Permalänk
Medlem
Skrivet av Loleo:

EKWB har sitt AIO kit som en utbyggnad för deras andra CPU AIO; EKWB Predator (notera att man måste ha en model med QDC). Då måste man redan ha deras andra AIO som man sammankopplar med ett annat ett specifikt titan x kit (ett pre-filled vattenblock med slangar, nipplar och etc). Det är precis som en custom-loop förutom att det är typ färdigbyggt.
Länk: https://www.caseking.de/ek-water-blocks-ek-xlc-predator-240-k... (notera QDC'n på slangen)
Länk: https://www.ekwb.com/shop/ek-fc-titan-x-pascal-acetal-nickel (notera: det finns en knapp nedan i artikeln som gör att man kan välja pre-filled val).

Guru3D har en ny recension på EKWB AIO-lösning (All in one) med GTX 1080. Detta är med 280 radiatorn som har 2x140mm fläktar.
http://www.guru3d.com/articles-pages/ek-xlc-predator-280-aio-...

Den prestara bra, men lite sämre än när de testade AIO-kitet med 360 radiatorn, men det testet var med ett AMD R9 Nano kort.
http://www.guru3d.com/articles-pages/ek-predator-360-aio-cpu-...

Permalänk

Jag har varit intresserad utav Titan X rätt länge nu, och jag ser att många skriver om vattenskylning.
Är vattenskylning något att rekommendera? Jag kan ingenting när det gäller sådant. Vad är det bra för? det är ju för att hålla tempen nere på kortet men är det för att kunna överklocka det bättre eller ger det bättre prestanda om man håller nere tempen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shaftsway:

Jag har varit intresserad utav Titan X rätt länge nu, och jag ser att många skriver om vattenskylning.
Är vattenskylning något att rekommendera? Jag kan ingenting när det gäller sådant. Vad är det bra för? det är ju för att hålla tempen nere på kortet men är det för att kunna överklocka det bättre eller ger det bättre prestanda om man håller nere tempen?

Det är bra för...allt.

- Lägre temperaturer
- Mindre risk för throttling
- Extremt lägre ljudnivå. hårtorksfläkten som följer med låter som ett jetplan
- Större potential för överklockning
- "Längre livslängd"

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Medlem

Har haft mitt Titan nu i nästan en vecka. Så. Jäkla. Bra. Kommer inte överklocka det hårt för nuet eftersom jag bara har det på luft och orkar inte med mer fläktljud. Kommer troligen få det på vatten om tre månader. Beställde det som sagt direkt från Nvidias svenska hemsida. Leveransen tog två dagar och kortet kom fram i gott skick.

Permalänk
Skrivet av Shaftsway:

Jag har varit intresserad utav Titan X rätt länge nu, och jag ser att många skriver om vattenskylning.
Är vattenskylning något att rekommendera? Jag kan ingenting när det gäller sådant. Vad är det bra för? det är ju för att hålla tempen nere på kortet men är det för att kunna överklocka det bättre eller ger det bättre prestanda om man håller nere tempen?

Jag kan bara säga JA! har inte kört vattenkylt tidigare, men rekommenderar det starkt för titan xp, kortet ligger å boostar 1870mhz ca nästintill hela tiden nu utan överklockning, har inte brytt mig så mycket om överklockning pga det, det presterar så gött ändå Grafikkortet baserar ju klockfrekvens på temperatur och effektuttag och när det finns marginaler att ta av så klockar det automatiskt högre, det är så gpu boost fungerar, när jag kollar i msi afterburner nu med vattenkylning så går jag aldrig i temp begränsningen, utan det är power limit och volt limit som sätter gränsen hela tiden, oftast volt limit, jag har inte sett lägre än 1797mhz i något spel än, jag har inte testat max på kortet än men har höjt 150mhz på gpu bara för att testa., då boostar det över 2ghz, vilket är trevligt, men jag får kanske ut 5 fps mer när jag redan har 100fps typ, ta inte dessa siffror som definitiva utan som en fingervisning, jag kör oklockat tills jag behöver mer, att det boostar så bra nu är vad jag var ute efter och lägre temps.

