Dark Souls III - Officiella tråden

Permalänk
Medlem

@Mocka: Det finns två gränser, 40% equip load och 70%, rekommenderar att du håller dig under 70% annars rullar du riktigt dåligt. Under 40% om du vill vara en smidig ninja men jag tycker inte att det är värt det.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

@Markusas: Hört talas om den gränsen men då borde jag tagit något annat än Knight isf Standard armor på den klassen är ju redan där över 70%. Ska iofs slänga på mig något set och se vad som händer.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

@Markusas: Hört talas om den gränsen men då borde jag tagit något annat än Knight isf Standard armor på den klassen är ju redan där över 70%. Ska iofs slänga på mig något set och se vad som händer.

Bara att ta av lite armor tills du når under 70%, mest rekommenderat är handskar/skor då dessa ger minst bas defens.

Det sagt viktigaste i DS3 är faktiskt att ha 'armor' sedan är det så got som sak samma, skillnaden mellan bäst och median är typ 10%, skillnaden mellan ingen armor och armor är runt 50%.

Men till början så är det väldigt sak samma ändå finder gör knappt skada o.s.v, efter en timme så har du tillräckligt med armor delar av olika vikt att alltid kunna ha något.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Bara att ta av lite armor tills du når under 70%, mest rekommenderat är handskar/skor då dessa ger minst bas defens.

Det sagt viktigaste i DS3 är faktiskt att ha 'armor' sedan är det så got som sak samma, skillnaden mellan bäst och median är typ 10%, skillnaden mellan ingen armor och armor är runt 50%.

Men till början så är det väldigt sak samma ändå finder gör knappt skada o.s.v, efter en timme så har du tillräckligt med armor delar av olika vikt att alltid kunna ha något.

Känns fånigt att löpa runt barfota Hoppas jag hittar några tunna tofflor som jag iaf kan ha
Ska testa detta hemma.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Bara att ta av lite armor tills du når under 70%, mest rekommenderat är handskar/skor då dessa ger minst bas defens.

Det sagt viktigaste i DS3 är faktiskt att ha 'armor' sedan är det så got som sak samma, skillnaden mellan bäst och median är typ 10%, skillnaden mellan ingen armor och armor är runt 50%.

Men till början så är det väldigt sak samma ändå finder gör knappt skada o.s.v, efter en timme så har du tillräckligt med armor delar av olika vikt att alltid kunna ha något.

Skrivet av Mocka:

Känns fånigt att löpa runt barfota Hoppas jag hittar några tunna tofflor som jag iaf kan ha
Ska testa detta hemma.

Enligt tester av DS hardcore tesare så ska man verkligen undvika att inte ha någon armor i en slot pga hur dmg reduction kalkyleras

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Enligt tester av DS hardcore tesare så ska man verkligen undvika att inte ha någon armor i en slot pga hur dmg reduction kalkyleras

https://www.youtube.com/watch?v=2MKc9ejlUYs

Solklart, bra video.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Nu har jag köpt spelet. Har kört kanske en timme totalt och har dött typ 15 gånger på första bossen. Jag har spelat igenom Middle Earth Shadow of Mordor två gånger så jag är van vid den här sortens spel men det här är fan omöjligt. Det är inte ens kul.

Hittills ångrar jag som fan att jag la 600 på spelet. Ska ge det ett par timmar till men om jag inte tycker om det mer då så avinstallerar jag skiten.

Är det något jag missar? Hittills har inte ens grafiken varit speciellt imponerande (PS4).

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Enligt tester av DS hardcore tesare så ska man verkligen undvika att inte ha någon armor i en slot pga hur dmg reduction kalkyleras

Ja, varav det jag redan skrev, till en början är det ganska sak samma då fiender gör så got som ingen skada och fatrolla är betydligt värre än att inte ha armor.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidnus:

Är det något jag missar? Hittills har inte ens grafiken varit speciellt imponerande (PS4).

Vilken starklass valde du? Om du kör med deprived föreslår jag att du testar en annan klass.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emaku:

Vilken starklass valde du? Om du kör med deprived föreslår jag att du testar en annan klass.

Jag valde warrior som jag alltid gör i RPG. Har börjat inse att DS3 är lite av ett hantverk, det är något som tar lång tid att lära sig. Jag ska verkligen ge den en ordentligt chans. Jag har inte spelat något DS spel tidigare och vad jag har förstått så är inlärningskurvan rätt brant.

