vilka nätagg är bäst av dessa två? hjälp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamerfreak87:

japp jag köpte och har RM750X semi passiva. Jaha okej så det stämmer att den ska nå typ 300w för att den ska dra igång?

Minns inte vid vilket watt-antal, men 300w kan kanske vara korrekt

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av gamerfreak87:

japp jag köpte och har RM750X semi passiva. Jaha okej så det stämmer att den ska nå typ 300w för att den ska dra igång?

Det har inte bara med W att göra utan även temperatur, men det låter ganska rimligt ja.

Permalänk
Medlem

En liten detalj i den här diskussionen även om TS redan köpt agget är ju att EVGA har andrahandsgaranti, vilket jag tycker är väldigt tungt argument för att köpa EVGA. Om man nu tänker att man kanske ska sälja det i framtiden. Så om aggen är likvärdiga i prestanda så måste jag ju säga att G2 är mer intressant med ett billigare pris och och med andrahandsgaranti.

Bara min tanke kring det.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem

Jag kör på EVGA G2, och utöver att fläkten i mitt tycke är onödigt högljud är det riktigt trevligt.
i Semipassiva läget är den ju knäpptyst, men är av sorten som gärna vill att den är tyst även med fläkten igång.

https://www.youtube.com/watch?v=tR9jdBexpHI

Ja, snyggt bygge är det ju inte (datorn i sig alltså, funktion före form)
men växlar i filmen mellan eco-mode och det vanliga, och fläkten överröstar ju utan problem både den mekanisk WD-green disken (som då och där var igång och snurrade, nystartad dator) samt fyra Gentle-Typhoonfläktar nervarvade till drygt 600rpm i chassit, samt 800rpm i chassiet, samt två 140mm fractalfläktar som gick i 550rpm vardera drygt.

Så:
4x GT fläktar i 600rpm
2x 140mm Fractal Design
1x Mekanisk WD-green disk 2tb.

och det torde ändå inte vara någon tvekan om att EVGA G2 brötar på rätt ordentligt när fläkten får snurra, (i vad som bör vara lägsta möjliga, då datorn förbrukar drygt 120w totalt ur väggen där och då om jag minns rätt)

Byggkvalitet absolut, men är ljudnivån superviktig, och du vill ha ett semipassivt som är tystare även när fläkten är igång hade jag övervägt Corsair.

PS. övervägde att sälja EVGA G2an till förmån för ett Corsair, men byter väl ut fläkten och skiter i garantin när det stör mig tillräckligt, bytte dessutom bort helpassiva grafikkortet mot ett EVGA1070FTW, och är toknöjd, knäpptyst nätagg är inte längre lika viktigt.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bellerefon:

Jag kör på EVGA G2, och utöver att fläkten i mitt tycke är onödigt högljud är det riktigt trevligt.
i Semipassiva läget är den ju knäpptyst, men är av sorten som gärna vill att den är tyst även med fläkten igång.

https://www.youtube.com/watch?v=tR9jdBexpHI

Ja, snyggt bygge är det ju inte (datorn i sig alltså, funktion före form)
men växlar i filmen mellan eco-mode och det vanliga, och fläkten överröstar ju utan problem både den mekanisk WD-green disken (som då och där var igång och snurrade, nystartad dator) samt fyra Gentle-Typhoonfläktar nervarvade till drygt 600rpm i chassit, samt 800rpm i chassiet, samt två 140mm fractalfläktar som gick i 550rpm vardera drygt.

Så:
4x GT fläktar i 600rpm
2x 140mm Fractal Design
1x Mekanisk WD-green disk 2tb.

och det torde ändå inte vara någon tvekan om att EVGA G2 brötar på rätt ordentligt när fläkten får snurra, (i vad som bör vara lägsta möjliga, då datorn förbrukar drygt 120w totalt ur väggen där och då om jag minns rätt)

Byggkvalitet absolut, men är ljudnivån superviktig, och du vill ha ett semipassivt som är tystare även när fläkten är igång hade jag övervägt Corsair.

PS. övervägde att sälja EVGA G2an till förmån för ett Corsair, men byter väl ut fläkten och skiter i garantin när det stör mig tillräckligt, bytte dessutom bort helpassiva grafikkortet mot ett EVGA1070FTW, och är toknöjd, knäpptyst nätagg är inte längre lika viktigt.

Superintressant inlägg! Den låter som du säger ganska mycket ändå. Inte galet men mer än vad jag trodde.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.