Taurus eller låta inet bygga?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alfonsåbeerg:

Blir nog EVGA då, känns som att den faktiskt reas ut av en anledning. Borde jag spika EVGA som nätagg, eller finns det eventuell någon annan utifall något sänks till samma nivå? (behöver ju vara snabb när jag agerar, så måste vara med på alla senarion).

Nej, premium alternativen ligger runt 1000kr och uppåt. Har du riktigt tur kanske Supernova G2 nätaggregatet dyker upp på mellandagsrean billigare.

Skrivet av Alfonsåbeerg:

Men hur agerar jag då? plockar jag ihop den och checkar ut och därefter mailar inet ang uthämning? (om du nu vet, annars får jag skicka in ett meddelande dit)

Osäkert, tror du kan välja att hämta i butik som leveranssätt. Kylaren lär monteras av butikspersonalen när datorn kommer fram.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk

@Peppar2014:
Tack så mycket! Skönt att kunna "spika" några komponeter och där bara hoppas på tur. Synd att man inte kan bygga själv, då hade jag troligtvis kunnat spara lite till genom att beställa från olika sidor.. men men, man kan inte vara bra på allt

Men då har jag nu spikat följande:

Fractal design define R5 svart (ett bra chassi, känns som att det blir ett säkert kort)
EVGA Supernova G2 750 W
Windows 10
SSD från Samsung (oklart med vilken storlek 250 eller 500 beroende på rea)
Crucial 16GB (2x8GB) DDR3 (känns onödigt att ändra denna, inte så dyr och den är bra? Vad kan jag eventuellt byta till om det blir bra rea på något annat?)
Cooler master 212 EVO, eller noctua (får se vad slutpriset på datorn landar på)
i7 4790K och asus 297-A (känns som ett gött paket, slipper tänka ut val av moderkort osv, kan tänkas bli annat om någon i7a får jättebra rabatt, då kanske jag tar samma moderkort fast enskilt då)

Det som bestäms där och då:
Processor (390, 390x eller nååågon 980ti)
Mekanisk hårddisk (den med bäst rea)

Sedan är väl paketet komplett. Låter det bra? Känns skönt att känna att man kommer framåt i tankarna. Jättetacksam för allt , kan inte förstå att ni varit så hjälpsamma!

Permalänk

Vill bara tacka så mycket för all hjälp jag fått! Lade dit en order den 25e och fick igår ett ok om att komponenterna ska fungera ihop! Så nu är det bara att vänta! För er intresserade blev datorn till slut såhär (notera att jag betalade 19421kr efter frakt) :

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8967944/2015-12-30

Fick en hel del panik när i7 + moderkort paketet försvann den 24e. Men blev bra tillslut ändå! Fick dessutom väldigt många spel på köpet: cs go, just cause 3, world of warships, signal flag 4pack, star wars battlefront och assasins creed syndicate).

Är väldigt nöjd, vad tycker ni själv om denna dator? och ang. val av skärm
blev det en asus rog swift 27".

Nu en liten fråga (blir troligtvis, om svaret är ja, att jag skapar en tråd om det), men borde jag överklocka datorn? Är det bara fördelar med att göra det? Jag har ingen erfarenhet om detta, så i så fall kommer jag behöva fördjupa mig lite i det..

@Peppar2014 @SUMITOMO

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alfonsåbeerg:

Vill bara tacka så mycket för all hjälp jag fått! Lade dit en order den 25e och fick igår ett ok om att komponenterna ska fungera ihop! Så nu är det bara att vänta! För er intresserade blev datorn till slut såhär (notera att jag betalade 19421kr efter frakt) :

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8967944/2015-12-30
http://www.inet.se/kundvagn/bild/8967944/2015-12-30

Fick en hel del panik när i7 + moderkort paketet försvann den 24e. Men blev bra tillslut ändå! Fick dessutom väldigt många spel på köpet: cs go, just cause 3, world of warships, signal flag 4pack, star wars battlefront och assasins creed syndicate).

Är väldigt nöjd, vad tycker ni själv om denna dator? och ang. val av skärm
blev det en asus rog swift 27".

Nu en liten fråga (blir troligtvis, om svaret är ja, att jag skapar en tråd om det), men borde jag överklocka datorn? Är det bara fördelar med att göra det? Jag har ingen erfarenhet om detta, så i så fall kommer jag behöva fördjupa mig lite i det..

@Peppar2014 @SUMITOMO

Nej, överklockar gör du först när prestandan börjar tryta.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

@Alfonsåbeerg: Lugna dig med överklockning.
Du lär klara dig ett tag med prestandan så kan du göra det sen när det behövs.

Happy Gaming

Permalänk
Skrivet av Peppar2014:

Nej, överklockar gör du först när prestandan börjar tryta.

Skrivet av SUMITOMO:

@Alfonsåbeerg: Lugna dig med överklockning.
Du lär klara dig ett tag med prestandan så kan du göra det sen när det behövs.

Happy Gaming

Super! Otroligt tacksam för er hjälp!

Permalänk
Avstängd

Ser ut att vara ett mycket bra paket. Har samma cpu och moderkort, fungerar bra. Kör hårt!