Fusk till multiplayerspel drar in mångmiljonbelopp

Permalänk
Medlem

Siffrorna om hur mycket "fuskindustrin" omsätter skall nog tas med en nypa salt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem

Har aldrig fuskat i multiplayer däremot glitchat har man väl gjort i diverse spel nån gång så som taket på metro i BF3 eller liknande fast faktiskt aldrig med flit utan jag har spawnat på folk som redan varit där
Har aldrig riktigt förstått mig på folk som fuskar medvetet
Och angående fusk använder du ett externt program för att ändra något i ett spel ja då är det fusk och ingen "glitch" som vissa gta5 fuskare kallar det
Spelade med 2st jag träffade här genom sweclockers faktiskt som undrade varför jag inte "glitchade" pengar i gta5 när det var så lätt
När jag undrade hur den glitchen fungerade sa dom "ja du måste ladda ner det här programmet först" var på jag svarade då "men då är det ju ingen glitch utan ett fusk" och har inte spelat med dom 2 sen dess för jag tyckte dom gjorde fel

stavning
Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Jag har "bara" använt mig utav olika bottar för att slippa göra sånt som jag tycker är tråkigt i spel så jag har tid att göra roligare saker när jag väl spelar. Har bottat i Diablo 3, WoW (honor) och på tibia. Långt ifrån någon form utav 24/7 bottning, jag har aldrig gjort det för att tjäna pengar och har heller inte gjort det.

Jag har dock aldrig använt mig utav fusk som gett mig löjligt övertag i multiplayer spel så som aimbot/wall hack etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Va i helvete, 25% har röstat "ja" O.o, hoppas ni skojar!

Brorsan hade laddat ner ett fusk till MW2 som jag provade för typ 5-6 år sedan. Tyckte det var för jävla tråkigt och jag har inte rört några fusk sedan dess.

Sen är det ju säkert en del som röstar nej, trots att de långt inom sig vet att de har fuskat någon gång

Däremot brukade jag flitigt använda UAV-elevator i BF3, men sen patchade de ju bort den

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig sjuka så lågt som att använda fusk.

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Jag har "bara" använt mig utav olika bottar för att slippa göra sånt som jag tycker är tråkigt i spel så jag har tid att göra roligare saker när jag väl spelar. Har bottat i Diablo 3, WoW (honor) och på tibia. Långt ifrån någon form utav 24/7 bottning, jag har aldrig gjort det för att tjäna pengar och har heller inte gjort det.

Jag har dock aldrig använt mig utav fusk som gett mig löjligt övertag i multiplayer spel så som aimbot/wall hack etc.

Samma här. Grindade herbs och ore för att crafta i WoW med farmbot. Men jag skall vara ärlig, jag farmade ibland 6-8 timmar i sträck innan jag skaffade en bot, ett par kvällar varje vecka, i 7 år
Använde boten på samma sätt, ett par kvällar i veckan för eget bruk. Tjänade aldrig guld på det.

EDIT: Åkte naturligtvis fast så nu är det kontot bannat. Lite surt men jag visste ju att risken fanns och jag hade egentligen tröttnast på WoW och det eviga grindandet. Har hört att de åtgärdat det och ingen behöver grinda mer...men att AH och yrkena i stort sett dött ut. Synd.

Under min CS tid (2000-2005) satte jag bara dit fuskare (var admin på Superservers.no), fuskade aldrig, ALDRIG själv även om jag blev anklagad ganska ofta

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Lite grann

Körde maphack i D2 LOD, Man ville helt enkelt inte springa in i en MSLE Dock inte PVP bara MF runs.

Och hade en kort period när jag var 13-14 någonting när man körde med aimbot o WH i CS, inte för att vinna, mest för att jävlas med folk

Visa signatur

Core i7 6700k, Msi Z170m mortar, 16gb Hyperx DDR4, Evga GTX 970 4gb ACX 2.0+ SSC, Corsair hydro H100i , Corsair Carbide Air 240 , Fractal Design Integra M 750w

Permalänk
Medlem

Vilka tomtar dom är på Bohemia Interactive, går det så dåligt för DayZ att dom måste skapa en nyhet om dubbelagenter och en siffra taget ur luften hur mycket fuskindustrin omsätter för att få PR igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Det enda som skulle kunna få mig att vilja fuska i competitive är för att göra det mot andra fuskare, deras missnöje kan jag glädja mig över utan dåligt samvete.

