Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Klarar min dator av MGS V: Phantom Pain?

Permalänk

Klarar min dator av MGS V: Phantom Pain?

Hejsan! Vet ej om det här är ett rätt ställe att dra upp den här tråden, men jag behöver lite hjälp faktiskt.

Det är så att jag är så himla sugen på att köpa nya Metal Gear Solid V: Phantom Pain. Det enda är ju bara att jag är orolig hur min dator kommer klara av detta spel med höga inställningar (Jag gillar spela spel på höga inställningar). Jag kan väl ta och skriva ner vad jag har för datorkomponenter, och vad spelet har för rekommenderande inställningar.

Min dator

Rekommenderat

GPU

ASUS Radeon R9 290X DirectCU II 4GB

NVIDIA GeForce GTX 760

RAM

Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

8 GB RAM

CPU

Intel Core i5 4690K 3,5 GHz, 6MB

Intel Core i7-4790 (3.60GHz)

Moderkort

MSI Z97 PC Mate

-

Nu är ju spelets rekommenderande CPU bättre än min, och det jag är rädd över om det här spelet siktar in sig mycket i CPU. En annan sak, borde jag inte uppgradera RAM? Hört om att om man har mer RAM än det de har rekommenderat i ett spel, så kan man få mer ''Smooth rörelse''. Alltså att man kan vända kameran i spelet väldigt bra utan lagg.

Jag förstår att Hideo Kojima har gjort sitt bästa för att göra det sista mästerverket till ett monster med inställningar, men för sjutton! Det är ju Metal Gear Solid!

Jag uppskattar mycket eran hjälp, tack.

Permalänk
Medlem

Inga problem alls att spela i högre inställningar än "rekommenderat" med din dator.

EDIT: Vidar utveckling, det är egentligen VRAM som påverkar mest hur snabbt du kan byta scene utan lagg. VRAM som inte används för kritisk data används istället för cache och påverkar FPS drops/stutter.
8GB ska däremot räcka gott och väl för alla spel som finns på marknaden idag och kan inte tänka mig att MGS V skiljer sig. Sedan har mer "extra" RAM vissa fördelar så som snabbare disk laddningstider om du redan har öppnat dem tidigare nyligen. Tomt RAM agerar som cache för disk data och i praktiken för spel korta ner laddningstider om du redan varit i ett område nyligen.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk

@philipborg: Så Vram måste vara det ''4GB'' som jag har på mitt grafikkort? Är 4GB bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GullaneN:

@philipborg: Så Vram måste vara det ''4GB'' som jag har på mitt grafikkort? Är 4GB bra?

Med tanke på att det rekommenderade är 2GB (GTX 760) så har du dubbla det rekommenderade, vilket bör ge dig en större cache vilket i sin tur ger bättre frametimes. (Mindre drops/stutters)

4GB VRAM är bra och lär räcka ett rätt så bra tag till.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Legendarisk

Uppdaterade inlägget med en tabell.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Förhoppningsvis får du mer svar i rätt forumdel.

Visa signatur

Meow

Permalänk

@philipborg: Okej mannen! Tusen tack för din hjälp!

Permalänk
Permalänk