Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Avstängd

efter att ha klockat många amd och kört många fx så tror jag som sagts ovan att vrm blir överhettad och det är problemet och enklaste lösningen är om man kan få en fläkt att blåsa över vrm delen på moderkortet sen är max tempen på 63c för dom så 70c kan det vara så att den throttlar med så antingen orkar inte cpu kylningen eller vrm och nått av dom är det

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

efter att ha klockat många amd och kört många fx så tror jag som sagts ovan att vrm blir överhettad och det är problemet och enklaste lösningen är om man kan få en fläkt att blåsa över vrm delen på moderkortet sen är max tempen på 63c för dom så 70c kan det vara så att den throttlar med så antingen orkar inte cpu kylningen eller vrm och nått av dom är det

Jag håller med. Men oftast så överdriver AMD med volten så kan han minska denna så tror jag att han löser problemet. I sämsta fallet så får han minska MAX hastigheten med 100MHz för att nå en förbrukning som moderkortet klarar.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090