Att specifikt gå in i ett spel med tanken "Nu jävlar så ska jag få andra att lida" är inget jag gjort, däremot var det kul att i t.ex. Starcraft 1 komma flygandes över sjöar med Zerg drones (som är ground units), eller fuska till sig pengar och inom loppet av sekunder fylla halva banan med zerglings eller liknande.

Folk som faktiskt köper mjukvara för att kunna fuska online förstår jag mig inte på. Att vinna med hjälp av sin egen drivkraft känns ju fruktansvärt kul och givande, men jag antar att det räcker med att bara vara "bäst" för vissa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Vilka tomtar dom är på Bohemia Interactive, går det så dåligt för DayZ att dom måste skapa en nyhet om dubbelagenter och en siffra taget ur luften hur mycket fuskindustrin omsätter för att få PR igen.

Okej, vad är dina motsägande källor då? Du låter mest grinig över spelet; som fortfarande är en alpha.

Helt säkert föder någon sig på och sälja fusk till en och annan, vad man nu kallar dom för...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Vilka tomtar dom är på Bohemia Interactive, går det så dåligt för DayZ att dom måste skapa en nyhet om dubbelagenter och en siffra taget ur luften hur mycket fuskindustrin omsätter för att få PR igen.

DayZ är redan en succé för Bohemia.

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Därav sluta jag med DayZ pga att fuskarna var för många!

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klumpeduns:

Siffrorna om hur mycket "fuskindustrin" omsätter skall nog tas med en nypa salt.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag ser inte riktigt varför? Vad skulle Bohemian tjäna/förlora publikt på att ljuga?
Det är ju inte precis som de försöker använda siffrorna för att påverka offlinelagstiftning så som vissa andra MafIAA-relaterade organisationer.
Om det är för egen vinning är det antagligen mer för att kunna förklara för sina egna investerarna varför de måste lägga pengar på detta, men med den insynen investerare brukar ha i ekonomin på sina investeringar så tror jag inte de skulle tjäna på att ljuga.

Vilket tar mig till nästa steg, och det är nog också att göra personer i spelcommunityn uppmärksamma på vad det är för problem de har att göra med, och att det inte handlar om "små pojksträck som är löjligt att bli bannade över" som man sett vissa favoritiserade fått med sig folk i ragetåg över då de blivit bannade.

Permalänk
Medlem

har ju fuskat när man spelade cs på lan förr i tiden! fy_pool_day!
alla hade alla fusk på. mr15! rätt spännande

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk

Jag tycker fusk i multiplayerspel är en form av bedrägeri mot legitima spelare.

Visa signatur

| i5 13600K | Noctua NH-D15S | PRO z690-p | 16GB RAM 3200 | EVGA RTX 3080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen2|
| Win10 x64 | Logitech Pro X Superlight | Sennheiser HD 599 | Pioneer VSX-D510 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Jag blev förvånad att det inte är mer. Klart man fuskat någon gång under sitt gångna gaming-liv, dock aldrig i något seriöst sammanhang. Sist jag minns att jag fuskade var på den gamla goda tiden då cs 1.6 var högaktuellt. Jag blev förbannad på en annan fuskare och då laddade jag och några polare hem en aimbot och teamade upp mot honom tills han lämnade servern. Kul hade vi!

Den onda cirkeln, som man kan kalla det.

Det är det som är problemet, folk som fuskar kommer i många olika varianter, tar vi GTAV till exempel så har fusk blivit något som ett skydd mot andra, eller en hämnd mot andra, så folk som vanligen inte fuskar laddar ner fusk, och den onda cirkeln är ett faktum.

Det kallas även modding idag, att ha ett modifierat spel online anses vara OK, tydligen.

