Windows 10 når 75 miljoner enheter i 192 länder

Permalänk
Medlem

Där ser man. Själv så sitter jag nog kvar på Ubuntu 15.04 ett tag till. Kommer nog inte finnas DX12 spel på ett bra tag, synd bara att OpenGL har en svår strid mot DX och att spel knappt har Linux support.

Håller tummarna på att Vulkan API blir vettigt så fler speltillverkare supportar Linux.

Visa signatur

Dator: R5 3600 + RX6800XT
OS: Arch + i3
Telefon: OnePlus 5T
OS: LineageOS 20

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielmw2:

Schweiz överväger att förbjuda det pga att man inte kan stänga av informationssammlandet helt, tycker fler länder borde försöka sätta press på Microsoft så att de inte fortsätter tränga sig på folks privata data. Källa (för er som kan tyska): http://www.20min.ch/digital/dossier/microsoft/story/10890387

-- google translate
"Based on a request of the Pirate Party Switzerland, Windows 10 to take a close look, the FDPIC now has at least decided, if necessary to adopt a recommendation. Should Swiss users stay away from Microsoft's new OS?"
Go Piratpartiet!

Skrivet av Sveklockarn:

De är ju å andra sidan ett riktigt förbudssamhälle (t.ex. är det förbjudet att klippa gräset på söndagar) så att de förbjuder någonting är inte ett särskilt användbart mått på välmotiverade förbud.

För övrigt är jag alltid lika fascinerad över hur detta forum ofta ligger nära ett skolboksexempel i förändringspsykologi.

Mja förbjuder de Win 10 lär det bli av en anledning, se ovan.

Skrivet av LifeDisturbens:

Där ser man. Själv så sitter jag nog kvar på Ubuntu 15.04 ett tag till. Kommer nog inte finnas DX12 spel på ett bra tag, synd bara att OpenGL har en svår strid mot DX och att spel knappt har Linux support.

Håller tummarna på att Vulkan API blir vettigt så fler speltillverkare supportar Linux.

OpenGL har haft en del problem i dess design vilket gjort att många haft problem eller inte velat porta spelet. Men det finns klart stora problem med middleware men det lär ändras med Vulkan med hur mycket Valve satsar på verktyg mm.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Mja förbjuder de Win 10 lär det bli av en anledning, se ovan.

Vad är det för jäkla nanny state som går in och reglerar vilket operativsystem folk får använda på sina datorer? Tycker du inte att folk är bäst på att avgöra det själva? Vill du leva i ett samhälle där staten styr vilket OS du får ha?

För övrigt undrar jag hur många av alla Windows-belackare här som använder produkter som ingår i Apples ekosystem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Har du laddat ner ALLA uppdateringar till ditt nuvarande operativsystem då?
För jag fick inte uppgradera innan jag hade installerat alla Windows 8.1´s uppdateringar.
När du har installerat alla som finns tillgängliga så söker du efter nya uppdateringar igen, då skall din Windows-10 uppgradering dyka upp.

/Lifooz

Ett bättre alternativ är att ta hem Microsofts verktyg för uppgradering:
http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-10/media-creation-...

Bara att köra och välja att uppgradera datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Vad är det för jäkla nanny state som går in och reglerar vilket operativsystem folk får använda på sina datorer? Tycker du inte att folk är bäst på att avgöra det själva? Vill du leva i ett samhälle där staten styr vilket OS du får ha?

För övrigt undrar jag hur många av alla Windows-belackare här som använder produkter som ingår i Apples ekosystem?

Mja banna för vanliga användare nej, de kan få köra NSA OS 2.0 om de så vill.
Reglera på statliga områden ja. Tycker också att man borde stoppa användning av deprikerade filer (doc,docx mm) och kräva öppna filformat som blivit standard. Likaså kräva datasäkerhet för patientjournaler istället för att outsourca till Microsoft utomlands. (http://www.nyteknik.se/tekniknyheter/article3915649.ece)

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ReZZiE:

Flera här på forumet har fått Windows 10 installerat utan att de ville det.

Sedan så gör Direct X 12 att det blir en påtvingad uppdatering för alla som vill kunna spela de nyaste spelen.