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nidnus:

Jag valde warrior som jag alltid gör i RPG. Har börjat inse att DS3 är lite av ett hantverk, det är något som tar lång tid att lära sig. Jag ska verkligen ge den en ordentligt chans. Jag har inte spelat något DS spel tidigare och vad jag har förstått så är inlärningskurvan rätt brant.

Warrior och Knight är klasserna som verkar rekommenderas för spelare som inte spelat Dark Souls tidigare. Några tips från en annan noob, avvakta och observera lite hur en ny fiende rör sig innan du börjar försöka döda den så du vet när du ska dodga. Sen så föreslår jag också att du inte bara spammar på attackknapparna heller. En eller två attacker max och sedan tillbaka till defensivt spelande, i alla fall tills du lärt dig hur den aktuella fienden beter sig.

Inte för att avskräcka dig, men första bossen är enklare än vissa "vanliga" fiender och mini-bossar. Mötte min första Frost Knight nyss och han ägde sönder mig på 5 sekunder. Dark Souls kräver verkligen att man ställer om sin inställning till hur spel ska spelas, speciellt om man som jag har spelat knappspammande spel i typ 20 år.

Edit; Ett annat tips är att när du kommer till ett område med några vanliga riddare innan nästa boss så farma dem ett tag (en i taget) och lär dig hantera deras attacker. För mig har de varit väldigt bra fiender att öva sig på, samt att du kan få hyfsat bra rustning och diverse föremål från dem.

Blir du frustrerad bör du också ta en paus. För mig gick det mycket bättre nästa gång jag startade upp spelet då jag låtit intryck lägga sig lite och nerverna lugnat ner sig.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidnus:

Jag valde warrior som jag alltid gör i RPG. Har börjat inse att DS3 är lite av ett hantverk, det är något som tar lång tid att lära sig. Jag ska verkligen ge den en ordentligt chans. Jag har inte spelat något DS spel tidigare och vad jag har förstått så är inlärningskurvan rätt brant.

Jag äger både Lords of the Fallen och DS1 men har aldrig kört dem. Installerade LotF för några veckor sedan och testade lite för att förbereda mig för DS3. Många av mekanikerna är likadana utom att LotF inte alls är lika "fast paced" som DS3. DS1 liknar trean väldigt mycket.

För någon vecka sedan köpte jag spelet och som du säger är inlärningskurvan brant. Skapade en Knight då den rekommenderades av FZ i en nybörjarguide. Så fort jag var ouppmärksam eller tog mig an fler än en fiende så slutade det oftast illa. Det är verkligen lätt att dö i DS3, även av enkla fiender just för att alla har flera attacker och kombos som kan göra riktigt ont. Första bossen var svår men lär en följande läxa : att stå långt bort eller rulla bakåt kommer bara att få en dödad. Optimalt är att faktiskt stå hyfsat nära bossen och rulla runt vid behov vilket tydligt märktes i fas 2. Dock är de 3-4 första bossarna inte omöjliga när man väl lär sig vad man ska göra. Jag fastnade på Abyss Watchers, där snackar vi ruskigt svår boss.

Vidare håller jag med föregående talare att vissa speciella/unika monster kan vara mycket svårare än bossar. En best med ett frost svärd, enorma krabbor, en svart riddare bara för att nämna några. Mycket kräver helt enkelt perfekt hantering av din stamina. Går man in och köttar för allt man är värd så har man ingen stamina kvar att rulla undan och då är det kokta fläsket stekt. Alla monster/bossar har oändlig stamina och påverkas därför inte av sådant. Olika vapen fungerar bra på olika monster och vapen/utrusning finns det gott om.

Att dö kan kännas som ett personligt nederlag men det går inte att tänka så för dö kommer man göra äckligt mycket...tyvärr. Spelet är designat för att vara ruskigt svårt och tillåter nästan aldrig misstag. Dock sägs det vara rättvist och alla situationer skall gå att lösa utan att ta skada. Slutligen tjänar du på att utforska då boosts som ökar antalet Estus Flasks eller dess intensitet samt annat gör livet lättare. Kommer du inte vidare är det ingen skam i att be om hjälp via Co-op (dock ryktas det om att folk fuskar extremt mycket online och om du fuskar och de hjälper dig så räknas det som att du fuskar och då kan du inte köra online längre) eller om du helt enkelt bara farmar souls för att levla upp lite.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

@Mocka: Det finns två gränser, 40% equip load och 70%, rekommenderar att du håller dig under 70% annars rullar du riktigt dåligt. Under 40% om du vill vara en smidig ninja men jag tycker inte att det är värt det.

