Asus z170-A internet problem

Permalänk
Medlem

Asus z170-A internet problem

Hejsan!
Förra veckan köpte jag dator komponenter och byggde ihop hela kittet utan problem, allt fungerade som det skulle men efter att jag uppdaterade windows uppdateringar så slutade internet kretsen att fungera, när jag sedan felsökte via windows så fick jag upp detta "Kortet Intel(r) Ethernet connection (2) 1218-v har drivrutins- eller inte åtgärdat maskinvarurelaterade problem".
Testade att installera om drivrutinerna samt att installera de senaste, inget funkade! Så jag formaterade om hela datorn och fick tillsluta samma problem, åkte till Inet i Barkarby (där jag hade köpt allt) och de sökte igenom datorn på plats, de fick inte upp några fel meddelande samt så funkade internet för dem, de hjälpte även mig att installera de nyaste drivers för internet kretsen.
När jag sedan kom hem, och startade datorn så funkade allt som det skulle. Men när jag installerade windows uppdates så slutade den att fungera helt plötsligt och fick upp samma sak igen. "Kortet Intel(r) Ethernet connection (2) 1218-v har drivrutins- eller inte åtgärdat maskinvarurelaterade problem"
På något sätt så löste jag problemet genom att bara gå in på bios och starta om datorn, den funkade prima i några dagar tills jag en dag startade upp datorn och fick samma meddelande, och gick in på biosen och sedan startade jag om datorn, och då funkade det igen. Men idag så fick jag upp samma ska igen när jag startade datorn, hade inge internet och fick upp samma meddelande när jag felsökte via windows, gick även in på enhetshanteraren och där stod det att kretsen inte hade starts upp, och det var en gul/orange triangel där.
Det enda som krävs är att jag går in på biosen och sedan startar datorn så fungerar allt igen, men kan jag få problem i framtiden? Är moderkortet defekt? Eller ska jag ändra på några inställningar?

Sen så fick de även bluescreen när de sökte igenom datorn på inet och så har jag märkt att vlc fastnar medan jag kollar på film, datorn har kraschat en gång. Också små buggar när jag spelar battlefield 4, men vet ej om det har med moderkortet att göra eller inte.