Finns det såna klåpare på det här forumet menar du? Egentligen är jag kanske inte så förvånad. Först har de bokat Windows 10, sen har de godkänt EULA och klickat på "Installera nu!". Haha sjukt klantigt att göra allt det av misstag.

Jag håller med DirectX 12 är otroligt viktigt om man spelar spel och Windows 7/8.1 kommer aldrig att få det. Nu när det går så bra för Windows 10 kommer vi med stor sannolikhet se många spel med stöd för DirectX 12 inom en snar framtid = ännu fler gamers kommer uppdatera.

Skrivet av anon19434:

Vore intressant att veta hur dom räknar. Det är inte alla som uppgraderat som faktiskt behåller Windows 10 i slutändan, vilket jag misstänker att dom inte tar med i beräkningarna.

Enligt Microsofts VD är det 75 miljoner som använder Windows 10. Avinstallationer är alltså borträknade.

https://twitter.com/satyanadella/status/636636519663468544

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk

Uppgraderade från Windows 8.1. Gick tillbaka efter 2 veckor efter ha ledsnat på buggarna. Bla fungerade bara ljud över hdmi i vissa program. Men inte i andra.

Just nu spammas jag flera gånger om dagen om att uppgradera till W10 med popups.
Det finns inget sätt att stänga av det. Och guiderna jag hittat på nätet funkar inte för mig.

Om någon vet hur får ni jättegärna citera mig!

mer text
Permalänk
Medlem
Skrivet av RowBan:

Det här skrämmer mig med. Inte bara spionerandet utan också bara mängden data som skickas var 5:e minut, var 30:e minut och så vidare. Jag har 250kb/s download och typ 20kb/s upload, ska operativsystemet ständigt ladda upp en massa data till microsoft servrar kommer det nog sannerligen påverka min bandbredd negativt och jag behöver vartenda uns av bandbredd jag kan få. Annars kommer inte spel/streaming och så vidare fungera. Vilket det knappt redan gör..

Vill egentligen inte missa en gratis "legit" version av windows, eftersom jag alltid kört på piratkopia. Men jag vet inte om det är värt det alls.

Vad har du för bredband med så låg hastighet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Har du laddat ner ALLA uppdateringar till ditt nuvarande operativsystem då?
För jag fick inte uppgradera innan jag hade installerat alla Windows 8.1´s uppdateringar.
När du har installerat alla som finns tillgängliga så söker du efter nya uppdateringar igen, då skall din Windows-10 uppgradering dyka upp.

/Lifooz

Ja, tyvärr. Detta verkar vara mitt problem:

trots att jag inte har automatisk inloggning.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

@kevve1: Ett bättre alternativ är att ta hem Microsofts verktyg för uppgradering:
http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-10/media-creation-...

Bara att köra och välja att uppgradera datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

@kevve1: Ett bättre alternativ är att ta hem Microsofts verktyg för uppgradering:
http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-10/media-creation-...

Bara att köra och välja att uppgradera datorn.

Har varit lite orolig för dom där verktygen tidigare och att det inte ska registreras korrekt men det där verkar faktiskt rätt bra! Ska ge det en chans senare idag alternativt senare i veckan. Tack

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmörBacon:

NSA måste vara nöjda kommer köra Windows 7 tills det inte supportas mer och sedan gå över till Linux alternativt OSX. Det är tider som detta man förstår hur viktigt Linux faktiskt är. Och vi har tur att det har utvecklats under så många år redan.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad får dig att tro att NSA har mindre insyn i Windows 7, eller för den delen Linux? De har verktyg så de kan ta sig in i vilken uppkopplad enhet som helst, så ur "foliehattsperspektiv" så är det varken bu eller bä med Windows 10.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Själv är man nöjd Win10 användare. Har inte stött på några buggar och tror aluminiumfolie-tillverkare är glada över alla hattar folk gör.

Skrivet av Vangen:

Enda ovana med 10an är nya layouten på inställningar som jag tycker ser så grötig ut.

Kontrollpanelen tradition kunde väl bara ha funnits som inställning?