GTAV har lärt mig mycket om att multiplayer spel på PC är Anarki, det går helt enkelt inte att tävla mot varandra på PC. Att dom även nu kan tjäna mycket pengar på att göra fusk får en att ge upp.

Jag har aldrig fuskat i multiplayer spel då jag gillar att tävla mot varandra på samma villkor, då skicklighet är något grymt häftigt, men jag tycker inte att varför folk fuskar är ett sådant stort mysterium, fusk är ju egentligen rätt tilltalande för de flesta människor, du får makt, online pengar, och du blir överlägsen, och ingen vet vem du är, och du får en massa uppmärksamhet.

Man kan nog aldrig få bort fusket, men med ett bra anti-cheat som ständigt uppdateras och som har som mål att hålla koll på fusket så kan man nog åtminstone uppnå en nogurlunda OK spelupplevelse där man kanske möter på en eller två fuskar per dag, men spelutvecklare är fan värdelösa på att göra något mot det.

Permalänk
Skrivet av Xake:

Jag ser inte riktigt varför? Vad skulle Bohemian tjäna/förlora publikt på att ljuga?

Ljuga och ljuga... Det är en uppskattning. Bohemia vet lika lite som du och jag hur många fuskare det finns eller vad folk betalat för dem, så de gör en uppskattning: $ = (hur många fuskare de hittar * gissat mörkertal för andel furskare de INTE hittar * pris på fusk de hittat på Google).
Eftersom en låg uppskattning inte har nyhetsvärde, så är mörkertalet antagligen gissat högt och de har antagligen valt det högsta priset de hittat på fusk.
Så någon lögn är det inte, men det är ett teoretiskt maxvärde, precis som när polisen säger att ett knarkbeslag är värt 50 miljoner på gatan eller socialdemokratiska kvinnoförbundet säger att 5 000 kvinnor per år säljs som sexslavar i Sverige. I verkligheten är det verkliga värdet med stor säkerhet mycket, mycket, lägre.

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Bakgrund:

Osäker.. räknas fusk som att ha fått pengar i GTA V av andra som fuskar? Isåfall är svaret ja. Annars är svaret nej, men jag hade förmodligen provat om det inte hade varit för alla antifusk-metoder.

skulle kanske klassas som penngatvätt, men är det inget som sker systematiskt så bryr sig nog ingen.
Men nej skulle inte klassa det som fusk...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Ja, såklart det är risker med alla sorts straff-system att oskyldiga blir straffade. Men det går säkert att hitta lösningar på det, man behöver ju inte bli bannad direkt efter en gång, men efter upprepade gånger tex. Då kan man utreda varför man felaktigt fått sin VAC-bann.

Sen i andra spel, så ska man kunna bli bannad för andra saker också. Tex DOTA2, bannad för förolämpningar/mobbing m.m. Low Priority pool är det ju ingen som bryr sig om tyvärr. Många som inte tänker på att det ofta är BARN som sitter och spelar, och häver ur sig allt möjligt.

Dock har folk blivit VAC bannade utan orsak, att få den hävd är nästan obefintlig. Blir man det i CS t.ex så kan man inte spela något spel med source motorn, mer eller mindre.

Så kontot blir ju mer eller mindre värdelöst då. Ja jag har som tur är inte blivit bannad (inte så jag fuskar).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Enda spelen som jag fuskat i är single player spel då man spelade kampanjen i Starcraft tex eller Age of empires. Men just multiplayer spel där man kan förstöra för andra så spelar jag alltid ärligt.

Fuskare i tex DayZ, Rust osv är det värsta som finns.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Lite intressant. Jämför man med fri-idrott där många tycker man ska tillåta doping för det går inte att stoppa endå. Men det verkar vara väldigt få som tycker man ska tillåta alla fusk i multiplayer spel

Finns ju inget värre än de som fuskar men som döljer det. Man har ju 10x mer respekt för de som trollar med självklara fusk. Körde BF3 DM för längesen så va det en kille som knivade en innan man ens han blinka, hela laget blev knivade om å om igen. Visst det va så kasst så det blev lite småkul, men dom slutar ju inte utan han höll ju på till servern tömdes.

