Dark Souls III - Officiella tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Demon Souls = Awesome
Dark Souls = Awesome
Dark Souls 2 = Inte lika Awesome

Blir nog PS 4 varianten då de tre innan gick varmt på ps3'an 😇 Föredrar av någon anledning konsol över PC gällande dessa spel.

Varför inte bara koppla in din kontroller i PC'n? Så slipper du sitta och lida med 30 fps.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flygman:

Varför inte bara koppla in din kontroller i PC'n? Så slipper du sitta och lida med 30 fps.

60fps och kontroll till PC är ju alltid att föredra... undrar varför någon öht skulle vilja spela i sub 30 fps med dips under 20 på konsoll, med förjävlig motionblur.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Skrivet av Lothbrok:

60fps och kontroll till PC är ju alltid att föredra... undrar varför någon öht skulle vilja spela i sub 30 fps med dips under 20 på konsoll, med förjävlig motionblur.

http://steamcommunity.com/app/374320/discussions/

Därför.

Permalänk
Medlem

Hahaha.. bästa poängen ever

För oss det funkar för är konsoll inte ett alternativ. Pga väldigt många anledningar.
Men förstår verkligen att det lockar med konsoll när en läser på Steam.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

60fps och kontroll till PC är ju alltid att föredra... undrar varför någon öht skulle vilja spela i sub 30 fps med dips under 20 på konsoll, med förjävlig motionblur.

Om det inte ändrats så funkar PS kontroller inte speciellt bra till PC, undviker gärna meckande hit och dit med tredjeparts program 😁

Sen gillar jag en mer avslappnad "pose" i soffan framför en sabla stor och trevlig TV istället för min datahörna just när det kommer till RPG's. Blev många och trevliga timmar med Skyrim i soffan 😇 (Även demon souls och dark souls)

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

@Necrophor: Well, jag spelar med PC på min Tv. Båda mina tv faktiskt.
Alltid Full HD eller över, med kontroll och en jävla massa FPS

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om spelet än så länge? Jag kan tycka att det är lite för lätt, MEN jag tror att det beror på att jag är så jäkla van vid hur Dark Souls fungerar vid det här laget.

I övrigt så irriterar jag mig på att när jag blir invaderad så ser jag ingen av animationerna från den andra spelaren vilket gör det omöjligt att veta vad den spelaren håller på med (attackerar, blockerar, dodgar...)

Permalänk
Entusiast

@SCORPIUS Precis, om nu TV's av någon anledning inte skulle fungera med PC's över HDMI ja då jäklar skulle jag motvilligt äga en konsol men som tur är så kan ju PC's göra i princip allt

Jag håller absolut med om att "slapp TV-gaming" är skönt ibland.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SCORPIUS:

Hahaha.. bästa poängen ever

För oss det funkar för är konsoll inte ett alternativ. Pga väldigt många anledningar.
Men förstår verkligen att det lockar med konsoll när en läser på Steam.

De som har problem låter högst..

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Necrophor:

Om det inte ändrats så funkar PS kontroller inte speciellt bra till PC, undviker gärna meckande hit och dit med tredjeparts program 😁

Allt du behöver är en drivrutin men ok.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk

Hur fungerar spelet med mus + tangentbord? Om det fungerar lika dåligt som witcher 3 så skippar jag nog det!

Permalänk

Hur ändrar man från kontroll till keyboard?

Sonen köpte detta spel via Steam.
Det fungerar bra men alla "hints" etc kommer upp som om han spelade via en 360-kontroll men han spelar via keyboard + mus. VAR ändrar man detta (vi hittade inte inställningen då vi letade)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Om det inte ändrats så funkar PS kontroller inte speciellt bra till PC, undviker gärna meckande hit och dit med tredjeparts program 😁

Sen gillar jag en mer avslappnad "pose" i soffan framför en sabla stor och trevlig TV istället för min datahörna just när det kommer till RPG's. Blev många och trevliga timmar med Skyrim i soffan 😇 (Även demon souls och dark souls)

Sitter i en avslappnad "pose" i soffan framför min sabla stora och trevliga TV/datorhörna och kör DS3 på min PC med handkontroll :).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Demon Souls = Awesome
Dark Souls = Awesome
Dark Souls 2 = Inte lika Awesome

Blir nog PS 4 varianten då de tre innan gick varmt på ps3'an 😇 Föredrar av någon anledning konsol över PC gällande dessa spel.

