mest) och spelande. Har haft ett G35 och ett Siberia V2 så dom är väl ganska bra mot dom, har även ett Asus Xonar Phoebus tror jag att det heter och det gjorde ju ett redigt lyft i Siberia lurarna.
Hittade inget om lurarna här på SweC och är lite sugen på att höra vad ni tycker
Men vad tycker/tror ni om lurarna? Rekommenderas dom?

Det är bra skit (speciellt om du är van vid G35 och Siberia V2)

En sak som kan vara tänkvärt att skaffa, för att få än bättre ljud är en AMP och en DAC.
Så att dina kräsna hörlurar matas med den rätta maten

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av zather:

Har lurarna själv och jag gick från ATH-M50 och Beyerdynamics DT 880 PRO.
Jag själv gick då från stängda lurar till öppna och jag kan bara säga att jag älskar dom. Extremt bekväma att ha på sig och sen tycker jag personligen också att de är dom snyggaste lurarna som finns på marknaden. Känns extremt kvalitativa.

Ljudet för mig var ett stort steg eftersom stängda lurar är lite mer basiga men jag tycker att de låter extremt bra och är inte några tråkiga lurar eftersom just Philips har försökt att skapa en rolig lur och inte en super neutral lur. Detta kan vara positivt för vissa och negativt för andra man jag älskar ljudet.

Det ända jag kan säga som är negativt med dom är att det är ju utbytbara earpads men det finns inga att köpa till dom. Känns som dum miss men så länge de som hänger med håller så är det inte ett stort problem.

Att du har ett annat ljudkort kommer ärligt talat inte göra någon skillnad överhuvudtaget eftersom det är en väldigt lättdriven lur vilket gör att de också fungerar på bärbara enheter som telefoner.

Jag tror att du kommer att gilla dom starkt om du går från ett par siberia lurar och lysnar på mainstream radio. Det ända är att du får tänka på att ifall du velat ha en basigare lur så skulle du kört stängda, men sen är fidelions bas rätt bra för att vara öppna med så det får du helt enkelt bestämma själv.

Hoppas det hjälper lite.

Skrivet av ronz:

Ett tips är att oavsett vad du tycker om ljudet... dåligt eller bra.. så kör med dom ett par dagar tills du vant dig med ljudet. Därefter kan du jämföra.
Många lurar som jag provat har jag tyckt låtit skräp första timmen. Men efter ett par dagar så vänjer man sig och det låter bättre.
Mina första AKG 242HD tyckte jag lät hemskt i början. Det för att jag inte var van, eller aldrig hade lyssnat på ett par bra lurar

Skrivet av skog1s:

Det är bra skit (speciellt om du är van vid G35 och Siberia V2)

En sak som kan vara tänkvärt att skaffa, för att få än bättre ljud är en AMP och en DAC.
Så att dina kräsna hörlurar matas med den rätta maten

Tjenare igen, lurarna kom på posten igår så ska hämta ut dom idag. Började fundera på om man måste/bör spela in dom? Och hur gör jag det på bästa sätt i såna fall?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skog1s:

Det är bra skit (speciellt om du är van vid G35 och Siberia V2)

En sak som kan vara tänkvärt att skaffa, för att få än bättre ljud är en AMP och en DAC.
Så att dina kräsna hörlurar matas med den rätta maten

Det är såklart inget måste dock. Såpass mycket "bättre" ljud får du inte, däremot eliminerar man eventuella problem som brus och krypströmmar.

Skrivet av jakob55:

Tjenare igen, lurarna kom på posten igår så ska hämta ut dom idag. Började fundera på om man måste/bör spela in dom? Och hur gör jag det på bästa sätt i såna fall?

Det finns oerhört enstaka fall det faktiskt finns något som kallas inspelning. På hörlurar är det en myt, det som spelas in är ditt eget huvud.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Det är såklart inget måste dock. Såpass mycket "bättre" ljud får du inte, däremot eliminerar man eventuella problem som brus och krypströmmar.

Det finns oerhört enstaka fall det faktiskt finns något som kallas inspelning. På hörlurar är det en myt, det som spelas in är ditt eget huvud.