Men man förstår ju om nån unge tycker det e kul en kväll.

Jag själv testade wallhack på cs 1.5 en kväll, la snabbt ner det dock för jag fick ju sämre stats med wallhack än utan. Man måste träna på att fuska bra också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Va i helvete, 25% har röstat "ja" O.o, hoppas ni skojar!

Jag skojar inte hehe.
När man var 14-15 år spelade TeknoMW3 (Multiplayer enbart för pirater) och Combat Arms (ett litet gratis multiplayer).
Man gjorde det 2-3 veckro tröttnade och tyckte att det var astråkigt bytte spel och gjorde aldrig om det igen.

Många har nog liknande historier som mig kan jag tänka. Prova och se vad det är som är så kul.
Det är lite som barn undrar varför mamma eller pappa tycker att det är så gott att röka och vill prova.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Bra att du ändrat uppfattning, men du skrev följande:
"Personligen gör jag det för att jag uttråkad, men är så fast i spelet och så besluten att bli bäst att jag väljer att fuska istället för att hamna i den situationen att jag fastnar helt och förlorar det verkliga livet."

Klart och tydligt för att bli bäst som en av orsakerna.
Sen har du även skrivit det i nutid efter som du skriver "gör".

Sen 12 års saken inleder du med men säger sedan:
"Fusk för mig har på senare år blivit ett sätt att få mig o sluta med ett beroendeframkallande spel."

Ganska tydlig indikation på att du fortsatt med det efter 12 år samt ganska nyligen, det kan även tolkas som att du fortfarande håller på med det.

Om det sedan är i tävlings och/eller rankade spel bryr jag mig mindre om, det är gjort i multiplayer.
Konstant eller inte är också det skit samma.

Sen avslutar du med:
"Kan även leta glitchar och liknande som vissa anser vara fusk mest för att se om det går"

Detta tolkar jag som en pågående sak och då undrar man ju om inte det andra beteendet också fortfarande är pågående.
Sen att medvetet utnyttja glitchar anser iaf jag är samma sak som att fuska.

Finns ju en anledning till att uttrycket "Once a cheater, allways a cheater" har myntats.

Jag skrev även detta:
istället för att hamna i den situationen att jag fastnar helt och förlorar det verkliga livet.
Kom igen, lite får du tänka själv, jag valde att ta mig ur beroendet, åtminstone under en längre tid, alltså la jag ner att försöka bli bäst, då det inte var värt, som sagt, livet.

Ursäkta att jag uttryckte mig lite klumpigt förstår hur det kan missuppfattas, men du måste hålla med om att du bara läser det du vill, du läser inte hela meningarna utan bara det som får mig att framstå som en 12 åring som fuskar för att han suger.

Det är korrekt, det är otroligt sällan det behövs på senare tid, men Dungeon Defenders tex, kom inte ut för över 10 år sen.
Skäms inte för att säga att jag ibland har svårt att lägga undan ett spel för att göra saker jag borde göra istället.
Blir däremot irriterad att du bara inriktar dig på det som får mig att se ut som en skithög.

Använder inte cheats längre, det var ett tag sen nu, håller mig medvetet borta från spel som jag vet att jag har lättare att fastna i.

Det finns ju glitches, och glitches, blir man inte bannad eller avstängd för något så anser jag att det är ok. Clever usage of game mechanics kan man ju uttrycka det om. Om ett spel är kodat på ett sånt sätt att man kan med det man har då utföra saker som kanske inte var tänka från början, så ser jag inget problem med det. Vet att många har problem med det dock. Men som sagt, jag tycker inte att något som inte får dig bannad eller ger dig en varning är att fuska.