Den undre gränsen går vid 30%, inte 40%.
Men ja, det är inte självklart att vara "lättast" är värt det, man rullar märkbart längre, vilket kan vara lite jobbigt på vissa bossar, om man rullar åt sidan snarare än rakt fram. Har kört igenom till NG4 under 30%, mest för att jag alltid har spelat så, men har funderat på att gå över bara för att rulla kortare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidnus:

Jag valde warrior som jag alltid gör i RPG. Har börjat inse att DS3 är lite av ett hantverk, det är något som tar lång tid att lära sig. Jag ska verkligen ge den en ordentligt chans. Jag har inte spelat något DS spel tidigare och vad jag har förstått så är inlärningskurvan rätt brant.

Ge inte upp. Jag stångade mig blodig mot första bossen och var grymt nära att bara lägga ner. Dödade dock till slut den jäkeln och har efter det inte stött på några större problem. Spelet blir faktiskt sjukt roligt efter att du klarat honom och det känns inte alls lika frustrerande.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

@nidnus: Första bossen var svår även för mig som är veteran, blir lättare sen Rulla in bakom den och håll dig nära den så blir det lättare.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Helt ärligt, ska man bry sig om sin Hollowed level? Min är 99 och det sägs att om man dör så förlorar man sina souls för alltid (ingen grönsak på marken) men det har ännu inte hänt mig, dör titt som tätt och får alltid tillbaka mina souls.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

@Mocka: Det är falsk info, Hollowing gör 2 saker (kanske fler men inte vad jag vet om);
1. Gör att du ser lite torr ut
2. Öppnar för ett alternativt slut

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

@Mocka: Det är falsk info, Hollowing gör 2 saker (kanske fler men inte vad jag vet om);
1. Gör att du ser lite torr ut
2. Öppnar för ett alternativt slut

Minst sagt torr haha, drog av mig lite rustning häromdagen för att kolla EQ level och fick en smärre chock när jag såg mig själv Var ju en frisk yngling i början på resan Läst att man faktiskt kan bli fin igen om man köper Nivéa från Handmaiden

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

@Mocka:
Mjo det är lätt att fixa problemet är att du även bryter quest line för alternativa slutet om du tar bort hollowing Men om du inte ska köra på det så då är det bara ta bort och du kan alltid göra det i New Game (som de nu döpt om av någon anledning).

Personligen lite besviken på NG, det känns väldigt mesigt jämfört med tidigare spel, det som tar mest tid är PvP ^^ Verkar från vad jag hört att även NG+ är lite svagt, någon som vet?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Bara jag som stör mig på kollisionerna i detta spel?

Vet inte hur många gånger jag har blivit dödad genom väggar eller stora tjocka stammar. När jag själv försöker hugga tillbaka med mitt broadsword tar det tvärstopp. Så mycket för att använda miljön i sin strategi.

Permalänk
Medlem

@TuHack:
Det är en standard från tidigare spel, det har att göra med saker som unstoppable och invulnerable, de flesta slag/handlingar har vissa gränsvärden där om handlingen kommit så långt så avbryts den inte och i vissa fall som med roll blir man då odödlig (untouchable) i några frames, samma med vissa specialattacker. När det kommer till kollisioner och slag är den generella regeln att när swingen påbörjas dvs under kraft "uppbyggnad" så kan den stoppa mot en vägg eller annat men när den är i "free swing" då är den "set" och fortsätter oavsett vad (nästan).
Titta på när du slår i väggen så ser du snart att det typ alltid är när armen är bakom kroppen dvs under uppbyggnaden av slaget.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

@Mocka:
Mjo det är lätt att fixa problemet är att du även bryter quest line för alternativa slutet om du tar bort hollowing Men om du inte ska köra på det så då är det bara ta bort och du kan alltid göra det i New Game (som de nu döpt om av någon anledning).

