Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

NZXT H440 - Ny sidoruta

Jag skulle vilja ge en eloge till NZXT.
Anledningen är att dom ger mig en ny sidoruta till mitt H440 alldeles gratis.

Jag min klant råkade göra en repa, ganska djup rakt över hela sidorutan för ett par månader sen. Har gått o grämt mig sen dess och tom funderat på att köpa nytt chassi pga detta eftersom jag trodde att man inte kunde köpa ny ruta utan att bli ruinerad.

Men så tänkte jag testa iaf att maila NZXT och fråga om man kunde köpa reservdelar från dem. Jag skrev precis som det var, Jag har repat rutan själv och undrar om jag kan köpa ny direkt från dem och vad frakten till Sverige skulle kunna tänkas kosta.

Fick svar ganska omgående att dom ville ha "proof of purchase" och min fullständiga address för att kunna hjälpa mig. Jaha det var ju märkligt tänkte jag för en enkel fråga vad det kan kosta, men lyckades iaf hitta mitt gamla kvitto och mailade det som pdf till dem. Dom fick även min address.

Efter ett par timmar fick jag svar igen att dom ska skicka en ny sidoruta till mig och att det täcks av garantin?? på mitt snart 2 år gamla chassi! Nån dag senare fick jag även kolli-id på paketet så det är på väg

Finns inte så mycket diskussionsvärde i detta men ville iaf posta det här ifall det är fler än jag som lyckats repa sidorutan så kan det ju vara värt att maila NZXT.

Det är sån support som gör att iaf jag kommer titta en extra gång på deras chassin nästa gång det är dags att köpa nytt

#nzxt #h440 #sidoruta

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem

Wow! Riktigt nice gjort, inte ofta man får läsa om att en tillverkare faktiskt gör ngt positivt.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Verkar som om NZXT börjar skärpa sig ordentligt, både vad gäller support och kvalitén på deras chassin! Det gillas, konkurrens är bra för framsteg.

Permalänk
Medlem

Uppdatering!

Idag hämtade jag ut "sidorutan" på posten, som visade sig vara en komplett ny sidodörr, inplastad och fin. Hade räknat med att bara få själva rutan, men nu slapp jag ju besväret att byta den också

Tummen upp NZXT

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem

Hm.. sidopanelen på mitt H230 sitter utan ett skruv för att den är lös. Kontaktade NZXT och de ville ha kvitto och adress. Bifogade kvittot och adress. Hoppas på en ny sidopanel nu.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Vad kul! Då kanske man kan hoppas på att man på något sätt kan få en LED-lampa utbytt på sitt phantom
Hade du köpt chassit direkt från NZXT eller via svensk återfösäljare? Mitt är köpt på Inet nämligen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Hm.. sidopanelen på mitt H230 sitter utan ett skruv för att den är lös. Kontaktade NZXT och de ville ha kvitto och adress. Bifogade kvittot och adress. Hoppas på en ny sidopanel nu.

Hoppas dom är lika tillmötesgående med dig då

Skrivet av qaaka:

Vad kul! Då kanske man kan hoppas på att man på något sätt kan få en LED-lampa utbytt på sitt phantom
Hade du köpt chassit direkt från NZXT eller via svensk återfösäljare? Mitt är köpt på Inet nämligen..

Jag köpte mitt på Alina

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem

Samma här. Fick ny överdel till mitt chassi (h440) utan några som helst problem. Riktigt bra kundservice, hade köpt mitt chassi på inet.

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem

@immutable tur att du gjorde detta innan den tvååriga garantin gick ut.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Samma här dock väntar jag på att det ska skickas.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Permalänk

Så har man fått nya sido panelen från Nzxt med fönster hade utan där kan man snacka om service

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,