Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

stoppade i ett nytt ram minne, får ingen bild

Permalänk
Medlem
Skrivet av D-ryd:

@boomie:

Ja precis, skrev att vi kan utesluta grafikkortet..

Stoppade du tillbaka batteriet åt rätt håll förresten?
Såg en tråd nyss där någon satt det åt fel håll...

Använde du ESD-armband? Om inte, jordade du dig själv innan du började pilla inne i datorn?

haha ah det är jag rätt säker på att jag gjorde och jag jordade ur mig själv innan.

Permalänk
Medlem

@boomie:

Det är ju extremt märkligt att det inte ens fungerar med dina gamla ramminnen.

Skulle testa att återställa BIOS igen "Clear CMOS".
https://www.youtube.com/watch?v=rdHH9KrceR0

Även "MemOK" knappen, om den lyser och datorn inte startar så har jag för mig att man ska hålla in den i ett par sekunder och sen starta om.

Dubbelkollat så att de sitter fast ordentligt och på rätt plats, igen..

Kolla även så att alla kablar sitter som de ska, kan ju hända att man kommer åt något annat..

Visa signatur

• be quiet! 500DX • Strix 850W Gold • 3080 Strix OC • Z490-F Strix • 10700K • be quiet! Dark Rock Pro 4 • G.Skill 3200MHz CL14 2x16GB • 970 EVO plus 1TB • 860 EVO 1TB • Sound blaster AE-5 • MDR-XB950N1 ModMic V4 • Logitech G Pro • Apex M750 TKL PUBG edition • Secretlab TITAN SoftWeave stol • Acer Predator XB273UGX@270hz • Win 11 pro •

Permalänk

jag har inte kollat på ditt moderkort men du har ingen internport ? alltså en dvi etc som sitter på moderkortet som du kan använda istället för ditt graffekort bara för o se om du får bild

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiftfett:

jag har inte kollat på ditt moderkort men du har ingen internport ? alltså en dvi etc som sitter på moderkortet som du kan använda istället för ditt graffekort bara för o se om du får bild

jag har testat med det interna grafikkortet men ingen skillnad :/

Permalänk
Medlem

Nu snabbläste jag bara men du har kollat alla kablar? Dra ur alla och tryck i dom igen, iaf i närheten av där du varit och pillat. Har haft helskumma problem pga av kablar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Nu snabbläste jag bara men du har kollat alla kablar? Dra ur alla och tryck i dom igen, iaf i närheten av där du varit och pillat. Har haft helskumma problem pga av kablar...

kolla igenom allting men ser inga kablar som har ramlat ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av D-ryd:

@boomie:

Det är ju extremt märkligt att det inte ens fungerar med dina gamla ramminnen.

Skulle testa att återställa BIOS igen "Clear CMOS".
https://www.youtube.com/watch?v=rdHH9KrceR0

Även "MemOK" knappen, om den lyser och datorn inte startar så har jag för mig att man ska hålla in den i ett par sekunder och sen starta om.

Dubbelkollat så att de sitter fast ordentligt och på rätt plats, igen..

Kolla även så att alla kablar sitter som de ska, kan ju hända att man kommer åt något annat..

MEMok knappen lyser vad jag än gör, med en 1 eller flera i och på olika platser ;/ jag har testat att återställa BIOS men händer fortfarande ingenting, måste ju få en signal för att komma in i den

Permalänk
Medlem

SATA5 OCH SATA6 lyser ju iaf, har för mig det är till ssd och sånt men det är la ett tecken på att moderkortet inte är helt sönder