Dell XPS 15 med Skylake release? redan nu till veckan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WHProductions:

Fick hem min Dell XPS 15 med fullhd skärm för ungefär 1 vecka sedan. Är så nöjd med den att jag gjorde en recension av den.

https://www.youtube.com/watch?v=Fi3Tn-lbwWs&feature=youtu.be

Har du lust att göra en video där du utförligt berättar om styrplattan Just med tanke på problemen som vissa haft. Tror många skulle uppskatta de. Hur funkar det att scrolla i olika webbläsare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av axelpaxel:

Den integrerade grafikkretsen, i det här fallet HD 520, används typ 90% av tiden. När du kör igång ett spel eller Adobe CC osv. känner datorn av att det är ett program som är grafikintensivt och då används Nvidia GPUn. Det går att manuellt välja vilka programm som ska använda den interna GPUn och vilka som ska använda Nvidia GPUn.

Så att jag förstår det rätt. Har datorerna med dedikerat grafikkort, även ett integrerat (HD 520)?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Bosko:

Så att jag förstår det rätt. Har datorerna med dedikerat grafikkort, även ett integrerat (HD 520)?

Ja, det integrerade kan hantera all enklare belastning så inte lika mycket batteri dras.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

@Bosko: Ja absolut! Den integrerade är ju en del av processorn. Det är typ bara serverprocessorer som inte har integrerade grafikkretsar nu för tiden.

Permalänk
Skrivet av Bosko:

Har du lust att göra en video där du utförligt berättar om styrplattan Just med tanke på problemen som vissa haft. Tror många skulle uppskatta de. Hur funkar det att scrolla i olika webbläsare.

Ja det kanske vore något. Om det är fler som vill det är det absolut något vi kan göra
Vad säger ni andra?

Visa signatur

Chassi: Phanteks P500A Moderkort: ASRock B650M HDV/M.2-.
Processor: Ryzen 7 7800X3D -RAM: G.Skill 6000MHz CL30 -
Nätaggregat: Evga Supernova G2 1300W Grafikkort: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra -.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WHProductions:

Ja det kanske vore något. Om det är fler som vill det är det absolut något vi kan göra
Vad säger ni andra?

Kör hårt

Permalänk
Medlem
Skrivet av WHProductions:

Ja det kanske vore något. Om det är fler som vill det är det absolut något vi kan göra
Vad säger ni andra?

Om du googlar XPS trackpad så kommer du märka att många diskuterar detta

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Bosko:

Om du googlar XPS trackpad så kommer du märka att många diskuterar detta

Skickades från m.sweclockers.com

Då blir det att göra en recension av enbart trackpaden.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P500A Moderkort: ASRock B650M HDV/M.2-.
Processor: Ryzen 7 7800X3D -RAM: G.Skill 6000MHz CL30 -
Nätaggregat: Evga Supernova G2 1300W Grafikkort: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra -.

Permalänk
Medlem

Ska nog slå till på 13", i7, 256gb SSD, QHD men med bara 8Gb ram.
Tror ni att 8 gb blir väldigt begränsande?

(Varianten med 16gb kostar ~5k mer så kunde inte riktigt med att övertala mig att det är värt det, iofs inkluderat 512gb ssd också)

Permalänk
Medlem

@DellCare
Hej,
Min XPS 15 skickades torsdag morgon, men på Schenker står det fortfarande:

2016-02-18 10:41 DK - SCHENKER CALCULATE ETA
2016-02-18 09:30 DK - SCHENKER AWAITING ARRIVAL TO SORTING HUB DK

Går det att se mer information om när den kan tänkas komma till Stockholm? Och är det hemleverans direkt till dörren?
Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeenArk:

@DellCare
Hej,
Min XPS 15 skickades torsdag morgon, men på Schenker står det fortfarande:

2016-02-18 10:41 DK - SCHENKER CALCULATE ETA
2016-02-18 09:30 DK - SCHENKER AWAITING ARRIVAL TO SORTING HUB DK

Går det att se mer information om när den kan tänkas komma till Stockholm? Och är det hemleverans direkt till dörren?
Tack!

För mig tog det fem dagar innan den där statusen ändrades. Då hade jag inte en helg i de dagarna.

