Permalänk
Medlem
Skrivet av Loleo:

Dags för att återuppväcka den här tråden; eller inte, får se om någon svarar.
Det visar ju sig att sidan i fråga ändå verkar vara legit. Den har fått många bra recensioner på Prisjakt: http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=27637
jag läste även igenom deras villkor och hittade inget skumt där. Vad tror ni?

Helt ok sida. Köpt flera gånger från dom utan problem

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

@aragon: Trevligt att höra, kanske så blir det ett köp därifrån någon gång i framtiden.

Permalänk
Medlem

Jag kanske har problem med min årder där ifrån. Tror att varorna jag beställde tog slut medans jag beställde dem. Hände också på CDON.

Permalänk
Snusfri

Det verkar som om man får vänta minst 5-7 dagar på leverans, men av vad jag läst så är det legit för folk har fått det de beställt.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

TNT express levererar till mig på fredag. Beställde för 7 dagar sedan. Riktigt bra pris är ibland försvarbart med lång leveranstid Sparade 1200:- jämfört med webhallen på ett supermicro moderkort och en xeon cpu

Permalänk
Moderator
Moderator

Eucomtech har 0 indexerade priser på prisjakt nu, och verkar vara "borttaget". Får inte upp dem om man söker. (Går att hitta på exakta urlen dock).

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Jag har en 34UM88C-P som beställdes från dem i söndags med expressleverans.
Efter kontakt med deras kundtjänst hade det blivit något fel och den ska skickas ASAP, samt att jag ska få tillbaka expressavgiften.
Så jag blir ju inte lite fundersam när prisjakt tagit bort dom från sin sida...
Är det någon annan som beställt från dem de senaste dagarna och betalat med kort (ej paypal)?

Permalänk
Medlem

Har beställt ett Zotac Amp Extreme 1070 för typ tio dagar sen därifrån. Kortet skickades från Tyskland igår och landade på Arlanda för någon timme sen. Frakten gick fort när dom väl skickade. Återkommer när jag fått paketet och kollat så allting är okej.

Visa signatur

5900x | 3080 ASUS EKWB | 32gb 3600 Mhz G.Skill Neo | Full custom loop i Fractal R6 | Jättemycket SSD & HDD

Permalänk
Medlem

@Fillson:
Där blev jag genast mycket lugnare. Det verkar helt enkelt bara som att de suger på att skicka grejer, men de verkar ärliga än så länge iaf.
Väntar med spänning ifall din order är ok.

Permalänk
Medlem

Jag fick min order idag. Allt verkar ok. Priset var fantastiskt och supporten suverän när jag hade lite fraktfrågor. Jag kände att de var med under hela processen.

Men lite nackdelar också såklart. Det tog många dagar innan de faktiskt skickade prylarna.
Fick en stoooor kartong där cpu och moderkort låg löst och studsade omkring. Inga skador dock

Permalänk
Medlem

@sombrer0

Fick kortet idag, brutalt nöjd är jag! Inga konstigheter. Som pwntato säger tog det lång tid till att grejerna skickades men det är väl antagligen anledningen till deras billiga priser. Grafikkortet låg i en lite större kartong så det har studsat runt en del under transporten såklart. Inga synliga skador dock och kortet låg brutalt bra packat i Zotacs kartong.

Jag ger 7/10 bananer med avdrag av anledning till att dom väntade såpass med leveransen.

Visa signatur

5900x | 3080 ASUS EKWB | 32gb 3600 Mhz G.Skill Neo | Full custom loop i Fractal R6 | Jättemycket SSD & HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fillson:

@sombrer0

Fick kortet idag, brutalt nöjd är jag! Inga konstigheter. Som pwntato säger tog det lång tid till att grejerna skickades men det är väl antagligen anledningen till deras billiga priser. Grafikkortet låg i en lite större kartong så det har studsat runt en del under transporten såklart. Inga synliga skador dock och kortet låg brutalt bra packat i Zotacs kartong.

