Singles day, världens största shoppingday

Permalänk
Medlem

Singles day, världens största shoppingday

Verkar vara ett okänt fenomen i Sverige men i Kina och världen är det här den största handelsdagen alla kategorier.

Den bygger på att man som singel ska köpa precis vad man önskar sig. För att man är värd det:

http://www.wired.com/2015/11/alibabas-singles-day-blowout-racks-up-5b-in-sales-in-first-90-minutes/

Jag hyllar verkligen detta och ska mata abv lite på önskelistan på prisjakt ikväll.

Vad tycker ni? Är inte detta något för Sverige;
Mindre trams om hållbarhet och mer "unna dig, pengar på banken gör ingen lycka!"

Permalänk
Hjälpsam

USA och till viss mån Sverige har Black Friday som den enskilt största säljdagen för konsumentprodukter, att ha en Singles Day två veckor före kommer inte vara en bra idé i de länder där BF redan är etablerad.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Hedersmedlem

Varför skulle jag handla något bara för att det är en speciell dag? Är jag intresserad av en pryl och min ekonomi klarar det så köper jag väl den. Sen kanske det är så att jag hade tänkt köpa en pryl igår och tänkte att den kanske hamnar på rea idag men inte tänker jag slänga bort plånboken för att det råkar vara blabla-day.

Permalänk
Inaktiv

Jag brukar köpa precis vad jag vill när jag vill om jag anser mig ha nog med pengar för det.. Jag behöver ingen speciell dag för att göra det.

Känns bara som ännu "högtid" vars enda anledning är att få folk att köpa saker dom inte behöver/annars inte hade köpt.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att sånna här dagar är crap rent ut sagt, det är ett knep från industrin att skapa fejkat "köpsug".
Hur många bra klipp hittar man på Black friday? förra året tycket jag det mesta var ett skämt, riktigt tråkiga/kassa produkter till ett inte allt för bra pris.
Att då komma på en variant av "Alla hjärtans dag" fast för singlar, det gör mig nästan mörkrädd för hur många personer som verkar ha nappat på detta. Är folk så hjärntvättade ?

Visa signatur

NAS: QNAP TS-469L | 4x3TB WD RED - 3GB ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaphio:

Jag tycker att sånna här dagar är crap rent ut sagt, det är ett knep från industrin att skapa fejkat "köpsug".
Hur många bra klipp hittar man på Black friday? förra året tycket jag det mesta var ett skämt, riktigt tråkiga/kassa produkter till ett inte allt för bra pris.
Att då komma på en variant av "Alla hjärtans dag" fast för singlar, det gör mig nästan mörkrädd för hur många personer som verkar ha nappat på detta. Är folk så hjärntvättade ?

Väldigt sjukt, men uppenbarligen funkar det.
Alibaba sålde tydligen mer på denna dag än eBays årsomsättning 2014.
Black Friday laddas det redan friskt inför här i Sverige...

Och jag såg även bilder på instagram från mall Of Scandinavia som invigdes ikväll, som verkade mer packat än tunnelbanan i rusningstrafik. Hajar inte att folk orkar stå och trängas med tusentals andra en torsdagkväll för att spara några tiotal procent?
Människors driv till konsumtion har verkligen ballat ur

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Och jag såg även bilder på instagram från mall Of Scandinavia som invigdes ikväll, som verkade mer packat än tunnelbanan i rusningstrafik. Hajar inte att folk orkar stå och trängas med tusentals andra en torsdagkväll för att spara några tiotal procent?
Människors driv till konsumtion har verkligen ballat ur

Folk vill väl vara först med att se IMAX i Sverige kanske