Permalänk
Skrivet av darknessviking:

någon som handlat från dom nyligen?
hur lång tid tog leveransen?
är sugen på ett geforce 1080 som är mycket billigare än i sverige.

Jag beställde två hårddiskar den 17:e, skickades igår (24:e), sedan DHL:s ledtider på det, så får vi se...

Permalänk
Medlem
Skrivet av irkasmork:

Jag beställde två hårddiskar den 17:e, skickades igår (24:e), sedan DHL:s ledtider på det, så får vi se...

Återkom gärna med hur de är packade.

Permalänk
Skrivet av Vact:

Återkom gärna med hur de är packade.

Paketet kom till ombudet igår, var och hämtade idag.
Lådan innehöll bara det jag hade köpt+ett papper, inget stötdämpande material alls.
I mitt fall så fanns det dock inte så mycket plats kvar i lådan.
IOM tidigare kommentarer gissar jag att de bara lägger varorna i en låda och skickar.

Det gick nog bra denna gången men tror inte att jag beställer där igen.
(om det inte är varor som i sig själva är väldigt välpackade...)

Permalänk
Medlem

Suverän butik!

Köpte en LG 34UC88-B från dem, allt gick bra, tog runt 3-4 arbetsdagar. Leverans till dörren.

Däremot ska jag RMA skärmen pga backlight bleed, men de hjälper mig med allt kostnadsfritt.

Skulle ge 7.4/10!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Köpte en dator som var 2700:- billigare än närmsta handlare (Inet). Beställde på söndagen och hade det i handen på torsdagen. Inget att klaga på utan det var lätt värt dom pengarna.

Permalänk
Medlem

När jag försöker nå sidan från prisjakt får jag upp ett felmeddelande relaterat till https. Någon annan som har samma problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av irkasmork:

Paketet kom till ombudet igår, var och hämtade idag.
Lådan innehöll bara det jag hade köpt+ett papper, inget stötdämpande material alls.
I mitt fall så fanns det dock inte så mycket plats kvar i lådan.
IOM tidigare kommentarer gissar jag att de bara lägger varorna i en låda och skickar.

Det gick nog bra denna gången men tror inte att jag beställer där igen.
(om det inte är varor som i sig själva är väldigt välpackade...)

Ok tack, lät ju inte så bra nej.

Permalänk

Har mindre goda erfarenheter av detta företag. Beställde den 21/1, förvisso innan/under helg, den 23:e får jag ett mail där de informerar om att det fysiska tangentbordet är tyskt (vilket inte stod beskrivet på produktsidan vid köp), och undrar om de skall fortsätta med ordern eller om jag vill göra ett återköp. Jag säger kör på, jag gillar tyska bokstäver med prickar ovanför.
Den 31 mailar jag kundtjänst:
Hi good people of Eucomtech!
Can you please follow up order #200xxxxxx, it's been on status Dispatched for nine days, i would just like to know when i might be expecting my order.

Fram till den 5/2 hade jag inte fått några svar mailledes, så jag drog iväg ett facebook-meddelande med samma innehåll som mitt mail. Till svar fick jag idag:

Hi Jerry,
Thank you for reaching out.
I have been in touch with our warehouse and it seems your order was returned to us with a transport damage.

We are in the process of dispatching the order again, however we do not have the item in stock at this moment. Our product manager is trying to get the item as fast as possible. He will get back today with a date for delviery.

I apologize for the lack of response to your email, we have had some technical issues and at the same time have expanded into 35 new countries making the total number of countries we service 68. This has stretched our resources a bit until our new colleagues are finished with their training.

I will copy this answer to your customer service request email.
Br. Sara
Customer service

Tycker att detta borde ha meddelats till mig som kund, istället för att den står med status "dispatched"/avsendt. Vi får väl se hur detta förlöper.

Produktinfo
Permalänk
Medlem

Jag beställde en skärm förra veckan. Skulle först göra beställningen från mobilen men deras sida är inte särskilt mobilvänlig så jag fick göra det på datorn. Även där tycket jag layouten var lite tveksam men genomförde trots det köpet med mitt MasterCard. Jag har ett säkerhetsfunktion på med MC kort där jag mottager ett SMS med en sifferkod som skall fyllas in vid köp. Jag hoppas på något sätt att det fungerar som ett skydd mot någon form av eventuella bedrägerier osv.

Återkommer om/när jag får skärmen. Borde vara denna veckan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av fialku:

Jag beställde en skärm förra veckan. Skulle först göra beställningen från mobilen men deras sida är inte särskilt mobilvänlig så jag fick göra det på datorn. Även där tycket jag layouten var lite tveksam men genomförde trots det köpet med mitt MasterCard. Jag har ett säkerhetsfunktion på med MC kort där jag mottager ett SMS med en sifferkod som skall fyllas in vid köp. Jag hoppas på något sätt att det fungerar som ett skydd mot någon form av eventuella bedrägerier osv.