Jag ger 7/10 bananer med avdrag av anledning till att dom väntade såpass med leveransen.

Nu kan jag sova lugnt i helgen.
Tack för uppdateringen och grattis till ditt köp.
Edit. Kanske är som så att de inte har eget lager utan endast använder sig av leverantörernas lager. Det förklarar varför det tar så lång tid att skicka grejerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@sombrer0: Japp det är så de funkar. Precis som Liontech och datapryl.se

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Daemon:

Eucomtech har 0 indexerade priser på prisjakt nu, och verkar vara "borttaget". Får inte upp dem om man söker. (Går att hitta på exakta urlen dock).

Nu är deras priser med igen och företaget går att söka på igen..

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Testpilot anmäler sig!

Deras gtx 1070 strix är mycket billigare än konkurrenter (försökte beställa innan av misco men de hade strul med leverantörer så jag fick häva det köpet. supersnabb kundservice dock!). Hur som haver så har jag lagt en beställning idag på ett grafikkort och kan rapportera om leveranstid och förpackningsstil. De säger 2-6 dagar så från och onsdag kan jag få varan tänker jag och allra senast tisdag nästa vecka om de räknar arbetsdagar.

Permalänk

Anledningen till att det verkar billigare (eller är för privatpersoner) är att det inte är någon moms på grejerna. Irriterande för mig som köper på företaget. Jag vill ha bort dem från prisjakt för att deras priser alltid står först.! hehe

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb

Permalänk
Medlem

Kan rapportera här att skärmen kom fram som den skulle. 24" ultrawide är underbart!

Permalänk
Skrivet av timpaatkins:

Anledningen till att det verkar billigare (eller är för privatpersoner) är att det inte är någon moms på grejerna. Irriterande för mig som köper på företaget. Jag vill ha bort dem från prisjakt för att deras priser alltid står först.! hehe

Nja, nog har de billiga saker men kortet jag ville ha stod listat som ca 4800 o på sidan stod det 4200 ex o 4800 inkl moms. Närmsta försäljare begärde 5200. Så jag känner mig inte snuvad.

Men jag är orolig för leveranstid o emballage. Vore synd om kortet är sönder pga dålig förpackning..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av paravastha:

Nja, nog har de billiga saker men kortet jag ville ha stod listat som ca 4800 o på sidan stod det 4200 ex o 4800 inkl moms. Närmsta försäljare begärde 5200. Så jag känner mig inte snuvad.

Men jag är orolig för leveranstid o emballage. Vore synd om kortet är sönder pga dålig förpackning..

Skickades från m.sweclockers.com

Hmm, jag har då inte sett moms angivet på hemsidan! Kan du länka? Vore ju svinbra om så var fallet!

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb

Permalänk
Skrivet av Grönahunden:

verkar lite skumt att nästan alla som handlat från sidan är från brittiska öarna/irland när det är en dansk sida.. ?

sen att namnen alltid har "from" & att alla köpare är helt nyregistrerade
https://www.trustedshops.co.uk/buyerrating/info_X0EF319849721...
Mariana A. from Cork
Dermot B. from Ennscorthy Ireland
Pete K. from Dundalk
Bakul R. from Coventry
Charlie J. from Penzance

Kan inte uteslutas att det är arrangerat.

Apropå denna diskussion tänkte jag bara inflika att Trustpilot är en ganska bra sida när man vill veta vad man har att göra med för företag, men det förekommer att konkurrenter röstar ner och misskrediterar varandra. Särskilt i branscher som är lagda lite mer åt skojarhållet. Det behöver alltså inte vara frågan om olika individer som är missnöjda.

Visa signatur

Nuvarande system 2016-:
Intel i5-4570S | ASUS H97M-E | Corsair RM550X | 16 GB DDR3 Ballistix Sport | BeQuiet Pure Rock | Samsung EVO 850 250 GB | Temjin TJ08-E | Samsung Writemaster DVD-RW | Dell S2216 21,5" @1920x1080 | Windows 7

Gamla system: https://anotepad.com/notes/kt55k5

Permalänk

@Kjellkritisk: sidan blir ju "bra" om man behöver identifiera sig och det går att kolla att X verkligen köpt Y...
är det lätt att skapa 30-40konton och därefter smutskasta nån annan butik så är systemet inte rätt = sidan är inte bra

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

@timpaatkins:

FÖrsöker länka!
https://eucomtech.eu/se/gf-strix-gtx1070-o8g-gaming.phtml?goo...