Kontrollpanelen finns kvar också, helt oförändrad...

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Vad får dig att tro att NSA har mindre insyn i Windows 7, eller för den delen Linux? De har verktyg så de kan ta sig in i vilken uppkopplad enhet som helst, så ur "foliehattsperspektiv" så är det varken bu eller bä med Windows 10.

Dock brukar NSA och liknande avlyssna trafiken oftast än ta sig in i ett OS I alla fall som första steg kolla om det är skum trafik från vis mac/ip adress, innan dom undersöker datorer (får man hoppas i alla fall).

Dock har man tillräckligt gammalt Os kanske dom inte vet hur dom tar sig in

Skrivet av TheSlicker:

Kontrollpanelen finns kvar också, helt oförändrad...

Näpp inte helt, sett minst en sak dom tagit bort (det är uppdateringar). Ligger i den simpla menyn endast.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Näpp inte helt, sett minst en sak dom tagit bort (det är uppdateringar). Ligger i den simpla menyn endast.

Min poäng kvarstår, den finns. Han jag citerade verkar tro att dom tagit bort den helt

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSlicker:

Min poäng kvarstår, den finns. Han jag citerade verkar tro att dom tagit bort den helt

Jo det har du helt rätt i, jäkligt dum av MS att dölja den, när inte allt finns i den korkade settings.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Vad får dig att tro att NSA har mindre insyn i Windows 7, eller för den delen Linux? De har verktyg så de kan ta sig in i vilken uppkopplad enhet som helst, så ur "foliehattsperspektiv" så är det varken bu eller bä med Windows 10.

Men du måste ändå erkänna att det är lite skillnad på ett OS som Win10 där de är helt öppna med att vi kommer samla in alla data som bara går om dig jämfört med Linux som kan öppet granskas för eventuella luckor. Och som dessutom är byggt för att vara så säkert som möjligt.

NSA har garanterat verktyg för det mesta men man behöver ju utsätta sig i onödan. Menar du helt ärligt att du känner dig minst lika övervakad på en nerlåst linuxburk som en Win10-maskin?

Även Apple har varit öppna med att de absolut inte vill samla in någon data om dig. Implementationen av deras fingeravtrycksläsare är ett bra exempel. Det är fysiskt omöjligt att på något sätt hämta ut information om ditt fingeravtryck från den. Den spottar bara ut en 1:a eller 0:a. Samma sak med hur de lagrar massa annan data så som kreditkortsnummer.

Microsoft och Google kan jag inte säga samma sak om och litar numera inte på varken Android eller Windows.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av strejf:

Enligt Microsofts VD är det 75 miljoner som använder Windows 10. Avinstallationer är alltså borträknade.

Då kommer direkt följdfrågan: Hur definierar dom "använder" (eller snarare "running" som dom använder i sin tweet)? Att förutsätta att det perfekt återspeglar verkligheten känns optimistiskt, frågan är hur mycket det rimligtvis kan skilja sig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon19434:

Då kommer direkt följdfrågan: Hur definierar dom "använder" (eller snarare "running" som dom använder i sin tweet)? Att förutsätta att det perfekt återspeglar verkligheten känns optimistiskt, frågan är hur mycket det rimligtvis kan skilja sig.

Det lär vi aldrig få veta tror knappast att Microsoft kommer gå ut med hur många som backar tillbaka till föregående OS. Oavsett om det är 0,1% eller 5%.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonathan82:

Uppgraderade från Windows 8.1. Gick tillbaka efter 2 veckor efter ha ledsnat på buggarna. Bla fungerade bara ljud över hdmi i vissa program. Men inte i andra.

Just nu spammas jag flera gånger om dagen om att uppgradera till W10 med popups.
Det finns inget sätt att stänga av det. Och guiderna jag hittat på nätet funkar inte för mig.

Om någon vet hur får ni jättegärna citera mig!

