Permalänk
Medlem

Datorn bara dör under spel

Hejsan,
Min dator bara dör när jag spelar krävande spel. vill börja med att säga att jag har googlat, Köpt nya fläktar, bättre kylning till processor etc!

Datorn då (vet ej om det spelar nån roll men bättre o skriva)
Windows 10
Intel core i7 (8cpuz) - Gigabyte P67A-D3-B3 - Nvidia GeForce GTX 680 - ram 8192MB

Vet ej om det finns något mer som spelar in men fråga isåfall, Har haft datorn i flera år och har fungerat utan några problem.
Dock nu sista dagarna så dog den när jag började spela ett nytt spel (Just Cause 3) utan blåruta etc, precis som om någon drog ut sladden.

Det har bara hänt när jag spelat.
När det hände första gången öppnade jag chassit och upptäckte att fläkten till CPUn stog stilla(Låg en kabel i)
misstänkte att det var felet och köpte en annan värre och hoppades på det bästa. bytte även ut andra fläktar så den har MAX blivit 38Grader efter bytet. Gpun låg lite högre men ökade fläkten på den så det har inte överstigit 50grader medans jag testat.
Men problemet kvarstår, datorn dör rätt var det är.

Så, Har CPUN gett upp? eller vad kan det vara? mycket tacksam för svar
(Har mätt tempen i SpeedFan, Core Temp och även kollat i bios)

(idle vs spelande 20min)(speedfan)
GPU 27 - 50
temp1 31 - 35
Temp2 25 - 30
Temp3 18 - 27
Hd2,0,3 och 4 27/35 - 35/38

Cpun (Core Temp 1.0 RC6)
Min 23 MAX 41 (Load brukar ligga på 25-45% i spelet)

Ursäkta för en vägg av text men bättre o försöka få med lite i början tänkte jag. MYCKET tacksam för alla svar!

Visa signatur

Intel i7-8700 ---- ASUS ROG strix b360-F Gaming (s-1151) ---- Ballistix SPORT ddr4 16gb ---- Gainward RTX 2070 Dual fan ---- Samsung SSD 256GB M.2 ---- Corsair TX550M 550W

Logitech tangetbord-G910 Mus-G402 Hörluar-G35

Skärm MSI 27" Optix Curved

Permalänk
Hedersmedlem

Nätaggregat? Märke/modell/ålder?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av monken90:

Hejsan,
Min dator bara dör när jag spelar krävande spel. vill börja med att säga att jag har googlat, Köpt nya fläktar, bättre kylning till processor etc!

Datorn då (vet ej om det spelar nån roll men bättre o skriva)
Windows 10
Intel core i7 (8cpuz) - Gigabyte P67A-D3-B3 - Nvidia GeForce GTX 680 - ram 8192MB

Vet ej om det finns något mer som spelar in men fråga isåfall, Har haft datorn i flera år och har fungerat utan några problem.
Dock nu sista dagarna så dog den när jag började spela ett nytt spel (Just Cause 3) utan blåruta etc, precis som om någon drog ut sladden.

Det har bara hänt när jag spelat.
När det hände första gången öppnade jag chassit och upptäckte att fläkten till CPUn stog stilla(Låg en kabel i)
misstänkte att det var felet och köpte en annan värre och hoppades på det bästa. bytte även ut andra fläktar så den har MAX blivit 38Grader efter bytet. Gpun låg lite högre men ökade fläkten på den så det har inte överstigit 50grader medans jag testat.
Men problemet kvarstår, datorn dör rätt var det är.