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3718475

Jag var tvungen att lägga varan i varukorgen för att få se moms. Men det var inkl. moms när jag kikade. Momsen låg på 700 kr ca. Verkar dock som att kortet stiger några kronor varje gång varulagret sjunker. Beställde när den gick för 4785 (i måndags kväll), nu när fler kort har gått går den för 4838. Kanske nån snabb-flukuterande prissättning?

Permalänk
Skrivet av paravastha:

@timpaatkins:

FÖrsöker länka!
https://eucomtech.eu/se/gf-strix-gtx1070-o8g-gaming.phtml?goo...

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3718475

Jag var tvungen att lägga varan i varukorgen för att få se moms. Men det var inkl. moms när jag kikade. Momsen låg på 700 kr ca. Verkar dock som att kortet stiger några kronor varje gång varulagret sjunker. Beställde när den gick för 4785 (i måndags kväll), nu när fler kort har gått går den för 4838. Kanske nån snabb-flukuterande prissättning?

JOro, nu ser jag det, tack! Det är ju nästan för bra för att vara sant!

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb

Permalänk
Medlem

Drog iväg en beställning på ett SDXC-kort till min MCP, betalade via paypal så känner mig trygg på den punkten. Blev några kronor billigare än Amazon i slutändan och förhoppningsvis så är det snabbare frakt.

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Medlem

Beställde ett grafikkort och betalade med paypal, inga konstigheter. Kortet hemma efter 8 dagar levererat i aningen för stor yttre kartong. Annars verkar allt i sin ordning och kortet är installerat. Nöjd med köpet.

Sen hur retur/garantiärenden fungerar är ju en annan femma ska tilläggas.
/smith

Permalänk
Medlem

Det är många som tycker att det är väldigt lång leveranstid.

De skriver ut leveranstiden innan man slutför beställningen och den har stämt för mig även om den har varit lång.
Totalt 4 order med leveranstid 6-14 dagar.

En order har jag tagit med express och då hade jag den kl 11 dagen efter beställning.

Permalänk
Skrivet av mba:

Det är många som tycker att det är väldigt lång leveranstid.

Kan bekräfta detta. De utlovar leverans inom 2-6 dagar, men 7 dagar efter att min beställning godkänts och bearbetats, har min vara ännu ej gått till kurir.

De skriver själva att de har en 24 h policy på att svara på support@eucomtech-ärenden, men jag har skrivit tre mejl de senaste 2 ½ dygnen och inte fått ett enda svar. Vidare är deras telefonlinjer nere så det går inte att ringa.

Så om du vill ha en vara till lägre pris men inte bryr dig om leveranstid så är det bara att köra på. Återkommer om återbetalningen går smidigt, nu när jag vill häva köpet eller om de kommer försöka hustla mig.

=(

Permalänk
Medlem

En order på ett 1080 lagt ikväll. Kan återkomma med hur smidigt det blev eller inte blev.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk

Hittade precis den sidan när jag skulle köpa ett MSI GeForce GTX 1080 efter att Inet's pris har gått upp igen -.-

Det verkar ju som en helt OK sida, men det är fortfarane något som håller mig från att beställa det, det är ändå över 1000kr billigare xD

Permalänk
Skrivet av JunkyVirus:

Hittade precis den sidan när jag skulle köpa ett MSI GeForce GTX 1080 efter att Inet's pris har gått upp igen -.-

Det verkar ju som en helt OK sida, men det är fortfarane något som håller mig från att beställa det, det är ändå över 1000kr billigare xD

ett problem är ju returer, det håller mig från att beställa.

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb