Hjälp att välja abonnemang till oneplus3

Permalänk
Medlem

Hjälp att välja abonnemang till oneplus3

Hallå!

Jag behöver hjälp att hitta rätt abonnemang.Vet inte vilken operatör eller abonnemang som är bäst för mig. Har googlat och kollat runt men blir lite yr.

Jag har idag tele2s maxi unlimted (50gb 345kr i månaden) och får inte byta till 4g på mitt gamla abonnemang enligt Tele2.
Min total användning från 1 feb - 10 Augusti är : 10,29 GB Data 1641 min (306 samtal) 42 st SMS/MMS
Som peak har jag 380 min samtal en månad och på surfen 3,9 gb.

Jag har beställt en ny telefon en Oneplus 3, och den gillar ju 4g bättre enligt info på nätet. Jag kommer nog surfa mer eftersom jag vill spela och lyssna på musik på tunnelbanan.

Visa signatur

____________
snälla använd citat för att få snabbare svar.

Permalänk
Medlem

Tele2 har ju ett abb med fria samtal, sms o så för 149:- lägger du till 20gb data på det så slutar du på 298:- i månaden. Känns hyfsat rimligt. Körde själv på detta innan jag fick företagsabb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

Tele2 har ju ett abb med fria samtal, sms o så för 149:- lägger du till 20gb data på det så slutar du på 298:- i månaden. Känns hyfsat rimligt. Körde själv på detta innan jag fick företagsabb.

Håller med, om inte TS ser att han kommer börja använda mer än 20GB (vilket han inte varit i närheten av historiskt) så är det ju lägre månadskostnad och han kommer få 4G.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Nu behöver TS max 6 GB kanske? och tar det slut är det bara att höjja potten om det krävs

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk

Jag använder Halebop Rubbet. Går att välja mellan olika "storlekar" beronde av vad som passar dig.

Permalänk
Medlem

Har hallon.se's "MOBILABONNEMANG STOR 2GB, 149 kr/mån" på barnens mobiler.
Det är alltså ringa och sms/mmsa hur mycket man vill.

Går även att lägga till surf:
10 GB extra 149 kr/mån
3 GB extra 89 kr/mån
1 GB extra 39 kr/mån

Permalänk
Medlem

Kolla in Telenors dotterbolag "Vimla", blir inte mycket bättre imo.

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Medlem

Glömde medela att jag även har 2gb surf via jobbet också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

____________
snälla använd citat för att få snabbare svar.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av hanjou:

Glömde medela att jag även har 2gb surf via jobbet också.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag klubbar också för Vimla, använder det själv och är mycket nöjd med både kundtjänst och funktionalitet.
För 200kr(exempelvis) får du:
*Obegränsat antal samtal
*Obegränsat antal SMS/MMS
*4GB Surf (lägg till 50kr/mån för 7GB/mån)

Bara att in och läsa på deras hemsida, vimla.se.

Värt att tillägga också, någon typ av kampanj som verkar vara aktiv nu:
50% rabatt i tre månader
20 GB extra mobilsurf ingår
Oanvänd surf, samtal & mess sparas tills du använt upp det.
Ingen bindningstid eller uppsägningstid

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av hanjou:

Hallå!

Jag behöver hjälp att hitta rätt abonnemang.Vet inte vilken operatör eller abonnemang som är bäst för mig. Har googlat och kollat runt men blir lite yr.

Jag har idag tele2s maxi unlimted (50gb 345kr i månaden) och får inte byta till 4g på mitt gamla abonnemang enligt Tele2.
Min total användning från 1 feb - 10 Augusti är : 10,29 GB Data 1641 min (306 samtal) 42 st SMS/MMS
Som peak har jag 380 min samtal en månad och på surfen 3,9 gb.

Jag har beställt en ny telefon en Oneplus 3, och den gillar ju 4g bättre enligt info på nätet. Jag kommer nog surfa mer eftersom jag vill spela och lyssna på musik på tunnelbanan.

Jag skulle absolut välja Tele2s 20GB surf och allt fritt för 300:- alternativ att du väljer 50GB för 400:- o allt fritt om du behöver så mycket

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@hanjou: Vimla?
10GB surf och fria Samtal, SMS och MMS. 260kr/månad
7GB surf 250kr/månad
4GB surf 200kr/månad

All surf du inte använder sparas (upp till 100GB) för användning vid senare tillfälle.
Om du täcknar via inbjudningslänk så får man 10kr/rabatt per månad (i all framtid).
Vimla tillåter även att du ändrar dataplanen. Jag kör Max storleken första 3månaderna då priset är halverat och sparar en rejälpott. Sedan sänker jag till mer humana nivåer då jag kan använda det sparade om jag drar lite mer än 2GB.

