Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Ja i utseendet iaf, är däremot inget märkbar skillnad i prestanda typ 1fps i 4k med 150% resolution scale.

Fast skillnaden visar sig väl inte på average FPS ?.
Det verkar ju mer vara dipparna som jämnas ut med de snabbare bryggorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Fast skillnaden visar sig väl inte på average FPS ?.
Det verkar ju mer vara dipparna som jämnas ut med de snabbare bryggorna.

Nej precis, men det skiljer i princip ingenting om man jämför 2 flex och 1 hb, det är same same but different. Båda fungerar lika bra till dessa korts prestanda.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

@lynxlynx: Tack! Såg på mejlen idag att den skickas från Frankrike.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pwncake:

@lynxlynx: Tack! Såg på mejlen idag att den skickas från Frankrike.

när det kom fram så var det skickat från Roserberg iallfall

Visa signatur

CPU:6850 , MB: X99E-ITX/ac , PSU Corsair AX860, HD: Samsung 950 Pro , RAM 32GB, Corsair LPX 3200MHz, Chassi: Tristellar , GPU: :)

Permalänk

Ni som har beställt kollade ni på orderstatus på Nvidias hemsida?

Beställde 2st igår och fick 1 mail kl 12:38 och sen 1 mail kl 13:40, sen dess har det inte hänt något. Dessa två mail var bara 2 bekräftelser tydligen. När jag loggar in och kollar på min order står det fortfarande "behandlas".

Tänkte om någon annan var med om att det tar väldigt lång tid för dom att skicka iväg ordern? Mailsupporten är ju det slöaste jag har varit med om också

Permalänk
Medlem
Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Jag är galet sugen på ett Titan X + NZXTs monterings-bracket för vattenkylning och en Corsair H80

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Vet du vilken kylare han använder i videon och vart man kan köpa en sån ? Har försökt att hitta utan resultat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkviki:

Vet du vilken kylare han använder i videon och vart man kan köpa en sån ? Har försökt att hitta utan resultat.

Inte en aning, tyvärr. Fråga i kommentarerna så kanske dom svarar.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkviki:

Vet du vilken kylare han använder i videon och vart man kan köpa en sån ? Har försökt att hitta utan resultat.

verkar ju ej vara nåt speciellt med kylaren..den är ej specialgjord utan verkar mer vara en "vanlig" kylare...jag hade hoppats på nåt mer custom made för Titan kortet...nu känns det mer som ett litet hobby projekt...som hade turen o lyckas
Men det sagt...coolt och rätt ok lösning. personligen väntar jag nog hellre på en special rig som inkorporerar o kanske återanvänder alla delarna från kortet.

Visa signatur

CPU:6850 , MB: X99E-ITX/ac , PSU Corsair AX860, HD: Samsung 950 Pro , RAM 32GB, Corsair LPX 3200MHz, Chassi: Tristellar , GPU: :)

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av darkviki:

Vet du vilken kylare han använder i videon och vart man kan köpa en sån ? Har försökt att hitta utan resultat.

Han har skurit bort det mesta av standardkylaren och monterat ett vanligt vattenkylningskitt för processorer istället.

NZXT säljer ett monterings-bracket som du kan kombinera med t.ex Corsairs H60/H80/H110 vattenkylare. Då kan du göra samma själv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av darkviki:

Vet du vilken kylare han använder i videon och vart man kan köpa en sån ? Har försökt att hitta utan resultat.

Det är EVGAs Hybridkylare utan själva höljet.
Höljet fyller iofs ingen direkt funktion (möjligtvis lite för minneskylningen).

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkviki:

Vet du vilken kylare han använder i videon och vart man kan köpa en sån ? Har försökt att hitta utan resultat.

Skrivet av ClintBeastwood:

Inte en aning, tyvärr. Fråga i kommentarerna så kanske dom svarar.

http://www.evga.com/Products/Product.aspx?pn=400-HY-5188-B1

Permalänk
Medlem

Någon som fått sitt titan?

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jays_swe:

Någon som fått sitt titan?

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1437592-har-ni-fatt-era... en hel del.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Om Nvidia släpper ett GTX 1080 Ti som får eftermarknadskylare och annan strömförsörjning kommer de runt de problemen. Men testerna visade inte på jättestora skillnader förutom minimum frame rate på ett ställe. Men jag gissar att de inte kommer släppa en 1080 Ti som lätt kan bli bättre än Titan X i prestanda.

Skrivet av anon193054:

Det är EVGAs Hybridkylare utan själva höljet.
Höljet fyller iofs ingen direkt funktion (möjligtvis lite för minneskylningen).

Man behöver modda lite för att den ska passa.
https://hardforum.com/threads/nvidia-announces-the-new-titan-...
https://hardforum.com/threads/nvidia-announces-the-new-titan-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Om Nvidia släpper ett GTX 1080 Ti som får eftermarknadskylare och annan strömförsörjning kommer de runt de problemen. Men testerna visade inte på jättestora skillnader förutom minimum frame rate på ett ställe. Men jag gissar att de inte kommer släppa en 1080 Ti som lätt kan bli bättre än Titan X i prestanda.

Varför inte ?
Dom gjorde det ju med Maxwell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Varför inte ?
Dom gjorde det ju med Maxwell.