2016-02-19 15:15 NL - TILB CARRIER DEPARTED PICK-UP LOCATION
2016-02-14 16:24 DK - SCHENKER CALCULATE ETA
2016-02-14 15:15 DK - SCHENKER AWAITING ARRIVAL TO SORTING HUB DK

Permalänk
Medlem
Skrivet av EjjeZ:

För mig tog det fem dagar innan den där statusen ändrades. Då hade jag inte en helg i de dagarna.

2016-02-19 15:15 NL - TILB CARRIER DEPARTED PICK-UP LOCATION
2016-02-14 16:24 DK - SCHENKER CALCULATE ETA
2016-02-14 15:15 DK - SCHENKER AWAITING ARRIVAL TO SORTING HUB DK

Tack, bra att veta. Den bör närma sig snart då, men min ETA på 1:a mars kanske är rätt trots allt.

Permalänk
Medlem

Ni som har 84Wh-batteriet (alla configs. förutom den billigaste), hur upplever ni batteritiden (skulle vara intressant att höra från både UHD och FHD)?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av vane505:

Ni som har 84Wh-batteriet (alla configs. förutom den billigaste), hur upplever ni batteritiden (skulle vara intressant att höra från både UHD och FHD)?

Jag har inte gjort något batteritest, men när jag använt den till surfning och programmering (iofs bestod det av tyngre moment än vanligt just den dagen), så (om man ska tro windows uppskattningar) blev det väl dryga 6 timmar om jag minns rätt. Då kör jag FHD-versionen.

Har dock bara haft den några dagar, får testa lite mer

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag har inte gjort något batteritest, men när jag använt den till surfning och programmering (iofs bestod det av tyngre moment än vanligt just den dagen), så (om man ska tro windows uppskattningar) blev det väl dryga 6 timmar om jag minns rätt. Då kör jag FHD-versionen.

Har dock bara haft den några dagar, får testa lite mer

Tack för svar kör du 8GB Ram, 256GB SSD (56Wh batteri) eller 512GB SSD, 16GB ram (84Wh batteri)?

Permalänk

Min verkar inte fungera riktigt som den ska. Skärmen blir helt svart 1 gång/½h. Måste hålla inne strömknappen för att kunna stänga av den. Blir att göra ett återköp. Tråkigt med en så trevlig dator. :/

Visa signatur

Chassi: Phanteks P500A Moderkort: ASRock B650M HDV/M.2-.
Processor: Ryzen 7 7800X3D -RAM: G.Skill 6000MHz CL30 -
Nätaggregat: Evga Supernova G2 1300W Grafikkort: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra -.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WHProductions:

Min verkar inte fungera riktigt som den ska. Skärmen blir helt svart 1 gång/½h. Måste hålla inne strömknappen för att kunna stänga av den. Blir att göra ett återköp. Tråkigt med en så trevlig dator. :/

Tråkigt @DellCare kanske kan göra processen lättare för dig?

Permalänk
Skrivet av EjjeZ:

Tråkigt @DellCare kanske kan göra processen lättare för dig?

Ja väldigt. Sant, @DellCare kanske kan hjälpa. Ser vad hon säger.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P500A Moderkort: ASRock B650M HDV/M.2-.
Processor: Ryzen 7 7800X3D -RAM: G.Skill 6000MHz CL30 -
Nätaggregat: Evga Supernova G2 1300W Grafikkort: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra -.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WHProductions:

Min verkar inte fungera riktigt som den ska. Skärmen blir helt svart 1 gång/½h. Måste hålla inne strömknappen för att kunna stänga av den. Blir att göra ett återköp. Tråkigt med en så trevlig dator. :/

Dum fråga kanske, men du har uppdaterat till senaste BIOS och grafikdrivrutiner? Min kollega hade exakt detta problem med sin och efter BIOS-uppdateringen fungerar datorn som en dröm igen.

Permalänk
Medlem

Någon med XPS 13 iris varianten?
Skulle gärna vilja veta lite om hur batteritid och throttling upplevs

Permalänk
Skrivet av Agvar:

Dum fråga kanske, men du har uppdaterat till senaste BIOS och grafikdrivrutiner? Min kollega hade exakt detta problem med sin och efter BIOS-uppdateringen fungerar datorn som en dröm igen.

