Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Har jag 64 bit eller 32?

Permalänk

Har jag 64 bit eller 32?

Halloj. Jag har haft min dator i 9 månader nu och nu upptäkt att jag kanske bara använder 4 av min 16 gig ram. Så jag kollade va jag hade och de står 64 bit op sen kolla jag va min cpu var för bit och de var 64. Men så öppna jag aktivitets hanteraren och tryckte på visa processer för alla användare och de står 32 efter allt och de står 32 efter system. Så har jag i 9 månader bara använt 4 av mina 16 gig ram? Eller har jag tänkt helt fel.

Specs
Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
Intel Core i3 4150 @ 3.50GHz
16,0GB Dubbel-Kanal DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24
2047MB NVIDIA GeForce GTX 750 Ti
465GB TOSHIBA DT01ACA050 SCSI Disk Device (SATA)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaskenLilja:

Halloj. Jag har haft min dator i 9 månader nu och nu upptäkt att jag kanske bara använder 4 av min 16 gig ram. Så jag kollade va jag hade och de står 64 bit op sen kolla jag va min cpu var för bit och de var 64. Men så öppna jag aktivitets hanteraren och tryckte på visa processer för alla användare och de står 32 efter allt och de står 32 efter system. Så har jag i 9 månader bara använt 4 av mina 16 gig ram? Eller har jag tänkt helt fel.

Specs
Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
Intel Core i3 4150 @ 3.50GHz
16,0GB Dubbel-Kanal DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24
2047MB NVIDIA GeForce GTX 750 Ti
465GB TOSHIBA DT01ACA050 SCSI Disk Device (SATA)

Har du detta installerat på din dator "Windows 7 Home Premium 64-bit SP1"

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaskenLilja:

Halloj. Jag har haft min dator i 9 månader nu och nu upptäkt att jag kanske bara använder 4 av min 16 gig ram. Så jag kollade va jag hade och de står 64 bit op sen kolla jag va min cpu var för bit och de var 64. Men så öppna jag aktivitets hanteraren och tryckte på visa processer för alla användare och de står 32 efter allt och de står 32 efter system. Så har jag i 9 månader bara använt 4 av mina 16 gig ram? Eller har jag tänkt helt fel.

Specs
Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
Intel Core i3 4150 @ 3.50GHz
16,0GB Dubbel-Kanal DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24
2047MB NVIDIA GeForce GTX 750 Ti
465GB TOSHIBA DT01ACA050 SCSI Disk Device (SATA)

Ja du har tänkt fel.
Många processer som snurrar är bara 32bitars, bara den saken att det står 32 efter säger att du har ett 64bit OS.

Ta upp flik Prestanda istället så ser du bättre hur minneshanteringen är.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

ja ligger på 2 när ja inte har nått uppe 4 om jag surfar normalt 6 om jag spelar.

Permalänk

Så jag har alltså lyckast att installera alla mina program i 32 bit när jag har 64

Permalänk
Medlem

Det är inte många program som är x64 i grunden. Chrome laddas ner som 32 by default och man måste klicka lite på nerladdningssidan för att få 64 bitars t.ex..

Visa signatur

/dev/null

Permalänk

@BrusE: Jag kollade runt nu och jag hitta enligt windows support automatisk versionsidentifiering så har jag 32 men jag kollade system översikt där har jag x64 based on pc

Permalänk

@webbson: Äre värt att leta runt och ladda ner 64 bit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaskenLilja:

@webbson: Äre värt att leta runt och ladda ner 64 bit?

Nä, oftast inte.
Spel, är egentligen det enda de flesta springer på som behöver mer minne.
De fixar normalt 32/64 bitars tramset på egen hand.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

okej ty.