Permalänk
Medlem

Hur lägger man upp bild? Asså vid samma ställe så flexar den lite men inte lika mkt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Knaka som en del när jag tog bort 1 skruv från vattenblocket. Fästet var lossnat från blocket också typ. Vet inte vad jag ska göra. Är det rip gpu?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Har blocket gått isär?
Lägg upp en bild på imgur.com eller nåt o länka?

Permalänk
Medlem

@900-Mange: Inget fel med blocket. Inget fel med kortet vad jag kan se. Inte snett iaf, allt är ur. Måste ändå fixa en 90 graders fitting eller på något sätt fixa plats mellan radiatorn och reservoirn. Funderar på 240'n på taket och 360'n på fronten då 360'n kan gå över reservoirn och 240n får plats där uppe. Löser det men bara bökigt.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jättekonstiga bilder men för mig så ser den inte ens böjd ut som på bilderna. Känns mer som sagg att den hänger från PCI-E'n och lutar lite typ.

Permalänk
Medlem

@900-Mange: Kolla bilden jag skicka ifall du inte gjort!

Permalänk

Får inte fram någon bild, måste blivit något fel när du kopierade länken

Permalänk
Entusiast
Skrivet av ZeSalmon:

Nej så mkr är de inte. Varför undra du? Vems video?

Skickades från m.sweclockers.com

Bra det då... den här tomten. Ett otroligt fult bygge, grafikkortet ser ut som det gått genom en vågmaskin... hur han sen tänkte att vattnet ska kyla grafikkortet kan man ju undra

Permalänk
Medlem

@Zpnk: Kan du kolla bilden och säga vad du tkr?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av ZeSalmon:

@Zpnk: Kan du kolla bilden och säga vad du tkr?

Ser ingen bild...

Permalänk
Medlem

@Zpnk: http://imgur.com/a/F050v blev jättelåg kvalité för nån anledning, de andra gick bort för nån anledning också.

Permalänk
Medlem

Synns mest på när jag hade blocket på men efter så är det nästan inget imo förutom.Glöm den sista bilden hhahahahah

Permalänk
Medlem

@Zpnk: Bilden försvann igen, lägger de på min dator nu från telefonen nu så fixar jag.

Permalänk
Medlem
Permalänk

På första bilden ser det ut som högra padsen är för tjocka eller täcker över något till vänster, för där syns det vågor på kretskortet.
På det nakna kortet ser det ut att gå ner på mitten, så något har väl hänt, alternativt att moderkortet sitter skevt i förhållande till slotarna i chassits bakstycke.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 900-Mange:

På första bilden ser det ut som högra padsen är för tjocka eller täcker över något till vänster, för där syns det vågor på kretskortet.
På det nakna kortet ser det ut att gå ner på mitten, så något har väl hänt, alternativt att moderkortet sitter skevt i förhållande till slotarna i chassits bakstycke.

Var sås förr med acx kylarn också så antar det andra.
Bild me acx: https://imgur.com/1WaYDHg

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ingen här som köpt på Coolerkit? Vet ni ifall de har bra leveranstid? Eller ska man gå för lite dyrare på komplett? Komplett vet jag leveranstid på, behöver en 90 grader angle fitting bara.

Permalänk
Medlem

@ZeSalmon: Jag köpte mina vatten leksaker hos Coolerkit. Tar ca två dagar att få grejerna om de finns på lager. De ligger i Danmark. Inte så långt bort...
Men se till att allt du beställer finns hemma, annars får du vänta, eller dela på ordern.
Jag upplever dem som bra, de gör rätt för sig när det blir fel osv...
Jag fick fel skottgenomförning, mailade en bild, fick svar innom några timmar att ny var på väg och jag kunde behålla/slänga den fel levererade. Felet fixat nästa dag..
De har ett rykte att vara måna om. Det gör det till en bra partner att handla av.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem

@Turbonisse: Ah, tack så mycket för ett snabbt svar, blir nog de då!

Permalänk
Medlem

@Turbonisse: Vart du än handlar, går det fort om de har på lager. Kolla att den du handlar av har fittings i din färg hemma, eller beställ en färg de har på hyllan. Fittings, CPU block osv, grejer som är vanliga, går fort att få hem. Från webshoppen tar det en dag. Problemet är när de inte har hemma och deras leverantör har slut, då dröjer det...

I våras bytte jag graffikkort, kortet hade lokala handlaren på hyllan, men till skilnad från CPU block, som nästan är universal, en för intel och en för amd, så är GPU block en djungel, alla tillverkare möblerar om kretsarna på korten och därmed finns det en myriad av olika kombinationer av kylblock till GPU, Handlaren hade ingen hemma, jag skulle få ett SMS när de fick hem block till kortet.
Det tog FEM VECKOR!
Hem och montera, när jag har två skruv kvar att montera, upptäcker jag att det inte passar. Visar sig att MSI hade ändrat på layouten på kortet, utan att EKWB fått info... Vänta ytterligare FYRA VECKOR på att få hem ett nytt...

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem

@Turbonisse: RIP I feel for you, jag fick inga thermal pads på mitt GPU block så INET skickar nya till mig och jag får klippa själv istället. Måste beställa min 90 grader angle men har inga frigging money left Får be min brorsa om en 100ing haha

Permalänk
Medlem

@ZeSalmon: Padsen brukar man få klippa till själv.
Fast när EKWB väl fick levererat rätt vattenblock, så frågade INET om de fick montera blocket för mej, som plåster på såren.
Fyra veckors lev.tid är fan INTE OK alltså! Så man bör helst försöka få ihop det med delar de har på hyllan, eller som i mitt fall, att inte ha brådis.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem

@Turbonisse: Beställde allt långt i förväg sen ett block fanns på ringöns fyndhörna så bad de skicka den till hötorget så de passa bra, ska man be de montera kortet åt en?

Permalänk
Medlem

@Turbonisse: Eller ska man testa igen själv? Kortet flexades lite förr för jag hade fått fel thermal pads men de skickar rätta nu.

Permalänk
Medlem

@ZeSalmon: Håller man på med costum loop, tycker jag att man skall göra allt man kan själv. Men det är valfritt.
Jag lät inet göra monteringen, då jag inte hade tid själv vid tidpunkten. Det var trots allt över två månader från när jag planerade jobbet.
Men gör man själv, så vet man ju att det är ordentligt gjort! Nu tror jag att killarna på sisjön gjorde ett fint jobb också.

Det är nog så dyrt med costum loop, utan att man lämnar bort jobbet också..

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem

Liten uppdatering! Har 90 graders fittingen och det är typ 2mm mellan, reserveroin är lite sne t vänster så kommer behöva skruva om och ingen aning ifall det kommer finnas plats.

Har också fått thermal pads t blocket och backplaten men backplate'n vet jag inte om de är rätt. Hoppas bara då butiken sa det är 1mm. Väntar bara på pasta som INET råkade missa och efter det kan jag nog sätta ihop GPU blocket.

Permalänk
Medlem

En fråga, vad ska jag göra för benda tuben, in med slangen i petg'n sedan värma den, något efter det?

Permalänk
Entusiast

Hur ser det ut? Kort underlättar alltid

Permalänk
Medlem

@Zpnk: Testat lite och funkar bra, eye-ballar bendsen och blir lite fel, ska försöka lära mig!