Permalänk
Medlem

HTPC eller PS4?

Hej Alla!
Har bestämt mig för att uppdatera min htpc situation. Men vet inte riktigt vad jag vill ha egentligen och hoppas på lite input från er.

Har idag en stationär gaming rig.
Har idag en htcp med extra mkt disk som används som Plex Server och Plex HT.
Båda dessa funkar bra. Jag har dock på senare tid börjat fundera på att det vore trevlig att kunna spela lite vid tvn också, kanske tillsammans med polare och sambo osv.

Mina alternativ är då följande:
Uppdatera nuvarande HTCP med lite nyare komponenter som klarar spel. Steam OS? Budget ca 4k för mkort, cpu, minne och grafik.

Skaffa en PS4 som numera även kan köra Plex HT. Sular då in min nuvarande htcp i garderoben som server.

Vad är klokast? Jag har ett steam konto med rätt mkt spel men inte emot playstation heller.

Förslag, tankar?

Tack.

Permalänk
Medlem

Du har inte funderat på steam inhouse streaming från gamingrigg till htpc? Ett alternativ som inte kostar något.

Visa signatur

AMD R7 5800X | MSI MPG B550 GAMING PLUS | HyperX Fury Black RGB 32GB | EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA | Corsair RM750X V2 | Corsair iCUE 4000X RGB | Asus Rog Swift PG279Q | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luffie:

Du har inte funderat på steam inhouse streaming från gamingrigg till htpc? Ett alternativ som inte kostar något.

Jag skulle också satsa på detta, funkar bra till allt utom riktigt snabba spel då fördröjningen kan bli kännbar.

Permalänk
Medlem

Köp en PS4a och spela alla konsolexklusiva spel. Sen om du vill spela PC-spel på TV:n i framtiden kan du bara köpa en SteamLink för några hundringar och streama från din gaming-rig. Bästa av båda världar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luffie:

Du har inte funderat på steam inhouse streaming från gamingrigg till htpc? Ett alternativ som inte kostar något.

Skrivet av Chibariku:

Jag skulle också satsa på detta, funkar bra till allt utom riktigt snabba spel då fördröjningen kan bli kännbar.

Skrivet av pålis:

Köp en PS4a och spela alla konsolexklusiva spel. Sen om du vill spela PC-spel på TV:n i framtiden kan du bara köpa en SteamLink för några hundringar och streama från din gaming-rig. Bästa av båda världar

Skall absolut testa steam.

Tack för input!