Så, Har CPUN gett upp? eller vad kan det vara? mycket tacksam för svar
(Har mätt tempen i SpeedFan, Core Temp och även kollat i bios)

(idle vs spelande 20min)(speedfan)
GPU 27 - 50
temp1 31 - 35
Temp2 25 - 30
Temp3 18 - 27
Hd2,0,3 och 4 27/35 - 35/38

Cpun (Core Temp 1.0 RC6)
Min 23 MAX 41 (Load brukar ligga på 25-45% i spelet)

Ursäkta för en vägg av text men bättre o försöka få med lite i början tänkte jag. MYCKET tacksam för alla svar!

om Datorn bara dör under spel varför har du då bara tagit temp i idle ?
använd HWmonitor så ser du ju max temp som du får när du spelar..

vilket nätagg? inte bara watt utan modellnr har du något annat nätagg so du kan testa med ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Nätaggregat? Märke/modell/ålder?

det har ju funkat klockrent förut somsagt men kanske börjar ge sig?:
Fractal Model NO.: FD-PSU-NEWT2-800
800W

Skrivet av Grönahunden:

om Datorn bara dör under spel varför har du då bara tagit temp i idle ?
använd HWmonitor så ser du ju max temp som du får när du spelar..

vilket nätagg? inte bara watt utan modellnr har du något annat nätagg so du kan testa med ?

Har testat när jag spelar, Kanske lite otydligt skrivit men
(idle vs spelande 20min)(speedfan)
GPU 27Grader vs 50Grader
temp1 31Grader vs 35Grader
Temp2 25Grader vs 30Grader
Temp3 18Grader vs 27Grader
Hd2,0,3 och 4 27/35Grader vs 35/38Grader

Cpun (Core Temp 1.0 RC6)
Min 23 MAX 41(Alltså max vad cpun har varit uppe i?) (Load brukar ligga på 25-45% i spelet)

Fractal Model NO.: FD-PSU-NEWT2-800
Har tyvärr inget annat "kraftigt" att testa med men tycker det är konstigt då det har fungerat förut? Men klart kan ju hänt något etc?

Visa signatur

Intel i7-8700 ---- ASUS ROG strix b360-F Gaming (s-1151) ---- Ballistix SPORT ddr4 16gb ---- Gainward RTX 2070 Dual fan ---- Samsung SSD 256GB M.2 ---- Corsair TX550M 550W

Logitech tangetbord-G910 Mus-G402 Hörluar-G35

Skärm MSI 27" Optix Curved

Permalänk
Skrivet av monken90:

Model NO.

Model nr vadå ?

testa HWinfo eller HWmonitor istället för speedfan

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

@Grönahunden: Fractal Model NO.: FD-PSU-NEWT2-800
Blev lite fel där

(Tack för snabba svaren!:)

Visa signatur

Intel i7-8700 ---- ASUS ROG strix b360-F Gaming (s-1151) ---- Ballistix SPORT ddr4 16gb ---- Gainward RTX 2070 Dual fan ---- Samsung SSD 256GB M.2 ---- Corsair TX550M 550W

Logitech tangetbord-G910 Mus-G402 Hörluar-G35

Skärm MSI 27" Optix Curved

Permalänk
Skrivet av monken90:

@Grönahunden: Fractal Model NO.: FD-PSU-NEWT2-800
Blev lite fel där

(Tack för snabba svaren!:)

har du kvar kvittot eller vet när den är köpt ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

@Grönahunden: Hittade kvittot. köpt slutet på 2012! "Fractal Design Newton R2, 800W Modulär 1 149 kr" Köpt på i-net

Tror ni det är det som är felet?

Visa signatur

Intel i7-8700 ---- ASUS ROG strix b360-F Gaming (s-1151) ---- Ballistix SPORT ddr4 16gb ---- Gainward RTX 2070 Dual fan ---- Samsung SSD 256GB M.2 ---- Corsair TX550M 550W

Logitech tangetbord-G910 Mus-G402 Hörluar-G35

Skärm MSI 27" Optix Curved

Permalänk
Medlem
Skrivet av monken90:

@Grönahunden: Hittade kvittot. köpt slutet på 2012! "Fractal Design Newton R2, 800W Modulär 1 149 kr" Köpt på i-net

Tror ni det är det som är felet?

Ja det känns som det när ett agg ger sig brukar den bryta strömen helt på datorn ibland kan den vara svårt å starta efteråt men inte säkert.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

Ja det känns som det när ett agg ger sig brukar den bryta strömen helt på datorn ibland kan den vara svårt å starta efteråt men inte säkert.