Förutsätter att du har lite koll på hur windows fungerar.
I felsäkert läge (enklast)
(Starta inte om mellan stegen =P Och se till att windows update inte står på automatiskt, utan på manuell)

1. Avinstallera KB3035583

2. Visa allt (skyddade filer bla bla) i Explorer, och ta bort katalogerna (om de finns)
$windows~bt & $windows~ws

3. Ta bort katalogen windows\system32\GWX
(Du kan ev behöva ta över rättigheterna till katalogen för att kunna ta bort den)

4. i regedit
Gör om detta (Kan vara lite anorlunda hos dig, med datum etc):
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\OSUpgrade]
"KickoffDownload"=dword:00000001
"KickoffSource"=dword:00000000

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\OSUpgrade\State]
"OSUpgradeState"=dword:0000000e
"OSUpgradeStateTimeStamp"="2015-08-04 15:59:55"
"OSUpgradePhase"=dword:00000002

Till:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\OSUpgrade]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\OSUpgrade\State]
"OSUpgradeState"=dword:00000001
"OSUpgradeStateTimeStamp"="2015-07-28 10:09:55"

5. Starta om burken, gå till windows update, leta reda på KB3035583 högerklicka och se till att den inte installeras igen...

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon19434:

Vore intressant att veta hur dom räknar. Det är inte alla som uppgraderat som faktiskt behåller Windows 10 i slutändan, vilket jag misstänker att dom inte tar med i beräkningarna.

De beräknar nog såsom Satan läser Bibeln, ungefär. Fältet är vidöppet för tolkningar. Jag tycke inte siffrorna är såvärst imponerande eftersom MS "ger bort" uppgraderingen och att de dessutom är rent desperata med popup-fönster och annat för att få alla att uppgradera. Jag fick till och med ta bort en "viktig uppgradering". Denna viktiga uppgradering visade sig vara just det är elakartade pop-upfönstret.

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av grynnan:

Förutsätter att du har lite koll på hur windows fungerar.
I felsäkert läge (enklast)
(Starta inte om mellan stegen =P )

1. Avinstallera KB3035583

2. Visa allt (skyddade filer bla bla) i Explorer, och ta bort katalogerna (om de finns)
$windows~bt & $windows~ws

3. Ta bort katalogen windows\system32\GWX
(Du kan ev behöva ta över rättigheterna till katalogen för att kunna ta bort den)

4. i regedit
Gör om detta (Kan vara lite anorlunda hos dig, med datum etc):
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\OSUpgrade]
"KickoffDownload"=dword:00000001
"KickoffSource"=dword:00000000

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\OSUpgrade\State]
"OSUpgradeState"=dword:0000000e
"OSUpgradeStateTimeStamp"="2015-08-04 15:59:55"
"OSUpgradePhase"=dword:00000002

Till:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\OSUpgrade]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\OSUpgrade\State]
"OSUpgradeState"=dword:00000001
"OSUpgradeStateTimeStamp"="2015-07-28 10:09:55"

Jag har plockat bort det från ett flertal datorer genom att avinstallera KB3035583, söka efter uppdateringar och sedan dölja uppdateringen i Windows Update.

Förstår inte vitsen med detta registerhack, räcker det inte att programmet inte körs?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Jag har plockat bort det från ett flertal datorer genom att avinstallera KB3035583, söka efter uppdateringar och sedan dölja uppdateringen i Windows Update.

Förstår inte vitsen med detta registerhack, räcker det inte att programmet inte körs?

Har du en gång försökt uppgradera och sedan ångrat dig, nej.
Varje gång du startar oavsett om KB3035583 är borttaget så kommer den att läsa i registret, och börja försöka installera från de dålda katalogerna.

Har du däremot aldrig försökt att installera skiten..uh.. jag menar operativsystemet, så är det lungt.

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk
Inaktiv

@SweMerlin: Jo, hittade en artikel som hade fått marginellt mer detaljer.

"The 75 million refers to activated copies of Windows 10 (not devices in channel)"

Det låter som att dom bara räknat aktiveringar, vilket borde lägga till rejält med felkällor åt båda hållen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmörBacon:

Men du måste ändå erkänna att det är lite skillnad på ett OS som Win10 där de är helt öppna med att vi kommer samla in alla data som bara går om dig jämfört med Linux som kan öppet granskas för eventuella luckor. Och som dessutom är byggt för att vara så säkert som möjligt.