Jupp - har själv testat och det i de få fall som gör något ger väldigt litet utslag om något.

http://www.tested.com/tech/accessories/459117-science-and-myt...
Bra artiklar som går igenom lite saker om detta samt hänvisar till en afficienado i hörlursbranschen som testar burn in själv .)

Så, njäe - koppla in - lyssna och njut.

Permalänk
Medlem

Provlyssnade på de för nån månad sedan, med högsta sannolikheten kommer du inte vara besviken.

Visa signatur

MSI Z87-S02 | i5 4670k | Asus GTX 780 DCII SLI | Adata 1600 8 GB | Samsung Evo 250GB | WD Black 3TB | FD Newton R3 1000 Platinum | Asus Xonar DGX | CM HAF 912 Plus | Acer XB270H | Corsair K70 Red | Mionix Naos 7000 | Sennheiser G4me Zero | Logitech Z623
Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Det där stämmer inte helt med mina erfarenheter. Jag har senaste åren haft två Sennheiser momentum, Philips x1 och Philips X2 mfl hörlurar och i Sennheiser ändrade sig knappt något eller inget alls vid inspelning, men bägge Philipslurarna upplevde jag ändrade sig en hel del de första dagarna. Som nya lät de hårda och något instängda, vilket ändrade sig efter ett par dagars inspelning. Jag lyssnade på okomprimerad musik igenom Mcintosh c46 och jämförde med högtalarna och även relativt de andra lurarna (jag har fortfarande kvar både x1 och x2). Jag satt inte och lyssnade kontinuerlig och lät min hjärna anpassa sig till ljudsignaturen, utan lyssnade och jämförde då och då.

I hifivärlden finns många åsikter om inspelning ger något, men är det nån sak där de flesta håller med om att verkligen fungerar så är det för högtalare. Behöver man bli övertygad, är det allra lättast att höra det genom att provspela en ny subwoofer som man sen låter gå. Hörlurar består av små högtalare, så varför skulle inte de kunna spelas in?

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Kom också från G35 och är supernöjd med mina Fidelio X2!
En nackdel är att de inte isolerar så bra från omgivningsljud, men detta är ju fallet med alla öppna hörlurar så inte direkt något att klaga på. Det kan dock vara bra att tänka på ifall man sitter i kontorslandskap eller har en högljud dator t.ex.

Visa signatur

CPU: 3570K @4.3GHz| GPU: Asus GTX 1060 6gb dual | Mobo: Asus P8P67 | RAM: Corsair Vengeance 2x4gb

Permalänk
Medlem

Jag tror inte ljudet i själva hörlurarna ändrar sig med inspelning. Snarare så att du vänjer dig vid ljudet. Som jag skrev så använd dom ett par dagar för att sedan avgöra om du gillar ljudet eller inte

Tror dock du kommer gilla dom direkt skriva gärna vad du tycker sen

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Jag tror inte ljudet i själva hörlurarna ändrar sig med inspelning. Snarare så att du vänjer dig vid ljudet. Som jag skrev så använd dom ett par dagar för att sedan avgöra om du gillar ljudet eller inte

Tror dock du kommer gilla dom direkt skriva gärna vad du tycker sen

Att jag kommer tycka ljudet ändras är jag rätt säker på men jag funderade på om det gjorde någon skillnad i lurarna. Får skriva om några dagar när jag lyssnat lite på dom

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Jag tror inte ljudet i själva hörlurarna ändrar sig med inspelning. Snarare så att du vänjer dig vid ljudet. Som jag skrev så använd dom ett par dagar för att sedan avgöra om du gillar ljudet eller inte

Tror dock du kommer gilla dom direkt skriva gärna vad du tycker sen

Du kan få en "first impression" redan nu, har bara haft lurarna i typ 10 minuter och jag kan ju säga att dom låter super redan nu, väldigt klart och inte alls platt ljud. Mycket fylligare än mina Siberia V2. Dock tyckte jag att ljudet blev ganska bra i mitt Siberia V2 när jag fick mitt ljudkort för då blev ljudet riktigt klart i dem med för att vara i 600 kronors klassen. Skriver nog lite om några dagar igen

Permalänk
Medlem

Okej, nu har det ju gått nästan 2 veckor men inte allt för mycket användande än. Men lurarna är väldigt skönt ljud i, kanske jag hade föredragit ett par halvöppna då man hör när en fluga surrar förbi örat. Men jag är väldigt nöjd ändå och dom sitter väldigt bekvämt på mitt huvud.