Okej, Känns skummt att det gör det oregelbundet eller? Har hänt nån gång när man spelat CS:GO med (2 gånger) men betydligt oftare på Just cause 3..

Men ni tror på köpa nytt nätagg alltså?

Visa signatur

Intel i7-8700 ---- ASUS ROG strix b360-F Gaming (s-1151) ---- Ballistix SPORT ddr4 16gb ---- Gainward RTX 2070 Dual fan ---- Samsung SSD 256GB M.2 ---- Corsair TX550M 550W

Logitech tangetbord-G910 Mus-G402 Hörluar-G35

Skärm MSI 27" Optix Curved

Permalänk
Skrivet av monken90:

Okej, Känns skummt att det gör det oregelbundet eller? Har hänt nån gång när man spelat CS:GO med (2 gånger) men betydligt oftare på Just cause 3..

Men ni tror på köpa nytt nätagg alltså?

för att kolla om det är nätagget så är den enda vägen att testa med ett agg som du lånat..
ingen ide lämna in ett agg som kanske är trasigt.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Hejsan!
har inte hunnit prova så mycket än utom att spelet o den har dött igen, Har även testat det andra programmet och tempen visar samma.. men så upptäckte jag att under start lyser det 4LED lampor på moderkortet som jag inte kan komma på lyst förut? PHASE LED står det sen 1 2 3 4 och 3&4 lyser rött under uppstart dom andra gröna.. ska det göra så?

Edit ser nu att det är 1Grönt - 2Grönt - 3 Gult som ändra sig till rött) - 4rött
Men det kanske har med minnen och göra? Har två minnen

Visa signatur

Intel i7-8700 ---- ASUS ROG strix b360-F Gaming (s-1151) ---- Ballistix SPORT ddr4 16gb ---- Gainward RTX 2070 Dual fan ---- Samsung SSD 256GB M.2 ---- Corsair TX550M 550W

Logitech tangetbord-G910 Mus-G402 Hörluar-G35

Skärm MSI 27" Optix Curved

Permalänk
Skrivet av monken90:

Hejsan!
har inte hunnit prova så mycket än utom att spelet o den har dött igen, Har även testat det andra programmet och tempen visar samma.. men så upptäckte jag att under start lyser det 4LED lampor på moderkortet som jag inte kan komma på lyst förut? PHASE LED står det sen 1 2 3 4 och 3&4 lyser rött under uppstart dom andra gröna.. ska det göra så?

Edit ser nu att det är 1Grönt - 2Grönt - 3 Gult som ändra sig till rött) - 4rött
Men det kanske har med minnen och göra? Har två minnen

kan du testa HWinfo då kan du se om 12Volt 5V och 3,3V beter sig märkligt.. är nätagget paj så borde nån av dessa antingen gå för lågt eller för högt,

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

@Grönahunden: Först, Tack för att du tar dig tid!
Laddade ner Hwinfo, Men förstår inte riktigt vart jag ska kolla i programmet?

Visa signatur

Intel i7-8700 ---- ASUS ROG strix b360-F Gaming (s-1151) ---- Ballistix SPORT ddr4 16gb ---- Gainward RTX 2070 Dual fan ---- Samsung SSD 256GB M.2 ---- Corsair TX550M 550W

Logitech tangetbord-G910 Mus-G402 Hörluar-G35

Skärm MSI 27" Optix Curved

Permalänk
Skrivet av monken90:

@Grönahunden: Först, Tack för att du tar dig tid!
Laddade ner Hwinfo, Men förstår inte riktigt vart jag ska kolla i programmet?

om du får upp stora rutan så finns det en ikon längst uppe där det står "Sensors" när du får upp rutan så scrolla neråt tills du hittar 12V 5VSB 3,3V osv det står ju nuvarande, max, minimum,

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

@Grönahunden: Screenshot

Hmm hittar inte riktigt vad du menar, har du lust att kolla ?:)

