Bilder på Geforce GTX 1080 med eftermarknadskylare läcker ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

SLI alltid skalat så bra.

Du var ironisk?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Mocka:

Du var ironisk?

Nepp, kolla gamla tester.

Sen tar dom 3Dmark inte så intressant med SLI.

Testa spel istället.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av ante9224:

Är konfunderad över att folk pratar om utseendet istället för den utbyggda strömförsörjningen som kan hjälpa till vid överklockning(Högre/stabilare).

Yes! Folk är konstiga... Datorlådan är förhoppningsvis stängd och under bordet dessutom. ???

Strömmen är det stora. Min enda besvikelse är att flänsarna pekar i fel riktning på samtliga alternativ jag sett vilket bara skulle rotera samma luft i lådan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Du var ironisk?

Det får vi hoppas? Nu i denna generation har de lyckats få till det prestandamässigt...

Permalänk
Medlem

Jadå nu vet man vilken aftermarket design man ska köpa! Så länge EK's vattenkylnings block passsar på EVGA's FTW kort så är det ett lätt val. 2st 8-pin kontakter, EVGA's support och en frän kylar design gör det enkelt för en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rapidact:

Yes! Folk är konstiga... Datorlådan är förhoppningsvis stängd och under bordet dessutom. ???

Strömmen är det stora. Min enda besvikelse är att flänsarna pekar i fel riktning på samtliga alternativ jag sett vilket bara skulle rotera samma luft i lådan.

Folk kanske har fönster och har den på bordet? Då skulle jag bry mig om utseende.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaBlack:

EVGA's FTW edition har 2 8pins kontakter...

http://i.imgur.com/8ZdDgqB.jpg

Enjoy!

MVH

Jo, men ingen referensdesign. Dröjer ett tag innan vattenblock kommer i butik.

Permalänk
Skrivet av Oneone:

så priserna blev inte lägre för 3dje part? kasst... kollar man prisjakt ligger ju alla väldigt högt.

Alla kort som man kan köpa nu är ju founders.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

För mig får kylaren/fläkten se ut i princip hur som helst så länge den fungerar väl och inte lever om som faan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

Folk kanske har fönster och har den på bordet? Då skulle jag bry mig om utseende.

Skickades från m.sweclockers.com

Men även då, hur ser man kortet???? Med hjälp av en liten tandläkarspegel på en pinne man sticker in i lådan?

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Myllox:

HotHardware >> EVGA GeForce GTX 1080 Superclocked ACX 3.0 Edition And GTX 1080 SLI Sneak Peek

http://hothardware.com/news/evga-geforce-gtx-1080-superclocke...

wow .. SLI skalar sjukt bra verkar det som .. iaf för dom testerna

Jämför man det resultatet, där alla Nvidia-kort är EVGAs med eftermarknadskylare, med hur det ser ut i Shadow of Mordor i 4k när man använder referensmodeller kan man notera att skillnaden mellan referens 980Ti och EVGA 980Ti är lika stor som mellan 390X och referens 980Ti...

Är nästan som man undrar varför Nvidia överhuvudtaget tillverkar referensmodeller då det verkar ligga dem i fatet i.o.m att de flesta testar med referensmodellen men i princip ingen köper dessa.

Skrivet av Rapidact:

Men även då, hur ser man kortet???? Med hjälp av en liten tandläkarspegel på en pinne man sticker in i lådan?

Fimpa chassit och få extra pengar över till bättre GPU och CPU, då gäller det att färg- och designmatcha sina komponenter

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Trevligt det här. Frågan är vad priset kommer landa på!

Gillar designen på mitt Asus 970 Strix, så hoppas på att Asus levererar även den här gången.

Spännande!

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllox:

HotHardware >> EVGA GeForce GTX 1080 Superclocked ACX 3.0 Edition And GTX 1080 SLI Sneak Peek

http://hothardware.com/news/evga-geforce-gtx-1080-superclocke...

wow .. SLI skalar sjukt bra verkar det som .. iaf för dom testerna

Nu blev det intressant. Nvidia har ju sagt att de skulle satsa på sli men detta var över förväntan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Den här gången lyckades EVGA med den i särklass fulaste kylaren.
Ser ut som en upphottad version av XFX Ghost.

\Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk

Undra om Strix korten blir "0 db Gaming" som de andra korten varit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Fimpa chassit och få extra pengar över till bättre GPU och CPU, då gäller det att färg- och designmatcha sina komponenter

Äh! Fimpa monitorn och titta bara på gfx-kortet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

För att gnälla lite på Nvidia för en gångs skull.
Svagt att de inte har bättre VRMr original på ett så pass dyrt kort, ser att många tredjepartstillverkare planerar att ågärda saken, detta är en sak jag absolut skulle se till att få lite bättre än standard om jag skulle köpa ett kort.

Sen verkar ju EVGA köra med samma VRM lösning på sitt Superclocked kort i och med att dom använder referenskortet för både SC och FTW korten. Dom smackar ju bara på sin egen kylare på dessa referenskort. På FTW kan det vara så att dom använder den extra strömfas som var oanvänd på referenskortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ante9224:

Är konfunderad över att folk pratar om utseendet istället för den utbyggda strömförsörjningen som kan hjälpa till vid överklockning(Högre/stabilare).