Sen funderade jag på att det hade varit najs med ett hörlursställ. Dock hittar jag inte riktigt några som fallit mig i smaken. Är det någon som vet vart det finns? hittar inte alls många olika. Vill gärna ha något i metall tänker jag mig, men är helt öppen för förslag. Någon som vet vilken modell det är på stället nedan?

https://massdrop.imgix.net/resizer/product-images/11142013t90...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob55:

Okej, nu har det ju gått nästan 2 veckor men inte allt för mycket användande än. Men lurarna är väldigt skönt ljud i, kanske jag hade föredragit ett par halvöppna då man hör när en fluga surrar förbi örat. Men jag är väldigt nöjd ändå och dom sitter väldigt bekvämt på mitt huvud.

Sen funderade jag på att det hade varit najs med ett hörlursställ. Dock hittar jag inte riktigt några som fallit mig i smaken. Är det någon som vet vart det finns? hittar inte alls många olika. Vill gärna ha något i metall tänker jag mig, men är helt öppen för förslag. Någon som vet vilken modell det är på stället nedan?

https://massdrop.imgix.net/resizer/product-images/11142013t90...

Jag tycker det är lite svårt att hitta bra och billiga hörlursställ. Men Thomann.de har några fina iaf, dock dyra;
http://www.thomann.de/se/rooms_audio_typ_fs_s_headphone_stand...
http://www.thomann.de/se/rooms_audio_typ_ii_n_headphone_stand...
http://www.thomann.de/se/hama_t_stand_black.htm
Finns i flera olika färger också.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Jag tycker det är lite svårt att hitta bra och billiga hörlursställ. Men Thomann.de har några fina iaf, dock dyra;
http://www.thomann.de/se/rooms_audio_typ_fs_s_headphone_stand...
http://www.thomann.de/se/rooms_audio_typ_ii_n_headphone_stand...
http://www.thomann.de/se/hama_t_stand_black.htm
Finns i flera olika färger också.

Ja, det är knepigt. Det är inte riktigt något ställ som tilltalar mig. Så jag antar att jag får ha något provisoriskt som ställ tills jag hittat ett fint som jag verkligen vill ha

Permalänk
Inaktiv

@jakob55: Tja! Hur var basen i lurarna jämfört med dina Siberia v2? I kvalitet och kvantitet. Jag har nämligen Siberia V2 och funderade på ett par Fidelio x2 men vill inte förlora för mycket bas då jag lyssnar på mycket musik med tung bas.

Permalänk
Skrivet av anon264160:

@jakob55: Tja! Hur var basen i lurarna jämfört med dina Siberia v2? I kvalitet och kvantitet. Jag har nämligen Siberia V2 och funderade på ett par Fidelio x2 men vill inte förlora för mycket bas då jag lyssnar på mycket musik med tung bas.

Tro mig. ALLT är bättre i X2 än i Siberia. Basen är bara bröligare och klumpigare i Siberia.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Tro mig. ALLT är bättre i X2 än i Siberia. Basen är bara bröligare och klumpigare i Siberia.

Har haft lurarna nu ett bra tag. Och dom är ju riktigt sköna med fint ljud. Jag räknade ju inte med att mina Siberia skulle slå X2 lurarna på fingrarna med tanke på prisklasserna. Är helt klart väldigt nöjd med dom

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon som jämfört X2 med Audiotechnica ATH50 (x)? Jag har haft ATH50 i 5 år innan de gick sönder häromkvällen och var väldigt nöjd med dem. Nu överväger jag att antingen köpa de nyare ATHx50 eller Fidelio x2 eller liknande upp till 2000 Kr.