EDIT MISSADE EN BIT

EDIT 2 : Efter haft igång spelet (är igång i bakrunden) i 5 min

Visa signatur

Intel i7-8700 ---- ASUS ROG strix b360-F Gaming (s-1151) ---- Ballistix SPORT ddr4 16gb ---- Gainward RTX 2070 Dual fan ---- Samsung SSD 256GB M.2 ---- Corsair TX550M 550W

Logitech tangetbord-G910 Mus-G402 Hörluar-G35

Skärm MSI 27" Optix Curved

Permalänk
Medlem

@monken90: Hade liknande fel en gång.
Visade sig att fläkten på psu'n hade gått sönder.
Datorn dog bara i spel då psu'n överhettades.

Permalänk
Medlem

@hultron:
Tack för svaret. Jag har försökt känna och även petat lite och fläkten i PSU`n går iallfall? har även provat blåsa ur hela datorn från damm :/

Visa signatur

Intel i7-8700 ---- ASUS ROG strix b360-F Gaming (s-1151) ---- Ballistix SPORT ddr4 16gb ---- Gainward RTX 2070 Dual fan ---- Samsung SSD 256GB M.2 ---- Corsair TX550M 550W

Logitech tangetbord-G910 Mus-G402 Hörluar-G35

Skärm MSI 27" Optix Curved

Permalänk
Hedersmedlem

@monken90 *Bump raderad*

Tänk på att vi ej tillåter bumpning/meningslösa inlägg. Den här gången har jag inte låst tråden, men kom i fortsättningen ihåg att regeln finns.

Citat:

§4 Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Skrivet av monken90:

Ingen som har fler tips på vad man kan göra? / Vad felet kan vara? MYCKET tacksam för svar!!

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd

hallå, hade exakt samma problem. Varje gång jag spela LoL på den förra datorn dog den under gamet. Vart lika irriterad varje gång! Blev varnad flera gånger för att de andra trodde jag bara lämna. Så jag köpte helt enkelt en ny. En vän sa att så fort man har börjat med att överhetta sin dator är det ganska sannolikt att något gått sönder efter. Vet inte hur det funkar riktigt men nya daotrn går bra!

Permalänk
Medlem

hade liknande på min dator en gång och det visa sig vara grafikkortet som började ge sig. surfade gick bra men så fort något blev grafikkrävande så dog datorn och det va under ett lan så va inte roligt

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av CirreJ:

hallå, hade exakt samma problem. Varje gång jag spela LoL på den förra datorn dog den under gamet. Vart lika irriterad varje gång! Blev varnad flera gånger för att de andra trodde jag bara lämna. Så jag köpte helt enkelt en ny. En vän sa att så fort man har börjat med att överhetta sin dator är det ganska sannolikt att något gått sönder efter. Vet inte hur det funkar riktigt men nya daotrn går bra!

Hejsan och tack för ditt svar även om det inte var exakt det jag letade efter "att köpa en ny dator" Men tack!

Skrivet av hellmix:

hade liknande på min dator en gång och det visa sig vara grafikkortet som började ge sig. surfade gick bra men så fort något blev grafikkrävande så dog datorn och det va under ett lan så va inte roligt

Hejsan! Tack för du tog dig tid!
Ja precis så beter sig min dator med, Frågan är ju bara VAD det kan vara, Många säger att det kan vara processor, Nätagg, Grafikkort etc. Vore gött att kunna ta reda på VAD det är och bara byta ut den berörda delen!

Edit(tillägg):
Ska tänka på det nästa gång screamin-daemon. Tack.

lugna ner demonen;)
Visa signatur

Intel i7-8700 ---- ASUS ROG strix b360-F Gaming (s-1151) ---- Ballistix SPORT ddr4 16gb ---- Gainward RTX 2070 Dual fan ---- Samsung SSD 256GB M.2 ---- Corsair TX550M 550W

Logitech tangetbord-G910 Mus-G402 Hörluar-G35

Skärm MSI 27" Optix Curved

Permalänk
Skrivet av monken90:

Hejsan! Tack för du tog dig tid!
Ja precis så beter sig min dator med, Frågan är ju bara VAD det kan vara, Många säger att det kan vara processor, Nätagg, Grafikkort etc. Vore gött att kunna ta reda på VAD det är och bara byta ut den berörda delen!