Jag kör Vimla på min Oneplus 3 och det fungerar utmärkt! Rekommenderas starkt!

Efter din användning så tror jag du skulle kunna nöja dig med det simplaste abonnemanget som ger:
2GB surf + 60 Samtal + 600 SMS & MMS.
Även där kan du spara alla samtal och SMS som inte används om du skulle använda lite mer en specifik månad. Behöver du mer så höjer du bara den månaden det behövs. Kostnad 100kr (90kr med inbjudningslänk) / månad.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

har 3total 6gb + 6gb under 27 år för 269kr i månaden och där ingår fria samtal och mms/sms... fick en z5 compact också

man kan antagligen köpa abonnemanget separat för 249kr i månaden?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Jag kan också rekommendera Vimla om du inte är någon storförbrukare. Har kört det sedan december och har nu 32Gb, 350 samtal och 4650 SMS i potten. För detta betalar jag 80:-/månad (100:- för abonnemanget minus 2st 10:- tipsrabatter, en för att jag tecknade med länk och en för att min fru tecknade med länk från mig).

Det är alltså deras enklaste abonnemang jag har.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Om du prioriterar bra täckning och vill använda Telias nät så kanske Fello?
Priset på abonnemanget bestäms av den mängd surf du väljer. T.ex. 7GB surf för 2 45 kr/mån.

Visa signatur

Chassi: Define Mini C Mobo: ASUS PRIME B450M-A CPU: Ryzen 5 2600 GPU:MSI GTX 1080 Gaming X RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Jag klubbar också för Vimla, använder det själv och är mycket nöjd med både kundtjänst och funktionalitet.
För 200kr(exempelvis) får du:
*Obegränsat antal samtal
*Obegränsat antal SMS/MMS
*4GB Surf (lägg till 50kr/mån för 7GB/mån)

Bara att in och läsa på deras hemsida, vimla.se.

Värt att tillägga också, någon typ av kampanj som verkar vara aktiv nu:
50% rabatt i tre månader
20 GB extra mobilsurf ingår
Oanvänd surf, samtal & mess sparas tills du använt upp det.
Ingen bindningstid eller uppsägningstid

20 gb extra mobilsurf är det per månad eller i tre månader.. Eller en pott man har.
kan man köpa till säg extra samtal ?. dvs om jag förbrukar 60 och har inga kvar ?

Visa signatur

____________
snälla använd citat för att få snabbare svar.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av hanjou:

20 gb extra mobilsurf är det per månad eller i tre månader.. Eller en pott man har.
kan man köpa till säg extra samtal ?. dvs om jag förbrukar 60 och har inga kvar ?

Du får 20GB direkt som läggs på, sen ligger det kvar där tills du använder upp det såvitt jag vet. Det borde gå, men kontakta deras live-chat och fråga, snabbt och smidigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av hanjou:

20 gb extra mobilsurf är det per månad eller i tre månader.. Eller en pott man har.
kan man köpa till säg extra samtal ?. dvs om jag förbrukar 60 och har inga kvar ?

Det är en permanent pott du får.

När 60st samtal är slut så kan du endast uppgradera till nästa nivå som är "obegränsat".
Gör du detta den 16/8 så betalar du bara mellanskillnaden på de dagar som är kvar (½månad, dvs ½ * 50kr = 25kr).

Du uppgraderar och nergraderar själv på hemsidan och att lägga till obegränsat för en månad är bokstavligt talat bara att välja uppgradera till nästa nivå med ett klick.
Sedan väljer du att gå ner till föregående nivå med ett klick direkt efteråt. Då går uppgraderingen igång omedelbart på dagen. Men nedgraderingen sker from första dagen nästkommande månad. Dvs 1/9.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Jag bytte nyligen till vimla jag brukar ligga runt 60 samtal ibland mer ibland mindre. eftersom abbonemanget bara kostade 40kr 3 fösta månaderna pga tips länk så aktiverade jag de i slutet av månaden så att jag månaden efter skulle få de som pot.
Nu blir de ju lite sport och försöka få ner kostnaden till 0kr.