Hur så? Du kan ha samma kontroller och får halva fpsen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Fick notifikation om att jag kunde hämta på Webbhallen igår, klockan 19:03, synd att de stänger 19...........

Ett tips om du ska beställa saker och hämta i butik. Jag beställer och åker nästa direkt ut och hämtar. Oftast är det redan klart innan de skickar ut notifikation.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av griid:

Ett tips om du ska beställa saker och hämta i butik. Jag beställer och åker nästa direkt ut och hämtar. Oftast är det redan klart innan de skickar ut notifikation.

Det hade kanske varit ett alternativ, oavsett gick det ju inte att spela förens spelet var släppt

Tycker spelet är väldigt trevligt, den timmen jag hunnit spela iaf! Synd att ninjan vill mörda en så mkt

Permalänk
Skrivet av Cloudstone:

Tips för folk med Geforce 5XX. Kör med 314.22 drivrutinerna, flyter på otroligt mycket bättre. Min 580 gick från 15 FPS till 60.

Så 3 år gamla drivers funkar bättre än de som släpptes för en halv månad sen? Det var otippat...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Någon som sett några tips om hur man kan få det att flyta okej på laptops? Hade hoppats på att mitt GTX 870M skulle klara sig okej, men 25-45 FPS på low, i 1600x900 dessutom, känns inte riktigt okej, speciellt när det ser fruktansvärt mycket fulare ut på low än både Dark souls 1 och 2.

Någon snabbfix eller är det bara för mig att vänta till Maj när jag kan spela på stationära igen?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Alltså gud vad jag fann den där nakne samuraien irriterande...jag fattar att det inte är meningen att man ska möta honom för än senare, iaf om man har en långsammare vapen, men han är lite för snabb för att det ska vara kul imo.

Han hinner ställa sig upp efter reposte stab ( som tar typ 8% av hans liv) och låsa en i en stunlock innan jag hunnit dra en estus för guds skull, haha. Tycker inte det är så kul med fiender där enda vettiga taktiken verkar vara att köra repost om och om igen.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Moderator
Testpilot

Ja precis. Det finns personer som har tekniska problem med spelet så därför är det helt kass över brädet. Om jag förstår Digital Foundry korrekt så är PS4 versionen nedlusad med slowdowns. Det gäller alla på PS4. Alltså sub 30fps. Brrr.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Alltså gud vad jag fann den där nakne samuraien irriterande...jag fattar att det inte är meningen att man ska möta honom för än senare, iaf om man har en långsammare vapen, men han är lite för snabb för att det ska vara kul imo.

Han hinner ställa sig upp efter reposte stab ( som tar typ 8% av hans liv) och låsa en i en stunlock innan jag hunnit dra en estus för guds skull, haha. Tycker inte det är så kul med fiender där enda vettiga taktiken verkar vara att köra repost om och om igen.

Konsigt.. hade inga alls problem med honom. Tog honom på andra försöket med min Warrior.
Inte ens lämnat in souls..

Kanske beror det här med 60/30 fps.. lol

Just det, jag kör PS4

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Skrivet av AxxT:

Konsigt.. hade inga alls problem med honom. Tog honom på andra försöket med min Warrior.
Inte ens lämnat in souls..

Kanske beror det här med 60/30 fps.. lol

Just det, jag kör PS4

Va häftig du är

Men jo, det blir mindre irriterande när man kör en klass som skadar mer än dubbelt så mycket som den jag valt, men slår lika snabbt (eller segt) Tydligen var allt 3 gånger lättare när man körde Warrior, bara att vifta iväg med LB så faller allt ihop inom kort, och däckar allt på ett hugg, förutom minibossar.

Spjutet däremot...heavy attack tog inte ens ner alla svaga ghouls på en attack, och träffar bara ett mål per hugg...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Fan vad kul det är! Startade som sorcerer för jag ville ha en lätt första runda men upptäckte att man riktigt klen som sorcerer i början.
En fråga, vet någon om det är någon idé att ha dubbletter av spells i detta spel? Fanns ju en bra anledning i de tidigare men nu finns inte spelluses längre...