Även om man har som jobba att testa/fixa datorer så kan man aldrig vara säker på vad som är fel med din dator med bara en beskrivning.. det du får göra är att testa dig fram, (felsökning)

grafikkortet kan ju testas i någon annan dator.
nätagget från en fungerande dator kan testas i din.

fungerar ditt grafikkort och båda nätaggen så kollar du om nånting kraschar ?
samma sak med minnen ladda ner memtest kolla vad som händer.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

@monken90:

Jag kom på att det va grafikkortet efter jag gick in i nvidia kontrollpanel och i Justera bildinställningar med förhandsgranskning så såg man artefakter på den roterande figuren. Det va så jag lyckades hitta felet men det va ren slump.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

Även om man har som jobba att testa/fixa datorer så kan man aldrig vara säker på vad som är fel med din dator med bara en beskrivning.. det du får göra är att testa dig fram, (felsökning)

grafikkortet kan ju testas i någon annan dator.
nätagget från en fungerande dator kan testas i din.

fungerar ditt grafikkort och båda nätaggen så kollar du om nånting kraschar ?
samma sak med minnen ladda ner memtest kolla vad som händer.

Givetvis inte, Det är verkligen inte så jag menar och förstår att ingen kommer trolla fram ett svar åt mig!
Det jag menar är att det går bara testa fysiskt alltså? Inget som går att prova med program/mäta etc sig fram?

Tänkte slippa byta nätagg etc.. Ska testa minnena!;) Tack för svar!

Visa signatur

Intel i7-8700 ---- ASUS ROG strix b360-F Gaming (s-1151) ---- Ballistix SPORT ddr4 16gb ---- Gainward RTX 2070 Dual fan ---- Samsung SSD 256GB M.2 ---- Corsair TX550M 550W

Logitech tangetbord-G910 Mus-G402 Hörluar-G35

Skärm MSI 27" Optix Curved

Permalänk
Skrivet av monken90:

Givetvis inte, Det är verkligen inte så jag menar och förstår att ingen kommer trolla fram ett svar åt mig!
Det jag menar är att det går bara testa fysiskt alltså? Inget som går att prova med program/mäta etc sig fram?

Tänkte slippa byta nätagg etc.. Ska testa minnena!;) Tack för svar!

om du har ett felaktigt nätagg och testar minnena då kan ju det krascha och du tror det är minnena ?
ha alltid ett fungerande nätagg först av allt.. du behöver inte ta ut det gamla bara kontakterna, det andra kan ligga uppe på chassit eller bredvid datorn och vara inkopplat.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

om du har ett felaktigt nätagg och testar minnena då kan ju det krascha och du tror det är minnena ?
ha alltid ett fungerande nätagg först av allt.. du behöver inte ta ut det gamla bara kontakterna, det andra kan ligga uppe på chassit eller bredvid datorn och vara inkopplat.

Det har du rätt i.. Istället för att testa sig fram tänkte jag att jag lämnar in datorn till en firma som felsöker datorer, och dom konstaterade att inget hårdvara är skadad (enl deras tester?) MEN dom påstodd att nån hade ändrat i BIOS (försök till klockning men skrivit fel siffror) (Jag har aldrig ändrat något i bios eller försökt klocka med någon mjukvara)
Iallafall, Dom sa att dom trodde det var felet, Och dom tyckte jag skulle formatera för säkerhetskull? (vad det nu kan ha med bioset att göra?) Men sagt och gjort, formatering gjordes och även Reset av bios..
Och felet? Kvarstår! Precis som innan.... Skjut mig!
Ingen med mer tips?;(

Visa signatur

Intel i7-8700 ---- ASUS ROG strix b360-F Gaming (s-1151) ---- Ballistix SPORT ddr4 16gb ---- Gainward RTX 2070 Dual fan ---- Samsung SSD 256GB M.2 ---- Corsair TX550M 550W