Jag hatar också cheaters, för mig finns det tydligt olika typer av cheaters, när jag fuskade så gjorde jag det aldrig på ett sånt sätt att jag försökte dölja det, jag gjorde det så öppet och överdrivet jag kunde för att få hjälp att sluta.
Att detta sen förstörde ett game för någon person en gång är beklagligt men jag ber hellre om ursäkt för det än att ser mitt liv förstöras.
Detta är inget som man kan förstå om man inte varit i den situationen.
Jag har nu kommit så långt i livet att jag mer eller mindre kan hålla mig och inte spela överdrivet mycket, men det är klart, det händer ju fortfarande att man kommer till jobbet med bara några timmars sömn.

Försökte få er att öppna ögonen och se att det finns folk som fuskar av andra anledningar än att flasha och försöka vara bäst.
Sen att du valde att bara läsa den delen, är ju inte mitt fel.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

En del missuppfattar vad fusk är, är nog därför en del mer svarar Ja än Nej. Att använda glitchar kan jämställas med att fuska, det är inte fusk :).

Fast vi som har levt genom split-screen multiplayer har nog alla fuskat genom att titta på den andras del av skärmen ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av nils45:

GTAV har lärt mig mycket om att multiplayer spel på PC är Anarki, det går helt enkelt inte att tävla mot varandra på PC.

Håller med! Ända "baksidan" med PC, men det måste vi väl ta när vi får modda nästan hur och vad vi vill.
GTA4 hade aldrig överlevt så länge som det gjorde utan dess moddar.
Kommer bli likvärdigt för GTA5 t.ex, kör just nu ett par sjukt grymma polismoddar, i singleplayer.

Är det möjligt med moddar, är det också möjligt med all slags fusk.
Bara LAN, under strängt kontrollerade former, som det går att tävla på 100%.

DayZ har sålt över 3 miljoner ex, så att "fuskskaparna" inte skulle ha kunnat skapa miljonbelopp är ingen omöjlighet alls.

Finns så mycket låga människor i Sverige, i världen. Tyvärr sanning, bara titta på vad som händer i "lilla" Sverige just nu.
Granatattacker i Malmö, knivmord på IKEA.
Det är låga människor och det fylls på även i "game" världen.

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Dock har folk blivit VAC bannade utan orsak, att få den hävd är nästan obefintlig.

Det händer säkert att folk blir oskyldigt bannade, ingen mjukvara är perfekt, men jag är helt övertygad om att 99% av de som hävdar att de är oskyldiga ljuger. Jag har haft en smula insyn i hur folk beter sig när de blivit ertappade med att fuska och blivit bannade, och de erkänner inte och tar sin medicin, utan de flesta blånekar i all evighet, får hysteriska utbrott, startar petitioner, får mamma att ringa och klaga, skriver till tidningen, DDOSar, startar tusen trådar om hur oskyldiga de är, och håller på i månader eller år --- trots att det finns screenshots, loggar, dumps, och i ett fall tillochmed foruminlägg i det officiella forumet där killen skröt om att han använde leet haxx.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awakeruad:

Det händer säkert att folk blir oskyldigt bannade, ingen mjukvara är perfekt, men jag är helt övertygad om att 99% av de som hävdar att de är oskyldiga ljuger. Jag har haft en smula insyn i hur folk beter sig när de blivit ertappade med att fuska och blivit bannade, och de erkänner inte och tar sin medicin, utan de flesta blånekar i all evighet, får hysteriska utbrott, startar petitioner, får mamma att ringa och klaga, skriver till tidningen, DDOSar, startar tusen trådar om hur oskyldiga de är, och håller på i månader eller år --- trots att det finns screenshots, loggar, dumps, och i ett fall tillochmed foruminlägg i det officiella forumet där killen skröt om att han använde leet haxx.

MM självklart, i dom festa fallen går det ju rätt till Så ja inte jätte troligt att bli bannad, men kan ju hända (även problmet med hackade konton t.ex).

Tråkigt när det inte gör det och finns ingen möjlighet till benådning om inte det drabbat ett par tusen andra (var uppe en tråd där en klagade på att han blivit Vac bannad och det visad sig vara 1500 andra som hade blivit det av misstag med). Tror även valve gick ut med det själv eller snarare på en nyhetssida.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Turbodosa på track 'n field samt tjuvkika på andras skärmar på bond 64. Sover ganska bra ändå^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushifrukt:

Jag skrev även detta:
istället för att hamna i den situationen att jag fastnar helt och förlorar det verkliga livet.
Kom igen, lite får du tänka själv, jag valde att ta mig ur beroendet, åtminstone under en längre tid, alltså la jag ner att försöka bli bäst, då det inte var värt, som sagt, livet.

