Dark Souls III - Officiella tråden

Permalänk
Medlem

@coffe09: Lite osäker på vad du menar med "fungera korrekt". Om du har pyromancy flame equippad i höger hand och fireball attuned och vald i spell-listan trycker du på knapp som motsvarar light attack (R1 på ps-kontroll). Då kastas en fireball. Om du trycker på heavy attack slår du istället med pyromancy flame och gör fire-skada motsvarade pyromancy flames attack rating.

Om du har den equippad i vänster hand istället för i höger trycker du istället på block-knappen, L1 på ps-kontroll.

Var det svar på din fråga?

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edge1:

@Mocka: Nu spelar jag ju på PS4 för närvarande, även om jag har spelet på PC åxo, men min erfarenhet är att Concord-summonings kommer mycket lättare och oftare kring level 100-120, dvs. NG++ eller högre (får man anta). Spela på, bara, lixom

Sen kan det vara bra att veta att Concord-summonings funkar via NPCer åxo, dvs. ormhuvudena i Archdragon Peak osv. Det sägs att det inte ska spela någon roll var man befinner sej i världen för att bli summonad, men jag har alltid (helt anekdotiskt och utan närmare bevis dock) haft mer "tur" att bli summonad i samma del som jag själv befinner mej i. Om jag slänger på Darkmoon Blades eller Blue Sentinels i Archdragon Peak får jag alltid hjälpa nån stackare med å ganka Havel eller Ricard, hehe. Tog väl en eftermiddag att få ihop 30 på det sättet.

Angående lag osv. jo det är klart att DkS3 aldrig kommer ha netcode värt nån sorts competitive/ranked-PvP, men jag sitter på världens sunkigaste ADSL-bredband just nu och har faktiskt inte haft mycket problem. Blir enligt mej lättare att hantera lagg om man spelar främst unlocked, kanske ett litet tips? Vet dock inte hur det är på PC än, har bara blåst genom spelet helt fort en enda gång där.

Konstigt, måste glömt att svara på detta

Jag har faktiskt gett upp tillfälligt Visst, det blir en summon per spel-session men jag blev trött på att spela helt enkelt.

Vad säger du nu? NPCer? Och vem är Havel och Ricard? Tror jag missat något viktigt här! Dock stämmer det antagligen det du säger om summons och var man är. Har tex haft lite mer tur i området direkt efter Pontiff Sulyvahn.

Angående lag, det är som det är helt enkelt. Kanske är consollerna automatiskt bättre optimerade än PC på något sätt, vad vet jag.

En jobbig sak jag märkte gällande Ring achievement är att man måste ha många fler ringar än bara ett exemplar av varje, man måste ha +1 +2 osv också vilket gjorde allt mycket jobbigare Som tur var går det att farma i NG+3 där jag är just nu men ändå störigt.

Har bara tre achivs kvar nu. Ring achivment, Miracles achivement samt en av de tre endings. Ska nog ta upp speljäveln igen snart och få perfect på skiten så man kan känna att man gjort något bra

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

@Mocka: Havel är han som står på taket ovanför bossbron i archdragon peak, ovanför den sista bonfiren. Det är en NPC som är undead, han har stor svart rustning och en draktands-greatclub som ser ut som en jättedildo. Han har varit med i alla tre spelen och bär man hans rustning i något av de tidigare spelen kallas man i pvp för ett "Havelmonster" pga gearets enormt höga poise-rating.

Ricard är en annan NPC i rustning liknande spelarens standard "knight"-rustning. Du borde redan ha hans rapier (svärd, värja).

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Skrivet av Release:

@Mocka: Havel är han som står på taket ovanför bossbron i archdragon peak, ovanför den sista bonfiren. Det är en NPC som är undead, han har stor svart rustning och en draktands-greatclub som ser ut som en jättedildo. Han har varit med i alla tre spelen och bär man hans rustning i något av de tidigare spelen kallas man i pvp för ett "Havelmonster" pga gearets enormt höga poise-rating.

Ricard är en annan NPC i rustning liknande spelarens standard "knight"-rustning. Du borde redan ha hans rapier (svärd, värja).

Det finns ingen Ricard NPC i DK3? Finns en fiende som spawnas av Man-Serpent Summoner, Rapier champion, som använder Ricard's rapier, men han bär ju inte Elite Knight set, och knappast någon man skulle behöva summons för, haha?

Du har inte blandat ihop med DK1, där man blir invadad av Prince Ricard i Elite Knight set?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

@Lasergurka: Jo det är honom jag syftar till, men jag var väl inte tydlig nog. Ricard invadear en för övrigt inte. Han är en hostile NPC som chillar i trappan på ett av tornen i Sen's Fortress tills man hittar honom varpå han anfaller, eftersom han blivit hollowed.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem

Någon som lirar DLC? fan tappat mina savefiles glömde dem när jag installerade om Windows... Går det att lira DLC utan? eller måste man vara en speciell lvl?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

@Oneone: Man måste kommit förbi en viss del ja så du måste starta om, sedan så för egen del så verkar DLCn inte ge sådär jätte mycket från vad jag sett

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Någon som lirar DLC? fan tappat mina savefiles glömde dem när jag installerade om Windows... Går det att lira DLC utan? eller måste man vara en speciell lvl?

Har klarat DLCn. Lite kort kanske, men slutbossen är nog den roligaste fighten i hela spelet.

Du måste ha tagit dig till Cathedral of the Deep för att kunna köra DLCn i alla fall.

I värsta fall så finns ju save-filer att ladda ner som går att få in med lite pyssel har jag sett. Finns ju en 2000 pers som springer runt och alla heter "Ashen One" som är en sådan t ex om du inte orkar köra en ny gubbe efter dina saves är borta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Någon som lirar DLC? fan tappat mina savefiles glömde dem när jag installerade om Windows... Går det att lira DLC utan? eller måste man vara en speciell lvl?

Va, sparas de inte i cloud? Det var det värsta. Bra att veta dock!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Någon som lirar DLC? fan tappat mina savefiles glömde dem när jag installerade om Windows... Går det att lira DLC utan? eller måste man vara en speciell lvl?

DLC-entrén är i Cleansing Chapel, annars finns inte några krav jag känner till. Området är någorlunda låg-lvl (visst, fienderna har en del hp på sina ställen men det tyngsta de droppar är large titanite shards).

Kul bossar och ca 10 nya vapen. Helt ok DLC, inte det bästa jag spelat i serien men inte dåligt på något sätt heller.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Va, sparas de inte i cloud? Det var det värsta. Bra att veta dock!

Nej det gör ju inte det. Förbannat dåligt tycker jag. Blev av med en gubbe själv vid en formatering och var övertygad om att allt låg kvar i steam... Men inte. Så nu tas det backup efter varje gång man spelat ifall.

Permalänk
Medlem

Är det någon mer än jag som får BSOD och andra krascher nu? I helgen fungerade det hur bra som helst men nu kan jag inte spela mer än 5 minuter på sin höjd.

Krascherna är till synes random, men har märkt att det triggas oftare då man dödar två fiender tätt inpå varandra eller vid pvp.

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Va, sparas de inte i cloud? Det var det värsta. Bra att veta dock!

haha! ja det var det jag trode , men icke

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sideburns:

Nej det gör ju inte det. Förbannat dåligt tycker jag. Blev av med en gubbe själv vid en formatering och var övertygad om att allt låg kvar i steam... Men inte. Så nu tas det backup efter varje gång man spelat ifall.

Skrivet av Oneone:

haha! ja det var det jag trode , men icke

Har inga ord...
2016 liksom

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Ingen som kan dela med sig av en liten savefile?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av stenharl:

Är det någon mer än jag som får BSOD och andra krascher nu? I helgen fungerade det hur bra som helst men nu kan jag inte spela mer än 5 minuter på sin höjd.