Det är inte omöjligt, vi får se vad Nvidia vill göra. Ett eventuellt 1080 Ti kan hamna över 10 000 SEK med tanke på de andra kortens priser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Det är inte omöjligt, vi får se vad Nvidia vill göra. Ett eventuellt 1080 Ti kan hamna över 10 000 SEK med tanke på de andra kortens priser.

Japp gissar på det också.
Kanske inte $999 men väl $899.

Permalänk
Medlem

En snabb fråga bara... Jag har 13 papp i November... Vågar jag vänta så länge? Eller är risken stor att de inte är tillgängliga, eller slutsålda hos Nvidia? Jag (misstänker) att de inte kommer att säljas utav 3:e part i efterhand?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xhrone:

En snabb fråga bara... Jag har 13 papp i November... Vågar jag vänta så länge? Eller är risken stor att de inte är tillgängliga, eller slutsålda hos Nvidia? Jag (misstänker) att de inte kommer att säljas utav 3:e part i efterhand?

Har aldrig nånsin hört om att ett grafikkort sålt slut och inte tillverkas mer.
Annat än när det skall ersättas av andra modeller såklart.
Och även om det skulle hända så kommer det inte vara några problem att hitta nya Titan X begagnat rätt snart.
Många handlar nämligen saker de egentligen inte har råd med och måste sen sälja när suget efter nåt annat blir för stort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xhrone:

En snabb fråga bara... Jag har 13 papp i November... Vågar jag vänta så länge? Eller är risken stor att de inte är tillgängliga, eller slutsålda hos Nvidia? Jag (misstänker) att de inte kommer att säljas utav 3:e part i efterhand?

Du kan nog vänta med gott samvete. Har du riktigt tur så kan 1080Ti vara utannonserat tills att du ska köpa nytt kort.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

"ej i lager"... Någon som har tips på hur tillgängligheten ser ut i överlag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Du kan nog vänta med gott samvete. Har du riktigt tur så kan 1080Ti vara utannonserat tills att du ska köpa nytt kort.

Undrar jag om dom verkligen kommer att släppa ett "1080TI".
Det är ju svårt för dom att få plats med det mellan 1080 och dagens Titan X.
Jag menar baserar dom det på GP102 så kan dom inte gå ner i minnesmängd (som maxwell gjorde).
Och samma mängd minne fast med en lite nerbantad GP102 kommer att kanibalisera deras Titan X försäljning.

Men vem vet, kanske deras lager dräller av chip som inte platsar i vanliga Titan X.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrShizzle:

"ej i lager"... Någon som har tips på hur tillgängligheten ser ut i överlag?

Lär väl komma in snart. Finns i lager på Nvidia UK. Men jag vet inte hur de hanterar försäljningen. Har ens Nvida ett svenskt kontor?
http://www.geforce.co.uk/hardware/10series/titan-x/

Permalänk
Medlem

Blev lite nyfiken på kortet såklart men kommer med all sannolikhet köpa ett 1080. Det verkar som de säljer till Sverige (jag tror till och med någon har fick sitt kort den vägen) men de är ''ej i lager'' och det finns inget datum när de kommer vara tillbaka i lagret. Ganska skräp tycker jag eftersom ingen annan säljer kortet. Om man ska ta monopol på ett kort ska man väl göra det rätt!
Svensk hemsida: https://www.nvidia.se/graphics-cards/geforce/pascal/titan-x/

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrShizzle:

"ej i lager"... Någon som har tips på hur tillgängligheten ser ut i överlag?

Finns i lager nu!

Permalänk
Medlem

@morper: Oh! Hann lägga en beställning, tackar!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hade tänkt satsa på en Zotac AMP! extreme men blev lite besviken efter recensionen här och hur mycket watt den drar. Såg att ni sa att den var i lager och slog till! Ska hämta upp kortet imorgon, jag är sjukt taggad. För er som undrar beställde jag på söndag, ordern processades i typ en arbetsdag och sedan kom den fram idag. Tack till @morper för upplysningen.

För er som snackar om att AIO kyla den så finns det bara EKWB som stöder kortet officiellt. NZXT har bara Kraken G10 som stödjer 1080 och gamla titan x men inte den nya.
Länk: https://www.nzxt.com/products/kraken-g10-white
EVGA's kit finns i nuläget bara officiellt för 1080 och 1070 (FTW edition).
Länk: http://www.evga.com/Products/Product.aspx?pn=400-HY-5188-B1
EKWB har sitt AIO kit som en utbyggnad för deras andra CPU AIO; EKWB Predator (notera att man måste ha en model med QDC). Då måste man redan ha deras andra AIO som man sammankopplar med ett annat ett specifikt titan x kit (ett pre-filled vattenblock med slangar, nipplar och etc). Det är precis som en custom-loop förutom att det är typ färdigbyggt.
Länk: https://www.caseking.de/ek-water-blocks-ek-xlc-predator-240-k... (notera QDC'n på slangen)
Länk: https://www.ekwb.com/shop/ek-fc-titan-x-pascal-acetal-nickel (notera: det finns en knapp nedan i artikeln som gör att man kan välja pre-filled val).

Tänkte bara dela med mig den informationen jag har fått till er här.
Ha det bra!