Har uppdaterat till senaste bios och drivrutinerna. Tack i allafall.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Phanteks P500A Moderkort: ASRock B650M HDV/M.2-.
Processor: Ryzen 7 7800X3D -RAM: G.Skill 6000MHz CL30 -
Nätaggregat: Evga Supernova G2 1300W Grafikkort: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra -.

Permalänk
Skrivet av WHProductions:

Har uppdaterat till senaste bios och drivrutinerna. Tack i allafall.

Skickades från m.sweclockers.com

Ring in till oss på Dell Supporten 08-590-05-199.

Troligtvis har du nästa arbetsdag support så vi kan bara skicka ut en tekniker som byter dom relevanta delarna. Men vill du göra ett återköp så är det fritt fram.

Mvh Maka

Permalänk
Medlem

Dells stora docka finns nu på dustin. Kan ni gissa vad den kostar? 4,7K WTF?
https://www.dustinhome.se/product/5010899701/thunderbolt-dock... 4695kr, (4021kr med student rabbat)

Dockor brukar ju vara dyra men nästan 5k?? Kan ju ju köpa en NUC för det priset som är ungefär lika stor som dockan och har liknande uppsätning portar. Neh blir att vänta på vettiga aktörer. Seriöst Dell vad tänker ni med? Vad gör denna docka dubbelt så dyr som ex HPs motsvarighet?

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av upl8447:

Dells stora docka finns nu på dustin. Kan ni gissa vad den kostar? 4,7K WTF?
https://www.dustinhome.se/product/5010899701/thunderbolt-dock... 4695kr, (4021kr med student rabbat)

Dockor brukar ju vara dyra men nästan 5k?? Kan ju ju köpa en NUC för det priset som är ungefär lika stor som dockan och har liknande uppsätning portar. Neh blir att vänta på vettiga aktörer. Seriöst Dell vad tänker ni med? Vad gör denna docka dubbelt så dyr som ex HPs motsvarighet?

Ja, det har varit uppe här i tråden tidigare. Helt galna priser

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

http://www.misco.se/Product/Product.aspx?P_ItemId=11668646&hb...

ArtNr: 452-BCDI

https://www.dustinhome.se/product/5010899700/thunderbolt-dock...

ArtNr: 452-BCDP

Får inte riktigt ihop detta. Var på väg att beställa från misco men varför är det olika artikel Nr från Dell.
Vilka fördelar ser ni med att beställa 240W jämte 180W?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Beställde min igår. 32gb ram, 1TB ssd och allt som hör till Blir lång väntan till EST den 15:e mars.

Sen blir det dualboot med Linux. Får se hur det funkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZombieGoose:

Beställde min igår. 32gb ram, 1TB ssd och allt som hör till Blir lång väntan till EST den 15:e mars.

Sen blir det dualboot med Linux. Får se hur det funkar.

Saftiga specs Får min imorgon 4K/16Gb/512Gb imorgon. Så fruktansvärt taggad haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

Dells stora docka finns nu på dustin. Kan ni gissa vad den kostar? 4,7K WTF?
https://www.dustinhome.se/product/5010899701/thunderbolt-dock... 4695kr, (4021kr med student rabbat)

Dockor brukar ju vara dyra men nästan 5k?? Kan ju ju köpa en NUC för det priset som är ungefär lika stor som dockan och har liknande uppsätning portar. Neh blir att vänta på vettiga aktörer. Seriöst Dell vad tänker ni med? Vad gör denna docka dubbelt så dyr som ex HPs motsvarighet?

Märkigt det kan skilja så i pris. Jag har beställt ett gäng från techdata som tar 1970kr + moms så 2500kr ungefär. Nu kan man desvärre inte köpa därifrån som privatkund. Det skiljer ändå 2000kr mot Dustin, så de lär ha en sjuhelvetes marginal på dessa dockor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agvar:

Märkigt det kan skilja så i pris. Jag har beställt ett gäng från techdata som tar 1970kr + moms så 2500kr ungefär. Nu kan man desvärre inte köpa därifrån som privatkund. Det skiljer ändå 2000kr mot Dustin, så de lär ha en sjuhelvetes marginal på dessa dockor.

sjukt...

Permalänk
Medlem

Lär ju bli billigare att köpa en Razer Core än Dells egna grovt överprisade docka. Det bådar iofs inte gott om det krävs att Dell aktivt måste jobba för att göra Core kompatibel :S