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Avstängd

Många otroligt korkade påståenden av han..

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Skrivet av ackwell:

I övrigt så irriterar jag mig på att när jag blir invaderad så ser jag ingen av animationerna från den andra spelaren vilket gör det omöjligt att veta vad den spelaren håller på med (attackerar, blockerar, dodgar...)

Håller med, och när su själv attackerar så tar han skada efter typ en sekund, kanske har nåt med dålig connection till varandra att göra?

Visa signatur

Datorn: i5-4690k@4.3ghz, Asus Dual OC 1070, Fractal Design Newton R3 1000w, Asus Z97-A, Fractal Define R5, 16GB Corsair@1600mhz, Hyper 212 EVO, Crucial BX100, WD Black 1TB x2
Kringutrustning: BenqXL2411Z, AOC 24" x2, Func KB-460, Mionix Naos 7000, Logitech MX Master, Logitech Z-906, Sehnheiser HD 558, Optuma uDAC 3, Blue Yeti, Akai LPK 25 Steelseries QCK XXL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sten sax påse:

Håller med, och när su själv attackerar så tar han skada efter typ en sekund, kanske har nåt med dålig connection till varandra att göra?

Kanske, men samtidigt finns det en inställning för "cross-region play" eller något liknande där default är att INTE köra cross-region. Tar för givet att man bör matchas med EU-spelare då, och då ska anslutningarna inte behöva vara dåliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ian_Superfly:

Sonen köpte detta spel via Steam.
Det fungerar bra men alla "hints" etc kommer upp som om han spelade via en 360-kontroll men han spelar via keyboard + mus. VAR ändrar man detta (vi hittade inte inställningen då vi letade)?

Finns en meny för keybindnings, gå in på inställningar och leta rätt på en flik lite till höger misstänker jag. MEN, det är inte rekommenderat att spela det här spelet med tangentbord och mus, jag vill minnas att både steam och from software rekommenderar gamepad.

Skrivet av Lasergurka:

Alltså gud vad jag fann den där nakne samuraien irriterande...jag fattar att det inte är meningen att man ska möta honom för än senare, iaf om man har en långsammare vapen, men han är lite för snabb för att det ska vara kul imo.

Han hinner ställa sig upp efter reposte stab ( som tar typ 8% av hans liv) och låsa en i en stunlock innan jag hunnit dra en estus för guds skull, haha. Tycker inte det är så kul med fiender där enda vettiga taktiken verkar vara att köra repost om och om igen.

Det låter VÄLDIGT likt en tidig encounter i Dark Souls (1), Havel The Rock. Beroende på om du vill utmana dig själv eller inte när du ska ta hand om den här samuraien, så finns det en markant skillnad i den här paralellen.

Han står bredvid ett stup. Wink wink, nudge nudge.

Dold text
Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Skrivet av Release:

Finns en meny för keybindnings, gå in på inställningar och leta rätt på en flik lite till höger misstänker jag. MEN, det är inte rekommenderat att spela det här spelet med tangentbord och mus, jag vill minnas att både steam och from software rekommenderar gamepad.

Det låter VÄLDIGT likt en tidig encounter i Dark Souls (1), Havel The Rock. Beroende på om du vill utmana dig själv eller inte när du ska ta hand om den här samuraien, så finns det en markant skillnad i den här paralellen.

Han står bredvid ett stup. Wink wink, nudge nudge.

Dold text

Jo precis, alltså båda går ju att ta sig förbi rätt lätt, som allt annat i Dark Souls, det handlar mest hur mycket skam man känner att man har kvar i kroppen efteråt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Spelet är fungerar riktigt bra ! Win 10 60fps och SLI fungerar utnärkt! riktigt nöjd med portningen iaf. Tycker dock inte att spelet är så snyggt vid alla tillfällen. De skulle krämat på med lite high res texturer osv men det kanske kommunityn sköter sen.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Blir givet köp då steam rear DSIII någon vacker dag!
Jag tänker faktiskt satsa på en dual wield/pyromancer karaktär då man lirat med 2h, 1h/board och pyro warrior på DSI