NSA har garanterat verktyg för det mesta men man behöver ju utsätta sig i onödan. Menar du helt ärligt att du känner dig minst lika övervakad på en nerlåst linuxburk som en Win10-maskin?

Även Apple har varit öppna med att de absolut inte vill samla in någon data om dig. Implementationen av deras fingeravtrycksläsare är ett bra exempel. Det är fysiskt omöjligt att på något sätt hämta ut information om ditt fingeravtryck från den. Den spottar bara ut en 1:a eller 0:a. Samma sak med hur de lagrar massa annan data så som kreditkortsnummer.

Microsoft och Google kan jag inte säga samma sak om och litar numera inte på varken Android eller Windows.

Om det gäller NSA, ja. Om man menar rent övervakningsmässigt oavsett vilken aktör det gäller så är det kanske inte samma sak. Men jag tror väl ungefär samma där.. Microsoft och andra samlar in vad de vill om en. Att det inte står i avtalet, eller att det finns en "av"-knapp har noll betydelse då jag inte har möjlighet att granska koden bakom. Det kan man ju med Linux för det mesta, men det är ingen skillnad mellan Windows 7 och Windows 8.x/10 på den punkten, så att säga "Windows 10 övervakar mig och det vill jag inte så jag stannar på Windows 7" känns inte som ett vettigt argument i det hänseendet.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Har ännu inte fått win10 men när mitt win8 funkar så stabilt så bryr jag mig ej, ingen användning för dx12 ännu ändå. Men man kan ju alltid hoppas att man får det inom ett år xD

Permalänk
Skrivet av grynnan:

Förutsätter att du har lite koll på hur windows fungerar.
I felsäkert läge (enklast)
(Starta inte om mellan stegen =P Och se till att windows update inte står på automatiskt, utan på manuell)

1. Avinstallera KB3035583

2. Visa allt (skyddade filer bla bla) i Explorer, och ta bort katalogerna (om de finns)
$windows~bt & $windows~ws

3. Ta bort katalogen windows\system32\GWX
(Du kan ev behöva ta över rättigheterna till katalogen för att kunna ta bort den)

4. i regedit
Gör om detta (Kan vara lite anorlunda hos dig, med datum etc):
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\OSUpgrade]
"KickoffDownload"=dword:00000001
"KickoffSource"=dword:00000000

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\OSUpgrade\State]
"OSUpgradeState"=dword:0000000e
"OSUpgradeStateTimeStamp"="2015-08-04 15:59:55"
"OSUpgradePhase"=dword:00000002

Till:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\OSUpgrade]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\OSUpgrade\State]
"OSUpgradeState"=dword:00000001
"OSUpgradeStateTimeStamp"="2015-07-28 10:09:55"

5. Starta om burken, gå till windows update, leta reda på KB3035583 högerklicka och se till att den inte installeras igen...

Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av computergeekzor:

Har ännu inte fått win10 men när mitt win8 funkar så stabilt så bryr jag mig ej, ingen användning för dx12 ännu ändå. Men man kan ju alltid hoppas att man får det inom ett år xD

Annars kan du ju använda Media creation tool så slipper du chansa på att få det om du nu vill ha det.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Annars kan du ju använda Media creation tool så slipper du chansa på att få det om du nu vill ha det.

Kan passa på att fråga dig eftersom du verkar ha rätt bra koll på Windows 10.
På sidan är det ett steg:
Om du installerar operativsystemet för första gången behöver du din Windows-produktnyckel (xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx). Mer information om produktnycklar och när de krävs finns på sidan

Jag vill minnas att jag läst att man ska hoppa över detta steget i uppgraderingen, trycka skip eller liknande, men att läsa det där gör mig osäker. Ska jag skriva in min produktnyckel för 8.1 när jag kör uppgraderingen därigenom?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd

Ingen användare har haft Windows 10 RTM längre än 30 dagar. Det innebär att det ännu inte har börjat tas bort windows.old automatiskt och därmed gjort det svårare att backa tillbaka till föregående OS och frigöra hårddiskutrymme.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...