Personligen lite besviken på NG, det känns väldigt mesigt jämfört med tidigare spel, det som tar mest tid är PvP ^^ Verkar från vad jag hört att även NG+ är lite svagt, någon som vet?

Jag kör vidare på Hollowing eftersom jag inte vet vad det är och kan ändra strategi till nästa playthrough som du säger

Flera verkar säga att NG är mesigt i jämförelse med första. Novis som jag är kan jag återkomma med rapport när jag lyckats varva spelet (hoppas jag gör det eftersom det inte går att få hjälp längre via Ember).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Personligen lite besviken på NG, det känns väldigt mesigt jämfört med tidigare spel, det som tar mest tid är PvP ^^ Verkar från vad jag hört att även NG+ är lite svagt, någon som vet?

NG+ i DS3 är det sämsta i hela serien, de har inte lagt någon fokus alls denna gång på detta, fienderna är bland annat alldeles för lätta, det blir inte bättre i NG++ heller för den delen, och enligt rapporter är inte spelet vidare svårare i NG+7 o.s.v.

I DS2 t.ex. så i NG+ så utöver att fienderna blev svårare, så hade du fler fiender, nya finder o.s.v. dessutom som gjorde andra spelomgången mer intressant, men i DS3 så har du inget av detta.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

NG+ i DS3 är det sämsta i hela serien, de har inte lagt någon fokus alls denna gång på detta, fienderna är bland annat alldeles för lätta, det blir inte bättre i NG++ heller för den delen, och enligt rapporter är inte spelet vidare svårare i NG+7 o.s.v.

I DS2 t.ex. så i NG+ så utöver att fienderna blev svårare, så hade du fler fiender, nya finder o.s.v. dessutom som gjorde andra spelomgången mer intressant, men i DS3 så har du inget av detta.

Ajdå vilken besvikelse

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Spelet blir bara bättre och bättre! Ithiryll Dungeon var riktigt coolt och nu bär det av mot bossen i Profane Capital.

Än så länge sparar jag de flesta soul fragments inklusive boss souls men gör jag rätt där? Är de värda att spara egentligen? Visst, man kan ju fixa vapen men det är ytterst få av dem jag faktiskt kan använda.

Segt att knappt se röken av Titanite Chunks

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidnus:

Nu har jag köpt spelet. Har kört kanske en timme totalt och har dött typ 15 gånger på första bossen. Jag har spelat igenom Middle Earth Shadow of Mordor två gånger så jag är van vid den här sortens spel men det här är fan omöjligt. Det är inte ens kul.

Hittills ångrar jag som fan att jag la 600 på spelet. Ska ge det ett par timmar till men om jag inte tycker om det mer då så avinstallerar jag skiten.

Är det något jag missar? Hittills har inte ens grafiken varit speciellt imponerande (PS4).

Nu vet jag inte hur du spelar men du kan inte bara springa in och slå och hoppas på det bästa. Enklaste sättet att döda nya bossar/fiender är att stå lite passivt och se vilka attacker/kombos de gör och därefter analysera när det finns öppningar du kan utnyttja. Då går du nära och slår två - tre slag och hoppar sedan iväg. Spara alltid lite stamina utifall att du måste rulla iväg.

Skrivet av Mocka:

Spelet blir bara bättre och bättre! Ithiryll Dungeon var riktigt coolt och nu bär det av mot bossen i Profane Capital.

Än så länge sparar jag de flesta soul fragments inklusive boss souls men gör jag rätt där? Är de värda att spara egentligen? Visst, man kan ju fixa vapen men det är ytterst få av dem jag faktiskt kan använda.

Segt att knappt se röken av Titanite Chunks

Hollowing gör dig undead (vilket får dig att se "torr" ut) vilket man automatiskt var i både DS1 och 2. Fyller vad jag vet ingen funktion mer än det och att det öppnar upp för ett alternativt slut om du spelar dina kort rätt.

Vanliga souls kan du använda för att få lite levlar (spara dem tills du är i shrine bara så att du inte dör och förlorar dem ), bossjälar får du välja själv. Känner du att du inte behöver vapnen/magierna/ringarna du kan byta till dig så kan du lika gärna omvandla de till själar för att levla lite.

