Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Screen recording program

Permalänk
Medlem

Screen recording program

Hejsan!

Jag har försökt att hitta ett bra screen recording program som är gratis, men har inte hittat något. Jag vill kunna spela in det inre ljudet också. Jag har testat Camstudio, men det var inget vidare. Bandicam var bra, men om man ville spela in längre än 10 minuter i taget behövde man betala.

Några tips?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Grafikkort? Shadowplay är väl gratis om man har nvidia iaf.

Finns även program som ShareX som även har en inspelningsfunktion, vet dock inte vad man får för resultat.

Permalänk

detta.

väldigt smidigt program och helt gratis.

fungerar med nvidias nvenc, intels quick sync, eller simpel x264 kodning med cpu beroende på vad du har för hårdvara.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

@m4gnify: OBS verkar vara bra. mun hur gör jag för att spela in på direkten från skärmen. inte lägga upp material som är inspelat, utan ex spela in en video från youtube så jag har den nedladdad? är det möjligt eller kan jag bara lägga in material som jag spelat in o ex filma mig när jag ser det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joe-Joe:

@m4gnify: OBS verkar vara bra. mun hur gör jag för att spela in på direkten från skärmen. inte lägga upp material som är inspelat, utan ex spela in en video från youtube så jag har den nedladdad? är det möjligt eller kan jag bara lägga in material som jag spelat in o ex filma mig när jag ser det?

Är inte så skillad med OBS själv, men vet vad det kan göra. Det är väldigt bra.
Kan bara tipsa om att kolla på tutorials på YouTube.
https://www.youtube.com/results?search_query=obs+tutorial

Permalänk
Medlem

@Rouge of Darkness: Jag har råkat dela upp OBS så det är uppdelat i 2 skärmar bredvid varandra. och det står bl a quick transitions, cut, fade. Vet du hur man återställer det som det var från början med en helskärm?

Permalänk
Skrivet av Joe-Joe:

@Rouge of Darkness: Jag har råkat dela upp OBS så det är uppdelat i 2 skärmar bredvid varandra. och det står bl a quick transitions, cut, fade. Vet du hur man återställer det som det var från början med en helskärm?

du får gärna lägga upp ett screenshot för begrep inget av vad du menade...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

@Rouge of Darkness: det går ju inte lägga upp screenshots. hade tänkt det. men krävs URL. Ska man verkligen behöva lägga upp en screenshot på en sida så blir en URL, för kunna göra det på forumet?

Permalänk
Skrivet av Joe-Joe:

@Rouge of Darkness: det går ju inte lägga upp screenshots. hade tänkt det. men krävs URL. Ska man verkligen behöva lägga upp en screenshot på en sida så blir en URL, för kunna göra det på forumet?

ja du får lägga upp bilden på valfri imagehost.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

@Rouge of Darkness:

Permalänk