Permalänk

ASUS MG279 tappar (skärm)signalen

som rubriken lyder så har jag en ASUS MG279 som jag fick i julklapp och är jävligt glad. Men nu till problemet så tappar skärmen signalen mitt i ett spel.. alltså inte annars,bara när jag spelar,och när den tappar signalen så måste jag starta om datorn för att få bild igen vilket är ganska störande. Jag har provat kört med vanlig hdmi på 60hz men händer samma sak.. jag uppskattar verkligen all hjälp jag får.
Jag har 2 skärmar Min Nya asus MG279 och någon annan samsung skärm (60hz) och båda skärmarna tappar signalen samtidigt.. har provat att bara använda asus skärmen man händer samma sak,där emot så verkar inget hända då jag bara använder mig utav samsung skärmen. mvh simon.

§3.1 samt capslock /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Bildexpert 📺

Uteslutningsmetoden:

Ifall EN skärm spontant tappar signal på både HDMI och DP kan man misstänka både grafikkort och skärm.

Ifall TVÅ skärmar BÅDA tappar signalen är det inte sannolikt att båda skärmarna är dåliga och sitter på exakt samma fel, särskilt när det är olika produkter och olika tillverkare. Alltså pekar det på problem med grafikkortet och det har antagligen inget med Asus-skärmen att göra.