Jag håller verkligen med. Att folk väljer att köpa eftermarknadskortet baserat på hur kylaren ser ut istället för de faktiska skinnaderna på pcbn med strömförsöjning osv är för mig oförståeligt

Visa signatur

5600x/B550i @+200mhz/-30 PBO2 | Crucial (E-die) 2x16gb 3000c15 @3800c16 | XFX 319 MERC 6700XT

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Timergu:

Nu blev det intressant. Nvidia har ju sagt att de skulle satsa på sli men detta var över förväntan

Skickades från m.sweclockers.com

Maximum PC tested the SLI performance of a pair of GTX 980 Tis and got some interesting results. Scaling varies from game to game, and often offered only 20-30% increased performance over a single 980 Ti at 1080p. At 4K, however, the SLI setup scaled much better, delivering 89% higher average framerates in Middle-earth: Shadow of Mordor and 95% higher framerates in Tomb Raider.

Varit så sedan 2012.... varför TROR folk det ändrats????

Sen kommer någon med 1080 test och en 4 core CPU som flaskar sönder....

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Maximum PC tested the SLI performance of a pair of GTX 980 Tis and got some interesting results. Scaling varies from game to game, and often offered only 20-30% increased performance over a single 980 Ti at 1080p. At 4K, however, the SLI setup scaled much better, delivering 89% higher average framerates in Middle-earth: Shadow of Mordor and 95% higher framerates in Tomb Raider.

Varit så sedan 2012.... varför TROR folk det ändrats????

Sen kommer någon med 1080 test och en 4 core CPU som flaskar sönder....

För att Nvidia har pratat en del om SLI förbättringar?

Det pratas om lite tester som antyder bra prestanda ... lite hype över bra prestanda .. vad är det som är fel med det?

Visa signatur

¤ Myllox ¤

# NZXT H510 # Corsair RMx 850 # Windows 11 Pro 64bit # i5-13500X # ASUS TUF GAMING B760-PLUS WIFI D4 # 16GB Trident Z Neo @ 3600 # 970 EVO NVMe 500GB # Noctua NH-U12A Chromax Black # Gigabyte RTX3070 Eagle# Acer Predator XB237U 1440p@170hzT # Kuriosabild: RX580 8GB Dual OC [noctua mod]

Permalänk

I'm not impressed! =/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Alltså, vad fan hände med utseendet på ACX 3.0 från 2.0? Ser förjävligt ut imo. Diggar att EVGA kör med backplates på båda versionerna enligt bilderna iaf, lite besviken på att mitt 980 inte hade det out of the box

ZOTACS AMP! EXTREME är det snyggaste kortet i mina ögon med Asus Strix i bakhasorna från 3e part, men tycker dock att Founders Edition är snyggast av dem alla...

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Medlem

@Daark: Plocka en bild från nätet och ha som skrivbordsbakgrund. Prestanda över utseende för böveln!

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Avstängd

"Från EVGA:s sida visas två kort upp, Geforce GTX 1080 FTW och Geforce GTX 1080 Superclocked. Det förstnämnda är ett av företagets toppmodeller och sig av ett uppgraderat kretskort och en kraftfullare VRM som får ström från två stycken 8-pins PCI Express-kontakter."

Den har 6+8 pin, inte 8+8. Har bekräftats efter att nya bilder läckte under natten.

Visa signatur

ROG Swift PG348Q@100Hz, Evolv ATX Tempered Glass, ROG Maximus Viii Formula, i7-6700@4.9GHz, 16GB 3000MHz Corsair Vengeance LPX, AX1200i, 2xGTX1080 FE @ 2GHz, Cryorig R1 Universal, 512gb Samsung 950 Pro M.2, 512GB Sasumg 850 Pro SSD, 2x3TB HD, RIG500E, K95 RGB, Rival 700, Dali Zensor 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

SLI alltid skalat så bra.

2x sli har väl aldrig gett 90-95% performance av 2 enskilda kort?

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiggin:

@Daark: Plocka en bild från nätet och ha som skrivbordsbakgrund. Prestanda över utseende för böveln!

Ja, det är väl klart? Jag köper också själv function before form.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av ante9224:

Är konfunderad över att folk pratar om utseendet istället för den utbyggda strömförsörjningen som kan hjälpa till vid överklockning(Högre/stabilare).

Samma här.. kan inte förstå hur utseendet/etestiken kan vara så viktig för vissa?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrtechAnt:

Undra om Strix korten blir "0 db Gaming" som de andra korten varit.

Får hoppas fler tillverkare får till det där. Finns ju inget annat alternativ till en HTGamingPC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Får hoppas fler tillverkare får till det där. Finns ju inget annat alternativ till en HTGamingPC.

Det finns fler tillverkare sedan länge som har semipassiv fläktkylning. EVGA ACX (åtminstone 2.0) exempelvis, som jag har.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Gainward pheonix kmr nog vara ett val för entusiasten