Nya frontar, kommentarer på dessa.

Permalänk

Nya frontar, kommentarer på dessa.

Är i farten och vill uppgradera/förnya mina ljudsystem.

Fasnade för dessa då jag vill få bort mina nuvarande från golvet, men ända recensionen jag hittar är denna och där fick de inte toppenbetyg, men någon som själv som har lysnat på dessa?

Eller på något vis har något att säga om dom

Har idag ett par Dynavoice Magic F-6 EX som kommer bytas ut mot dessa.

Front och center.

KEF T301/KEF T301C

Recensionen som jag hittade.

http://www.ljudochbild.se/test/kef-t301-t-2

Visa signatur

Samsung S34E790C |Gigabyte Z490 UD | Kingston HyperX Fury RGB DDR4 3600MHz 32Gb | i9 - 10850K | Hyper 212 EVO v2 | GTX 1060 3GB | Samsung 960 PRO 256GB M.2 |
DS412+ - 4*5Tb WD Red

Permalänk
Rekordmedlem

Lådformen gör ju att man nästan garanterat inte kan få bra ljud pga fysikens lagar ur de där och de fick ju inte hellre bra betyg så det stämmer säkert att de inte är nån ljudmässig höjdare.
35 mm tjockt funkar inte för att bygga bra ljud, det är ju tunnare än bara frontbaffelns material bör vara.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Lådformen gör ju att man nästan garanterat inte kan få bra ljud pga fysikens lagar ur de där och de fick ju inte hellre bra betyg så det stämmer säkert att de inte är nån ljudmässig höjdare.
35 mm tjockt funkar inte för att bygga bra ljud, det är ju tunnare än bara frontbaffelns material bör vara.

Absolut är jag med på det, men har ju sett bose med sina ytte pytte och de låter ju riktgit bra
Och att de kommer sakna trycka är jag helt med på men har sub sedan tidigare som tar han om detta.
Annars, är KEF ett bra märke, kollar man prisjakt så har de ju bara dyra grejer, förutom det jag kolla in då.

Annars, ide på anndra väghängda högtalare som inte är allt för stora

Visa signatur

Samsung S34E790C |Gigabyte Z490 UD | Kingston HyperX Fury RGB DDR4 3600MHz 32Gb | i9 - 10850K | Hyper 212 EVO v2 | GTX 1060 3GB | Samsung 960 PRO 256GB M.2 |
DS412+ - 4*5Tb WD Red

Permalänk
Rekordmedlem

Det som är vägghängt och skapligt bra och som man kanske kan hitta beg är Dynaudio 42w
Bose låter hemskt och att ha basmoduler gör ju inget åt ljudkvaliten utan ger ju bara med basnivå men det påverkar ju inte de problem som lådformen skapar.
Jag är väldigt anti designhögtalare som inte levererar ljudkvalitet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.