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Medlem

Sätt och tänkte köpa ett titan x (pascal) men upptäckte att ingå svenska återförsäljare hade dom i sina utbud, eller ja, förutom inet i sina färdigbygda datorer då. Är det bara direkt via nvidia man kan köpa dom?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem
Skrivet av PV52:

Sätt och tänkte köpa ett titan x (pascal) men upptäckte att ingå svenska återförsäljare hade dom i sina utbud, eller ja, förutom inet i sina färdigbygda datorer då. Är det bara direkt via nvidia man kan köpa dom?

Ja, det är så som Nvidia valt att sälja Titan-kortet, enbart via egna led eller som del i datorpaket från vissa återförsäljare.

Men de bjussar på frakten!
https://www.nvidia.se/graphics-cards/geforce/pascal/titan-x/

Edit: Det har ryktats lite om ett 1080 Ti snart, men inget konkret. Om du har tålamod, kanske avvakta och se om den blir prisvärd (ifall ryktena stämmer).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Ja, det är så som Nvidia valt att sälja Titan-kortet, enbart via egna led eller som del i datorpaket från vissa återförsäljare.

Men de bjussar på frakten!
https://www.nvidia.se/graphics-cards/geforce/pascal/titan-x/

Edit: Det har ryktats lite om ett 1080 Ti snart, men inget konkret. Om du har tålamod, kanske avvakta och se om den blir prisvärd (ifall ryktena stämmer).

Så var det alltså, aja men då får man se om man kommer kunna vänta på 1080ti (och hoppas att det är lite kraft i den också ) eller om det kommer klia för mycket i "köp-fingret" så man beställer ett titan från nvidia

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem

Beställde ett titan x (Pascal) igår kl 9:30, idag kl 07:00 så fick jag en avi i brevlådan jäklar vilken snabb leverans det var för ett titan då

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem
Skrivet av PV52:

Beställde ett titan x (Pascal) igår kl 9:30, idag kl 07:00 så fick jag en avi i brevlådan jäklar vilken snabb leverans det var för ett titan då

Skickades från m.sweclockers.com

Jävlar vilket pangpris, tur att de begränsar erbjudandet till max två per kund så att de inte säljer slut!
Skämt åsido, varför köper folk dessa kort för hutlösa summor? Jag har aldrig förstått behovet.

Visst, det är det bästa som går att köpa i dagsläget men Titan har aldrig varit prisvärda jämfört med t.ex. 80Ti som erbjuder (i stort sett) likvärdig prestanda till ett betydligt lägre pris och som dessutom lanseras snart™.

Det är mer förståeligt om man har ett faktiskt behov av prestandan t.ex. i arbetsrelaterade projekt och att köpa dem för privat bruk känns bara som bortkastade pengar men det kanske finns en rimlig förklaring?

Hur som, grattis till ett riktigt fint inköp. Du måste ha varit snäll i år

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Visst, det är det bästa som går att köpa i dagsläget men Titan har aldrig varit prisvärda jämfört med t.ex. 80Ti som erbjuder (i stort sett) likvärdig prestanda till ett betydligt lägre pris och som dessutom lanseras snart™.

Det går att ifrågasätta om ett GTX 1080 är prisvärt då det kostar nästan 8000 SEK. Om 1080 Ti kommer kosta 10 000 så är det inte så stor skillnad mot ett Titan X som ligger på 13 000. Det är fortfarande väldigt mycket pengar.

Det var skillnad när det gick att köpa ett GTX 980 Ti för 6500-7000 (har för mig det var $650).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Det går att ifrågasätta om ett GTX 1080 är prisvärt då det kostar nästan 8000 SEK. Om 1080 Ti kommer kosta 10 000 så är det inte så stor skillnad mot ett Titan X som ligger på 13 000. Det är fortfarande väldigt mycket pengar.

Det var skillnad när det gick att köpa ett GTX 980 Ti för 6500-7000 (har för mig det var $650).