Återkommer om/när jag får skärmen. Borde vara denna veckan...

Hur har det gått?

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik-W:

Hur har det gått?

Det gick bra. Fick skärmen nån dag senare. DHL kille ringde upp men jag varit inte hemma så vi kom överrens om att han lämnar det på önskat DHL utlämningsställe som ligger nån km ifrån mig.

Värt att nämna kanske är att skärmen skickade i orginalkartong. Alltså inte packad och skickad i något ytterligare än så som du köper den i butik.

Permalänk
Medlem

köpt flertal gånger av dom utan problem, (båda för små och stora belopp) dom är lite dåliga på att packa men än har inget varit skadat. Vid reklamation var dom jäkligt snabba att hämta sakerna när jag reklamerade en cpu,
sedan att intel inte var särskilt snabba är ju inte deras fel.
Det slutade med att dom tyckte det tog för lång tid för intel när jag frågade vad om hände, att dom själva skickade ut en ny cpu till mig. om jag jämför med cdon när jag reklamerat är dom rena blixten, Dom enda som jag vet som är lika snabba eller snabbare är inet, dock är dom jäkligt mycket dyrare på det mesta.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Har väldigt svårt att rekommendera denna butik.
Jag lade en beställning den 3e januari
Fick fel disk tog väldigt lång tid innan de svarar på mail, inget telefonnummer som går att ringa till för frågor om leveranser.
Fått 2 svar att disk rätt disk ska skickas dagen efter eller samma dag, de har hämtat den felaktiga leveransen.
De har nu slutat de att svara på epost helt och hållet, skickat 4 ggr nu med ca 1 veckas mellanrum där jag frågat hur status är på leverans och senaste gångerna bett om att få avbryta köpet och pengarna tillbaka utan svar.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av IronB:

Har väldigt svårt att rekommendera denna butik.
Jag lade en beställning den 3e januari
Fick fel disk tog väldigt lång tid innan de svarar på mail, inget telefonnummer som går att ringa till för frågor om leveranser.
Fått 2 svar att disk rätt disk ska skickas dagen efter eller samma dag, de har hämtat den felaktiga leveransen.
De har nu slutat de att svara på epost helt och hållet, skickat 4 ggr nu med ca 1 veckas mellanrum där jag frågat hur status är på leverans och senaste gångerna bett om att få avbryta köpet och pengarna tillbaka utan svar.

Verkar vara så att de struntar i att svara när det blir fel. Jag beställde och fick mitt levererat efter 3 dagar. Om det sen strular så finns det inte mycket att gå å. Rekommenderar att du gör en kortreklamation om du betalade med kort paypal alternativet hade de tagit bort.

Skicka med all korrespondens med dem till din bank samt att de har slutat att svara.

Permalänk
Medlem

Skojarbutik, dock bra priser.

Skrivet av Tiamat:

Verkar vara så att de struntar i att svara när det blir fel. Jag beställde och fick mitt levererat efter 3 dagar. Om det sen strular så finns det inte mycket att gå å. Rekommenderar att du gör en kortreklamation om du betalade med kort paypal alternativet hade de tagit bort.

Skicka med all korrespondens med dem till din bank samt att de har slutat att svara.

Stämmer som du skriver. De struntar i att svara, i alla fall i flera veckor. Sen vet jag inte om de svarar efter några månader. Köpte nämligen en hårddisk som visar dålig SMART status från början, har mejlat de 2 gånger om det. inget svar, i skrivande stund har deras hemsida dessutom varit nere i 3 dagar. Om det är tillfälligt får tidne visa.
Oavsett, så är det ingen idé att köpa något där man kommer behöva ha att göra med de vid problem/RMA.
För min disk så kan jag RMA den hos hårddisktillverkaren direkt, vilket jag också räknade med att behöva ifall något händer.
Dock vill jag inte göra det än och tycker att butiken får sköta detta, om de nu finns kvar.
Sen vet jag inte om man kan reklamera köpet via MASTERCARD med hänvisningen att man inte fått rätt produkt/defekt produkt från början ?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av arameen:

Stämmer som du skriver. De struntar i att svara, i alla fall i flera veckor. Sen vet jag inte om de svarar efter några månader. Köpte nämligen en hårddisk som visar dålig SMART status från början, har mejlat de 2 gånger om det. inget svar, i skrivande stund har deras hemsida dessutom varit nere i 3 dagar. Om det är tillfälligt får tidne visa.
Oavsett, så är det ingen idé att köpa något där man kommer behöva ha att göra med de vid problem/RMA.
För min disk så kan jag RMA den hos hårddisktillverkaren direkt, vilket jag också räknade med att behöva ifall något händer.
Dock vill jag inte göra det än och tycker att butiken får sköta detta, om de nu finns kvar.
Sen vet jag inte om man kan reklamera köpet via MASTERCARD med hänvisningen att man inte fått rätt produkt/defekt produkt från början ?