Krascherna är till synes random, men har märkt att det triggas oftare då man dödar två fiender tätt inpå varandra eller vid pvp.

Har inte märkt nått. Dock inte hunnit spela så mycket nu senaste dagarna, men problemet borde kommit efter senaste patchen och där har jag en 8-9h speltid utan minsta problem. Testat att spela något annat spel och se om det gör samma sak så du inte har hårdvaruproblem eller problem med drivrutin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sideburns:

Har inte märkt nått. Dock inte hunnit spela så mycket nu senaste dagarna, men problemet borde kommit efter senaste patchen och där har jag en 8-9h speltid utan minsta problem. Testat att spela något annat spel och se om det gör samma sak så du inte har hårdvaruproblem eller problem med drivrutin?

Bara ds3 som krånglar. Nu kör jag i Window-mode och det verkar löst de mest akuta problem, då jag endast fick en BSOD.

Felkoden är "Clock watchdog timeout". Testade att uppdatera lite drivisar igår kväll, efter senaste kraschen så det kanske löste mina problem. Återkommer då jag spelat ett tag.

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av stenharl:

Bara ds3 som krånglar. Nu kör jag i Window-mode och det verkar löst de mest akuta problem, då jag endast fick en BSOD.

Felkoden är "Clock watchdog timeout". Testade att uppdatera lite drivisar igår kväll, efter senaste kraschen så det kanske löste mina problem. Återkommer då jag spelat ett tag.

Får du till det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sideburns:

Får du till det?

Rullade tillbaka till en äldre drivrutin från nvidia, samt att jag kör i Window-mode, har inte fått någon BSOD sedan dess. Men jag uppdaterar ifall det blir tjall igen.

Men det verkar som att det har löst sig, peppar peppar.

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av stenharl:

Rullade tillbaka till en äldre drivrutin från nvidia, samt att jag kör i Window-mode, har inte fått någon BSOD sedan dess. Men jag uppdaterar ifall det blir tjall igen.

Men det verkar som att det har löst sig, peppar peppar.

Gött. Vill ju inte sitta och ha DS-problem när det är helg...

Permalänk
Medlem

@Sideburns:

Ja det vore ett grymt öde

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk
Medlem

Nu är det tillbaka. Man frågar sig själv varför man ens köper spel idag? Ingen utvecklare verkar ju kunna göra ett fungerande spel idag.

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk
Medlem

Hur är DLC:n? Trailern såg tasty ut.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Hur är DLC:n? Trailern såg tasty ut.

Köpvärd! Bossfighten är riktigt kul.

Permalänk
Medlem

Ok, bättre sent än aldrig!
DS3 införskaffad i fredags och den goa DS1-känslan har återkommit, fick aldrig samma vibes av 2:an.

Springer just nu runt i Cathedral of the Deep så det finns en hel del kvar att pyssla med.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Hur är DLC:n? Trailern såg tasty ut.

Skrivet av Sideburns:

Köpvärd! Bossfighten är riktigt kul.

Alltså... hmm... Det var inte en särskilt stor DLC. En boss var riktigt bra, ja, medan en annan boss var jäkligt medioker.
Däremot är det ju Dark Souls 3 och det är alltid roligt! Men denna DLC är en av de sämre som From har gjort om du frågar mig.

Permalänk
Medlem

Är det några stora skillnader på spelets balans nu jämfört med när det släpptes?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

På lördag, då jävlar. Blir att gå och handla frallor tidigt och starta kaffet och installera DS3. Första gången jag ger mig på serien. Glott igenom lite beginners guides. Funderar på att börja med en Assassin class. Känns lite som man e nykär, en härlig förväntan med pirr i magen

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MrQke:

På lördag, då jävlar. Blir att gå och handla frallor tidigt och starta kaffet och installera DS3. Första gången jag ger mig på serien. Glott igenom lite beginners guides. Funderar på att börja med en Assassin class. Känns lite som man e nykär, en härlig förväntan med pirr i magen

Från en Dark Souls noob till en annan; bered dig på att bli masochist!

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."