Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

fast nu tillåter/stödjer Nvidia inte mer än 2way SLI.

Fast DirectX12, och Vulcan stödjer fritt antal, om utvecklarna väljer att aktivera stödet, om jag förstått det rätt. (Spelutvecklarna då alltså.)
Och hur som helst så är ju minst 3 ett krav i en spelrigg. 2 för SLi, och ett för fysik.
Ska man i stället ha det som beräkningskort (CUDA) som det är avsett till, så är ju begränsningen bara hur många du kan få i chassit, och har kortplatser till.
11 PCI-E 3.0 8x i 16x utförande är väl det värsta jag sett i moderkortsväg, så, så många, kan man tycka vore trevligt.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Skrivet av SuperZmurfen:

@turbomaniac: Hoppas det kommer på måndag eller tisdag

Vi får hoppas på det för jag är ledig nästa vecka

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Avstängd

Skulle inte förvånar mig om dom släpper GTX1080 TI som är bättre än Titan x (2016) för mycket mindre pris. Det är därför jag inte palla att spara till ett så dyrt grafikkort.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

@SuperZmurfen: Och du beställde från Nvidia direkt? De är nog billigare än vad de kommer kosta i Sverige iaf. Och trevligt att dom bjöd på frakten.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Skrivet av superegg:

Skulle inte förvånar mig om dom släpper GTX1080 TI som är bättre än Titan x (2016) för mycket mindre pris. Det är därför jag inte palla att spara till ett så dyrt grafikkort.

Min tanke är att 1080ti kommer inte komma lika nära denna gången som980ti gjorde titan x men vi får se man har ju sett hur lite det ger att klocka ett 1080 kort, 2-5 fps typ

[quote postid="16306319" userid="122769" name="TaunyTiger"]
@SuperZmurfen: Och du beställde från Nvidia direkt? De är nog billigare än vad de kommer kosta i Sverige iaf. Och trevligt att dom bjöd på frakten.
[/qukommer väl bara att gå att beställa direkt från Nvidia?

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Medlem

Själv har man bara 2 skruttiga 1080's

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Själv har man bara 2 skruttiga 1080's

hur fick du tag i en brigde, letar till titan xp

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Själv har man bara 2 skruttiga 1080's

Synd om dig!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Skulle inte förvånar mig om dom släpper GTX1080 TI som är bättre än Titan x (2016) för mycket mindre pris. Det är därför jag inte palla att spara till ett så dyrt grafikkort.

Om det nu skulle dyka upp ett "TI" så kan jag nästan garantera att det kommer att kosta $999.
Vilket blir >11000:- i svedala.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iben301:

hur fick du tag i en brigde, letar till titan xp

Kör just nu med 2 vanliga flex bridge medans jag väntar på att det ska komma in i lager någonstans där man kan beställa till Sverige. Kan köra med antingen EVGA's eller Nvidias standard brygga då jag har en Kraken G10 med Corsair H75 på korten.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Kör just nu med 2 vanliga flex bridge medans jag väntar på att det ska komma in i lager någonstans där man kan beställa till Sverige. Kan köra med antingen EVGA's eller Nvidias standard brygga då jag har en Kraken G10 med Corsair H75 på korten.

Jag undrar om folk inte vet om att det fungerar... Någon anledning till att folk ser det som ett problem med tillgängligheten på de nya bryggorna måste det ju finnas. Flexibryggorna är inte speciellt visuellt attraktiva, men fungerar.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Jag undrar om folk inte vet om att det fungerar... Någon anledning till att folk ser det som ett problem med tillgängligheten på de nya bryggorna måste det ju finnas. Flexibryggorna är inte speciellt visuellt attraktiva, men fungerar.
B!

I 400 MHz jämfört med 650 för de nya bryggorna.
Säkert 2 FPS i idealfall !

Permalänk
Medlem

Såg nu att komplett snart får in HB bryggor så det blev en sån. 😋

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av ylledjur:

Har inte gått hela vägen till beställning, men Sverige finns med om man lägger ett i kundvagnen här: https://www.nvidia.se/graphics-cards/geforce/pascal/titan-x/

Tack för länken!
Hur hittade du den..jag försökte via nvidia.com..men klickar man på "sweden" där så länkar den dig till UK siten.
Nu har jag iallfall beställlt en! väntans tider...

