Permalänk
Medlem

Ljudproblem.

Hej!
Vet först och främst inte om detta är rätt ställa att posta min tråd, men kändes rätt.
Har skaffat windows 10 och såg att jag inte hade kvar realtek programmet så tänkte installera om drivers för realtek. Installationen gick igenom, men när jag startade om datorn så funkade inte ljudet längre alls, som att det inte finns några drivrutiner för ljudet. Har testat att återställa datorn, installera om drivers på nytt, tagit bort dem och installera men inget fungerar.
När jag installerar via skivan så blir den inte installerade och när jag installerar ifrån mappen (som jag hämtade ifrån asus, har ett asus z170-a) så fungerade det inte och fick på ett eror meddelande.

Har även försökt att uppdatera drivrutinerna via windows men det fungerar inte heller.
Vad kan det vara? Någon annan som har/haft samma problem? eller bara någon som vet hur jag fixar detta?

Detta kommer även upp när jag är inne på enhetshantaren.

Permalänk
Medlem

Löst sig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harjaaa:

Löst sig!

Skriv vad du har gjort om fler har samma problem.

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

På något sätt efter jag formaterade om datorn en andra gång och installerade drivers ifrån realteks hemsida så funkade det sig!