80-korten har aldrig varit ett bra köp om du frågar mig eftersom de ger minst prestanda för pengarna jämfört med 70 och 80Ti. Jämför man de olika korten har de ofta en viss prestandaskillnad men i fallet Titan vs. 80Ti har det sistnämnda oftast t.o.m. bättre spelprestanda och dessutom till ett betydligt lägre pris, därför förstår jag inte varför folk köper Titan över huvud taget precis som att jag inte kan förstå folk som köper 1080.

Jag antar att det handlar om att man vill ha det bästa just nu och att man inte bryr sig lika mycket om prisvärdhet eller att kortet ska stå sig en längre tid? Det känns som att 80-korten alltid är dyrast i förhållande till prestanda och att de snabbt blir förlegade men likförbannat verkar de sälja bra.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Jävlar vilket pangpris, tur att de begränsar erbjudandet till max två per kund så att de inte säljer slut!
Skämt åsido, varför köper folk dessa kort för hutlösa summor? Jag har aldrig förstått behovet.

Visst, det är det bästa som går att köpa i dagsläget men Titan har aldrig varit prisvärda jämfört med t.ex. 80Ti som erbjuder (i stort sett) likvärdig prestanda till ett betydligt lägre pris och som dessutom lanseras snart™.

Det är mer förståeligt om man har ett faktiskt behov av prestandan t.ex. i arbetsrelaterade projekt och att köpa dem för privat bruk känns bara som bortkastade pengar men det kanske finns en rimlig förklaring?

Hur som, grattis till ett riktigt fint inköp. Du måste ha varit snäll i år

För min del så är pengar inget problem, så tänker faktiskt inte så mycket på kostnaden. Gör en hel del mer med datorn än att bara spela så man får ju ändå rätt mycket för pengarna... Typ tror det är lite som dom som köper en Lamborghini för att köra på allmän väg, för att man kan typ i slutändan är det som med alla sorters premium-peodukter, ej prisvärt men oftast "top-off-the-line"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem

Tänkte jag skulle kolla priset på detta kort nu när dollarn gått ner. Det har gått upp till 13500:- på nvidias svenska sida. Ca 3000:- dyrare än i USA med nuvarande dollarkurs.

Permalänk
Medlem

@Agamemnon_71: 1200 USD är ca 10700 SEK, lägg på moms så tycker jag priset verkar stämma.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

lånar lite tråd, har införskaffat mig ett titan x pascal och undrar lite över normala temps, idle ligger den på 34-37 grader och under press i spel etc 80-87 grader, är det normala temps? jag har inget överklockat än så länge. min spec syns i min signatur.

Visa signatur

[Fractal Design Define R6 Gunmetal Tempered Glass][Intel Core i9 9900K 3.6 GHz 16MB @ 5Ghz]//[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC]//[Samsung 970 EVO Plus 1TB]
[ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING]//[Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2400MHz CL14]
[be quiet! Dark Power Pro 11 1000W]//[Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm]//[ASUS 27" ROG Swift PG279Q G-Sync]

Permalänk
Medlem
Skrivet av henxon:

lånar lite tråd, har införskaffat mig ett titan x pascal och undrar lite över normala temps, idle ligger den på 34-37 grader och under press i spel etc 80-87 grader, är det normala temps? jag har inget överklockat än så länge. min spec syns i min signatur.

Ja, det är normala temperaturer för standardkylaren. Sweclockers test ligger lite lägre, men det påverkas av rumstemperatur och vilka spel man testar med.
http://www.sweclockers.com/test/22464-nvidia-titan-x-pascal/8...
För att göra den tystare så låter Nvidia temperaturerna vara uppemot vad den klarar av. Vill du ha den lite kallare får du skaffa ett program du kan tweaka fläktkurvan med, som MSI Afterburner. Då blir kylningen lite mer högljudd.

Eller skaffa en annan kylare och byta ut, vilket idag är rätt begränsat med utbud. Det finns ett vattenblock från EK, och en hybridkylare från EVGA är tydligen på väg snart. EVGA har en tweet där de säger 46 grader vid full load, det var en månad sen ungefär.
http://forums.evga.com/Petion-for-EVGA-TITAN-X-HYBRID-m251853...