Har gjort en polisanmälan då Swedbank krävde det i sin reklamation. Fick igenom den och det var med mastercard på en defekt produkt. Det betyder inte att jag kan behålla dem de kan ytterligare kräva tillbaka dem om de tycker det.

Har mejlat 4 ggr varav 3 olika mejladresser ringt 10 tal ggr kommer aldrig fram.

Ps. i deras villkor stod det att de man kunde använda paypal men det gick inte att köpa med paypal. Antar att de har tagit bort det alternativet då många har gjort ett återkrav där. När återkrav görs på en säljare stoppas deras betalningar och de undersöks noggrant av paypal.

Permalänk
Medlem

Hm, så här ser det ut på https://eucomtech.eu/

Känns inte helt ok...

http://i64.tinypic.com/ru1d2x.jpg[/IMG]]

Visa signatur

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Answer: General Failure is the cousin of General Protection Fault. They both from a Bad Sector of town, and engage in Illegal Function Calls.

When General Failure shows an interest in your disk drive, you probably should just replace the drive to get rid of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Har gjort en polisanmälan då Swedbank krävde det i sin reklamation. Fick igenom den och det var med mastercard på en defekt produkt. Det betyder inte att jag kan behålla dem de kan ytterligare kräva tillbaka dem om de tycker det.

Har mejlat 4 ggr varav 3 olika mejladresser ringt 10 tal ggr kommer aldrig fram.

Ps. i deras villkor stod det att de man kunde använda paypal men det gick inte att köpa med paypal. Antar att de har tagit bort det alternativet då många har gjort ett återkrav där. När återkrav görs på en säljare stoppas deras betalningar och de undersöks noggrant av paypal.

Funderar oxå på att göra en polisanmälan. För att jag har varken fått varorna eller några svar av deras suppprt när jag mejlat och ringt varje vecka sedan mars 2017.. och deras hemsida har varit nere maj.. har lagt mkt pengar.. blir galen.. hur fan håller man ett nätföretag i drift utan hemsida. Antar att de klarar sig med pengarna de har stulit av mig och många andra

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Zatacka:

Funderar oxå på att göra en polisanmälan. För att jag har varken fått varorna eller några svar av deras suppprt när jag mejlat och ringt varje vecka sedan mars 2017.. och deras hemsida har varit nere maj.. har lagt mkt pengar.. blir galen.. hur fan håller man ett nätföretag i drift utan hemsida. Antar att de klarar sig med pengarna de har stulit av mig och många andra

Ja anmäl dem det är det bästa fick tillbaks mina pengar den vägen. Ja tror de har en fysisk butik i Danmark med men har inte sett den på nätet längre. Tror företaget är dött underligt att ingen har stoppat sidorna då flera måste ha anmält dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Ja anmäl dem det är det bästa fick tillbaks mina pengar den vägen. Ja tror de har en fysisk butik i Danmark med men har inte sett den på nätet längre. Tror företaget är dött underligt att ingen har stoppat sidorna då flera måste ha anmält dem.

Jag har dock ett litet problem. Jag handlar mycket på nätet och för mig är det omöjligt att minnas rätt datum eller vilken transation det är när jag kollar på min internetbank. Är det någon som minns vad deras debatering hette? Någon som handlat med swedbank och har kvar namnet på transationen?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Zatacka:

Jag har dock ett litet problem. Jag handlar mycket på nätet och för mig är det omöjligt att minnas rätt datum eller vilken transation det är när jag kollar på min internetbank. Är det någon som minns vad deras debatering hette? Någon som handlat med swedbank och har kvar namnet på transationen?

Ja har samma problem men jag kollade igenom mina fakturor och hittade datum sen spårade jag upp på Swedbank datumet runt + summan.

Det stod såhär: Referens Eucomtech.eu .
Lycka till med anmälan. Ta med allt som är användbart jag tog t o m trustpilot sidan som hänvisning. Samt att jag har mejlat 4ggr och ringt ett antal ggr. Borde vara lättare nu att få igenom anmälan via Swedbank då de har stängt ned sidan nu.

Permalänk
Medlem

Ehh hittar inte transationen.. någon mer som har kvar namnet?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Zatacka:

Ehh hittar inte transationen.. någon mer som har kvar namnet?

När du köpte din vara får du med ett kvitto kolla mejlen. Detta kvitto måste vara med i anmälan och med det kvitto kan du spåra när pengarna drogs från ditt konto med 1-2 dagar efter köp.

Ps om du har samma summa på olika produkter samma dag ring din bank de brukar hjälpa dig att hitta rätt transaktion.