Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Seriekoppla vattenkylning

Hallå

Jag köpte ett system NZXT Kraken X31 för att testa att vattenkyla mitt grafikkort
Det är ett R9 290 tri x kort, så det var mest för ljudets skulle jag köpte och testade, det, och jag blev nöjd.

Men nu till en fråga, kan jag bygga ut systemet, och seriekoppla in det på ett annat system.
Typ Fractal Design Kelvin S24.

Så istället för 2 separata system, så får jag ett enda system som kyler både mitt g kort och min processor, i en enda slinga.

Dumt tänkt kanske?

Eller om Fractal Design systemet kanske orkar med att kyla både processor, och grafikkort på samma radiator, och pump?

Är iaf nyfiken på att utöka systemet och utöka vattenkyning av både g kort och processor.

Alla tips och förslag är välkommna

Permalänk

Det går ju med lite fulmoddning men du kommer ju ha två pumpar på samma slinga eftersom kraken pumpen måste sitta på GPUn. Sen så va ju Kelvin pumpen lite högljud enligt SWECs tester(vet ej om det har blivit åtgärdat).
Du måste dessutom sätta dit en av/på-tappningsventil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Det går ju med lite fulmoddning men du kommer ju ha två pumpar på samma slinga eftersom kraken pumpen måste sitta på GPUn. Sen så va ju Kelvin pumpen lite högljud enligt SWECs tester(vet ej om det har blivit åtgärdat).
Du måste dessutom sätta dit en av/på-tappningsventil.

Fördelar
- Möjlighet till expansion och påfyllning

Är det inte en av/på tappningsventil?

Permalänk
Skrivet av splatsh:

Fördelar
- Möjlighet till expansion och påfyllning

Är det inte en av/på tappningsventil?

Du pratar om Kelvin nu? Jo det stämmer ju, dock ser jag inte var man skulle kunna fylla på vätska på de bilder jag sett.

Permalänk
Medlem

Ah, det kanske är lättare att bygga allt från grunden, med att köpa allt styckvis osv ifall man ska seriekoppla saker och få en slinga som kyler allt i burken?