Jo jag vet att du även skrev det, men jag tog det andra som ett exempel på hur många som fuskar resonerar.
Sen om man har ett beroende så rättfärdigar inte det att man får förstöra för andra, det finns professionell hjälp för det.

Skrivet av Sushifrukt:

Ursäkta att jag uttryckte mig lite klumpigt förstår hur det kan missuppfattas, men du måste hålla med om att du bara läser det du vill, du läser inte hela meningarna utan bara det som får mig att framstå som en 12 åring som fuskar för att han suger.

Jo jag läser hela inlägget och gör en tolkning av detta, att man sen väljer ut vissa delar för att påpeka saker innebär inte att man har missat resten.

Skrivet av Sushifrukt:

Det är korrekt, det är otroligt sällan det behövs på senare tid, men Dungeon Defenders tex, kom inte ut för över 10 år sen.
Skäms inte för att säga att jag ibland har svårt att lägga undan ett spel för att göra saker jag borde göra istället.
Blir däremot irriterad att du bara inriktar dig på det som får mig att se ut som en skithög.

Det är tråkigt att du har det problemet, men förstör inte för andra för det.
Anser inte att jag behöver få dig se ut som en skithög, om du nu tycker du ser ut som det så har du klart den biten själv.

Skrivet av Sushifrukt:

Använder inte cheats längre, det var ett tag sen nu, håller mig medvetet borta från spel som jag vet att jag har lättare att fastna i.

Bra

Skrivet av Sushifrukt:

Det finns ju glitches, och glitches, blir man inte bannad eller avstängd för något så anser jag att det är ok. Clever usage of game mechanics kan man ju uttrycka det om. Om ett spel är kodat på ett sånt sätt att man kan med det man har då utföra saker som kanske inte var tänka från början, så ser jag inget problem med det. Vet att många har problem med det dock. Men som sagt, jag tycker inte att något som inte får dig bannad eller ger dig en varning är att fuska.

Nä du, den köper jag inte, att glitcha räknas definitivt som fusk.
Det är ju att utnyttja en icke tänkt situation till sin fördel och man blir bannad på samma sätt som fuskare i många spel.

Skrivet av Sushifrukt:

Jag hatar också cheaters, för mig finns det tydligt olika typer av cheaters, när jag fuskade så gjorde jag det aldrig på ett sånt sätt att jag försökte dölja det, jag gjorde det så öppet och överdrivet jag kunde för att få hjälp att sluta.
Att detta sen förstörde ett game för någon person en gång är beklagligt men jag ber hellre om ursäkt för det än att ser mitt liv förstöras.
Detta är inget som man kan förstå om man inte varit i den situationen.
Jag har nu kommit så långt i livet att jag mer eller mindre kan hålla mig och inte spela överdrivet mycket, men det är klart, det händer ju fortfarande att man kommer till jobbet med bara några timmars sömn.

Försökte få er att öppna ögonen och se att det finns folk som fuskar av andra anledningar än att flasha och försöka vara bäst.
Sen att du valde att bara läsa den delen, är ju inte mitt fel.

Finns ingen godkänd anledning till att fuska i multiplayer enligt mig, man löser inte ett problem med ett annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

En del missuppfattar vad fusk är, är nog därför en del mer svarar Ja än Nej. Att använda glitchar kan jämställas med att fuska, det är inte fusk :).

Fast vi som har levt genom split-screen multiplayer har nog alla fuskat genom att titta på den andras del av skärmen ^^

Många spel klassificerar det som fusk och straffar det på samma sätt.

Att fuska är att skaffa sig en fördel gentemot andra på ett icke tilltänkt sätt och på den beskrivningen tycker jag glitcha passar in.