Hade samma problem med Titanite Chunks ville verkligen uppgradera mina vapen. Jag tycker att de dyker upp ganska sent men dyker upp gör de du får ha lite tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snigeln Bert:

Hollowing gör dig undead (vilket får dig att se "torr" ut) vilket man automatiskt var i både DS1 och 2. Fyller vad jag vet ingen funktion mer än det och att det öppnar upp för ett alternativt slut om du spelar dina kort rätt.

Vanliga souls kan du använda för att få lite levlar (spara dem tills du är i shrine bara så att du inte dör och förlorar dem ), bossjälar får du välja själv. Känner du att du inte behöver vapnen/magierna/ringarna du kan byta till dig så kan du lika gärna omvandla de till själar för att levla lite.

Hade samma problem med Titanite Chunks ville verkligen uppgradera mina vapen. Jag tycker att de dyker upp ganska sent men dyker upp gör de du får ha lite tålamod.

Kul funktion att se "torr" ut Angående questlines måste jag säga att de verkligen inte alls är självklara. Tur att det finns Wikis och Youtube men egentligen hade man velat upptäcka det själv. Har dock missat såpass mycket att jag får koncentrera mig mer på det i NG. Enda jag försöker göra är Onion Knight eftersom han ska ge en Titanite Chunk som belöning vid något tillfälle. Angående boss souls så ville jag nämligen ha en riktigt tung tvåhandare men de flesta rekommenderade Zweihander vilket är ett riktigt brutalt vapen istället för Hollow svärdet. Det fungerar inte på alla bossar eftersom det är så långsamt men bra för att rensa många fiender. Hade du rekommenderat någon av 2H vapnen för en STR build?

Ja, segt att ha samma uppgraderingsnivå på tvåhandarn' så länge Dock skönt att ha lyckats maximera Ithiryll svärdet. Skall försöka hålla mig

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Kul funktion att se "torr" ut Angående questlines måste jag säga att de verkligen inte alls är självklara. Tur att det finns Wikis och Youtube men egentligen hade man velat upptäcka det själv. Har dock missat såpass mycket att jag får koncentrera mig mer på det i NG. Enda jag försöker göra är Onion Knight eftersom han ska ge en Titanite Chunk som belöning vid något tillfälle. Angående boss souls så ville jag nämligen ha en riktigt tung tvåhandare men de flesta rekommenderade Zweihander vilket är ett riktigt brutalt vapen istället för Hollow svärdet. Det fungerar inte på alla bossar eftersom det är så långsamt men bra för att rensa många fiender. Hade du rekommenderat någon av 2H vapnen för en STR build?

Ja, segt att ha samma uppgraderingsnivå på tvåhandarn' så länge Dock skönt att ha lyckats maximera Ithiryll svärdet. Skall försöka hålla mig

Jag kör Astora Greatsword eftersom det både är lätt (8.0 vikt jämfört med t.ex. Zwei på 10.0) samt att det går att få A alt. S-scaling om du uppgraderar.

Nej, quests är rätt kluriga att lista ut själv. Jag brukar försöka själv första gången, om jag misslyckas och känner att jag kan behöva lite guidning kikar jag på just det steget jag är på i mitt quest och försöker inte se de kommande stegen, vilket är rätt svårt att motstå, hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snigeln Bert:

Jag kör Astora Greatsword eftersom det både är lätt (8.0 vikt jämfört med t.ex. Zwei på 10.0) samt att det går att få A alt. S-scaling om du uppgraderar.

Nej, quests är rätt kluriga att lista ut själv. Jag brukar försöka själv första gången, om jag misslyckas och känner att jag kan behöva lite guidning kikar jag på just det steget jag är på i mitt quest och försöker inte se de kommande stegen, vilket är rätt svårt att motstå, hehe

Jag kollade en video, såg rätt bra ut men verkade inte snabbare än Zweihander (vad jag kan se). Är inte Astora bättre för STR/DEX builds? Har själv knappt slängt in några poäng på DEX.

Handlar nog om att man måste prata mer med folk Vilket jag är dålig på då jag nästan bara snackar med vendors.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

@Snigeln Bert: Måste bara säga att du hade rätt med Chunks, väl i Lothric Castle så hittar jag sådana överallt Nu gäller det att hitta en Slab för att dra upp 2H till +10 vilket verkar vara att antingen hitta en gömd i Archives eller Coil från Untended Grave (vet inte hur man kommer åt det stället) för byte med kråkan.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9