Logitech tangetbord-G910 Mus-G402 Hörluar-G35

Skärm MSI 27" Optix Curved

Permalänk
Skrivet av monken90:

Det har du rätt i.. Istället för att testa sig fram tänkte jag att jag lämnar in datorn till en firma som felsöker datorer, och dom konstaterade att inget hårdvara är skadad (enl deras tester?) MEN dom påstodd att nån hade ändrat i BIOS (försök till klockning men skrivit fel siffror) (Jag har aldrig ändrat något i bios eller försökt klocka med någon mjukvara)
Iallafall, Dom sa att dom trodde det var felet, Och dom tyckte jag skulle formatera för säkerhetskull? (vad det nu kan ha med bioset att göra?) Men sagt och gjort, formatering gjordes och även Reset av bios..
Och felet? Kvarstår! Precis som innan.... Skjut mig!
Ingen med mer tips?;(

formatering = installation av Windows = 700-800kr + felsökning ? så du har gjort av med 1600kr och firman som felsöker datorer har lagt ner ca: 1-2timmar.

Konsumentverkets regler gäller ju vid all form av service?. firman kan således inte komma och säga att moderkortet är trasigt..
lite av ett moment22 problem.. skulle jag ha jobbat där så hade ja känt det som att ja målat in mig i ett hörn,

dom har intygat att det inte är något fel på delarna och att det troligen var något "mjukvarurelaterat" ?
lämna in datorn och så får dom fixa så den funkar eller häv köpet.

testa sen datorn med ett 100% fungerande nätagg.
låna ett agg köp inget innan du är helt säker.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

formatering = installation av Windows = 700-800kr + felsökning ? så du har gjort av med 1600kr och firman som felsöker datorer har lagt ner ca: 1-2timmar.

Konsumentverkets regler gäller ju vid all form av service?. firman kan således inte komma och säga att moderkortet är trasigt..
lite av ett moment22 problem.. skulle jag ha jobbat där så hade ja känt det som att ja målat in mig i ett hörn,

dom har intygat att det inte är något fel på delarna och att det troligen var något "mjukvarurelaterat" ?
lämna in datorn och så får dom fixa så den funkar eller häv köpet.

testa sen datorn med ett 100% fungerande nätagg.
låna ett agg köp inget innan du är helt säker.

Japp ska gå vidare med nätagget nu som du säger, men dom säger att dom har testat den med en speciell utrustning!;)
Formatering etc gjorde jag sj, dom felsökte bara (400kr) sen sa dom att dom skulle formatera etc men det gjorde jag själv istället då som du säger det hade sprungit iväg i pris.
Är mer i bilkrets därför har jag ingen o låna nätagg av därför jag tänkte lämna in istället, och dom har garanterat 100% att det EJ är nätagg nu men aa..

Visa signatur

Intel i7-8700 ---- ASUS ROG strix b360-F Gaming (s-1151) ---- Ballistix SPORT ddr4 16gb ---- Gainward RTX 2070 Dual fan ---- Samsung SSD 256GB M.2 ---- Corsair TX550M 550W

Logitech tangetbord-G910 Mus-G402 Hörluar-G35

Skärm MSI 27" Optix Curved

Permalänk
Skrivet av monken90:

Japp ska gå vidare med nätagget nu som du säger, men dom säger att dom har testat den med en speciell utrustning!;)
Formatering etc gjorde jag sj, dom felsökte bara (400kr) sen sa dom att dom skulle formatera etc men det gjorde jag själv istället då som du säger det hade sprungit iväg i pris.
Är mer i bilkrets därför har jag ingen o låna nätagg av därför jag tänkte lämna in istället, och dom har garanterat 100% att det EJ är nätagg nu men aa..

speciell utrustning? den kan testa att nätagget utan belastning är ok. inte speciellt troligt att dom har nån form av konstlast som på Sweclockers test av nätagg.

http://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/datorkomponen...

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644