Visa signatur

CPU:6850 , MB: X99E-ITX/ac , PSU Corsair AX860, HD: Samsung 950 Pro , RAM 32GB, Corsair LPX 3200MHz, Chassi: Tristellar , GPU: :)

Permalänk
Medlem

Fasiken, tänkte just slå till på ett kort, så är de plötsligt "ej i lager", och då kan man inte ens beställa vad jag kan se?

Edit: Nu nån minut senare så fanns det på lager igen. Beställt!

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Watercooling AIO?

Nån som sett nån tillverkare som erbjuder en sluten (AIO) vattenkylning till detta kort?
Vill helst inte meka med eget vatten....

Visa signatur

CPU:6850 , MB: X99E-ITX/ac , PSU Corsair AX860, HD: Samsung 950 Pro , RAM 32GB, Corsair LPX 3200MHz, Chassi: Tristellar , GPU: :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Såg nu att komplett snart får in HB bryggor så det blev en sån. 😋

Skickades från m.sweclockers.com

Hur såg du det?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@lynxlynx: Tror EK säljer kit som kan kombineras med Predator serien av AIOs för CPUs.

MVH

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Nån som vet ifall någon annan kylare passar på kortet? (luft, ej block)

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av iben301:

Hur såg du det?

https://www.komplett.se/product/893969/datorutrustning/moderk...

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk

Är det verkligen någon skillnad mellen typ 2 st flex bryggor och en hb då eller är det bara ett marknadsföringstrick? jag har inte sett nåt bevis på det än.

MVH

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Medlem

Som jag förstått det, så är det en faktisk skillnad när man börjar pressa höga upplösningar, med hög framerate. Med andra ord, det är inte speciellt märkbart på 1080. Om Titan X(P) klarar av att pressa flexibryggorna så hårt att det faktiskt ger en märkbar skillnad är tveksamt. Jag inbillar mig att vi klarar oss en generation till, innan effekten blir så pass stor att den är statistiskt säkerställd i testresultaten. Men eftersom jag inte kommer köpa 2x Titan X(P) så är jag antagligen inte målgruppen i heller.

Köp bryggan om du tycker den är värd det estetiskt. Prestandamässigt kommer du inte sakna den.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

I 1080p verkar det som att cpu blir en stor flaskhals ändå i många spel, men för att förtydliga så undrade jag om verkligen en hb brygga kan göra skillnad när det behövs, i 1440p eller 2160p eller liknande

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

I 400 MHz jämfört med 650 för de nya bryggorna.
Säkert 2 FPS i idealfall !

Skrivet av turbomaniac:

Är det verkligen någon skillnad mellen typ 2 st flex bryggor och en hb då eller är det bara ett marknadsföringstrick? jag har inte sett nåt bevis på det än.

MVH

Ja det är skillnad.

Permalänk
Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

Ja det är skillnad.

¨

Du kunde lika gärna ha sagt att nej det är ingen skillnad

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Medlem

Tjena, har dom skickat ut era kort för ni som beställde den 9 augusti? Min står fortfarande som "Orderstatus: Behandlar order"

Permalänk
Medlem
Skrivet av turbomaniac:

Är det verkligen någon skillnad mellen typ 2 st flex bryggor och en hb då eller är det bara ett marknadsföringstrick? jag har inte sett nåt bevis på det än.

MVH

Ja i utseendet iaf, är däremot inget märkbar skillnad i prestanda typ 1fps i 4k med 150% resolution scale.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pwncake:

Tjena, har dom skickat ut era kort för ni som beställde den 9 augusti? Min står fortfarande som "Orderstatus: Behandlar order"

Jag beställde igår före lunch, fick just mitt shippining nummer (från Frankrikes post), står några krummerlurer på franska...i stil med vi har mottagit pick-up order eller likn...

Visa signatur

CPU:6850 , MB: X99E-ITX/ac , PSU Corsair AX860, HD: Samsung 950 Pro , RAM 32GB, Corsair LPX 3200MHz, Chassi: Tristellar , GPU: :)

Permalänk
Skrivet av 13ers3rk:

Ja i utseendet iaf, är däremot inget märkbar skillnad i prestanda typ 1fps i 4k med 150% resolution scale.

ja ok det är på den nivån det jag undrade över, tack!

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti