Permalänk
Medlem

Ska köpa nätagg...vilket?!?!

Hej allesammans!
Ska köpa nytt nätagg... men vilket?!?!
Jag vet att det finns en jäkla massa trådar om detta... Men vill ha råd riktat mot mig och mitt system.

Systemet som ska drivas är en EpoX 8RDA+, 1700+ Tbred,G4 ti4200, 3-4 Diskar, 512mb PC3200 TwinMos Winbond lite fläktar o nätverkskort mm

Systemet kommer förhoppningsvis att klockas ganska hårt.

Ett måste är att nätagget ska finnas i datorbutiken.com sortiment och att det ska kosta runt 1000 +- nån hundring.

De jag själv funderar på är följande:

Antec Truepower 430w eller 480w
Top Power 470w eller 520w

Kom nu med erfarenhet om dessa eller vad ni tycker sjävla!

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Kör på Antec.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Då får det bli ett Antec...

Men ska jag ha ett 430w eller ett 480w ?

Permalänk
Medlem

hur bra är Q-tec då?
ja menar får man ett 450 Q-tec agg för 600 spänn betyder det att det är rena skiten, eller funkar det lika bra som Antec och alla andra bra nätagg. Ja menar det kanske är väldigt underskattat!

Permalänk
Medlem

Det är knappast något att hänga i julgranen

Permalänk

Dessvärre inget att stoppa i datorn heller, vad jag förstår
...

Visa signatur

-: Abit NF7 : AMD Athlon XP 2500+@2200MHz : ATI Radeon 9800 Pro : 2*512GB Corsair DDR SDRAM PC3200 : Hitach Deskstar 7k250 80GB : Seagate Barracuda 160GB : Waterchill L30 Entry : Aqua Computer Airplex EVO 120 : <40*C idle :-

Permalänk

Köp ett Antec 480w det skulle jag gjort i alla fall (Ja just de jag har ju ett sånt)

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Vad är det nu som är så dåligt med Q-Tec?
Att dom kostar lite, därav måste det naturligtvis vara skräp. Eller?

Visa signatur

[ XP1700+@2450MHz /Maze3 H20 -=- ABit NF7-S@220MHz-=- 2x256 MB TwinMOS PC3200 Winbond@220MHz 5-2-2-2 ]
[ 2xSeagate 120 GB -=- Leadtek GeForce 6800NU@460/915 /Maze4 3dm05: 5596]

Permalänk
Medlem

mitt q-tec 400w sjönk spänningen rejält vid full load.
då klarade sig mitt chieftec nätagg sig bättre fast de ligger ändå lite under 12v

Permalänk
Medlem

Antec 480W!

Permalänk

mitt Q-tec 550W agg får alldeles åt helvete höga/låga spänningar vid hög belastning.

Visa signatur

"If we weren't supposed to eat animals, They wouldn't be made out of meat"

Permalänk
Medlem

vart köper man Antec billigt då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ztrobe
vart köper man Antec billigt då?

http://web.pcbutiken.com/

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kraxelikruxeli
Vad kostar ett Antec 480W agge numera då...på billigaste stället?

1132:-

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne Anka
1132:-

Hmm... lite smådyrt kanske....

Visa signatur

Xp2100+@2506 Mhz (AIUHB 0301MPMV)|Gf4 ti4200@370/666|Epox 8rda+|Codegen 400w|2x256mb twinmos pc3200 m/winbond|120gb IBM|Wxp|16507 3dmark2001se|ska bygga vatten kylning snart också.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne Anka
1132:-

hehe snacka om aktiv tråd;)

Skulle dessutom vilja fråga de som har, bla Arne Anka om aggregatet verkligen är tyst. Mitt Antec400W var verkligen störande högljutt kan jag meddela...blev en papst i den på stubben tyvärr.

Visa signatur

| AMD XP 1700+@2100MHz | nVidia nForce2 | nVidia GeForce4 Ti4400@295/650 | 2x256Mb CH5 Dual | 12k+ 3DMark01 SE | Luftigt |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [L Click] Goofy
Hmm... lite smådyrt kanske....

Jag tror inte man hittar det billigare Annars är ju Antec 430w ett altenativ för 961:-

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kraxelikruxeli
hehe snacka om aktiv tråd;)

Skulle dessutom vilja fråga de som har, bla Arne Anka om aggregatet verkligen är tyst. Mitt Antec400W var verkligen störande högljutt kan jag meddela...blev en papst i den på stubben tyvärr.

Jag tycker nog Antec480w är tystare än min gamla Antec400w som jag har klockat sönder

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Ge lite extra för ett bra Antec, det kommer du kunna köra
på länge.

Permalänk

Skall man ha ett bra nätagg (Antec) som klarar hålla bra spänningar under hård belastning så kostar det en del.
Men Antec är odiskutabelt ett av de bästa märkena när det gäller nätagg.
Q-Tec kommer inte alls upp i samma nivå.

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem

Vilket är det fetaste nätagg som Antec har gjort?

Visa signatur

MalZon: ASUS G771JM - i7 4710HQ - 16Gb DDR3 - GTX860M - 128Gb SSD + 1Tb - 17,3"
GARAGE: ASUS P5Q PRO - C2Q Q9650 - 8Gb DDR2PC8500 - 8800 GTS - 256Gb SSD - 22"
MAP: Dell E6410 - i5 M460 - 4Gb - nVidia 3100M - 320Gb SATA - 14,1"

Permalänk
Medlem

Antec Truepower 550W

Visa signatur

AMD Ryzen 7600X3D
MSI Pro X670-P WiFi
Kingston Fury Beast Black DDR5 6000Mhz 64GB (KF560C36BBEK264)
Kingston KC3000 PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB
Be Quiet! Pure Rock 2 Black

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tycker att Antec-aggen är riktigt billiga nuförtiden. När jag köpte mitt 400W kostade det 1050:- och nu får man ett 480W True Power för 1132:-. Helt ok.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Kanske skulle skaffa ett för att vara säker, behövs visserligen inte...

Visa signatur

MalZon: ASUS G771JM - i7 4710HQ - 16Gb DDR3 - GTX860M - 128Gb SSD + 1Tb - 17,3"
GARAGE: ASUS P5Q PRO - C2Q Q9650 - 8Gb DDR2PC8500 - 8800 GTS - 256Gb SSD - 22"
MAP: Dell E6410 - i5 M460 - 4Gb - nVidia 3100M - 320Gb SATA - 14,1"

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar!

Blir ett Truepower 480w...

Permalänk

om man inte klockar är man inte riktigt lika mkt i behov av ett högkvalitetsnätagg. på normalfrekvenserna klarar cpus en del fluxuation i spänningen, men det är helt klart skönt att kunna eliminera nätagget som den felande länken.

if in need = yes then antec = true
if in need = no then whatever cheapo you can afford = true
end if

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem

Är det ingen som har testat Antecs nya serie True Control? Om någon har det skulle jag gärna vilja höra lite info. om hur det "känns", nätaggregat alltså.

För er som inte vet innehåller True Control serien, som ett av Antecs tidigare nätaggregat även gjorde, s.k. "Tweakable pots", jag är osäker på om det är synonymt med potentiometrar eller ej.
Hursomhelst kan du själv ställa in vilka nivåer du vill ha dina olika spänningar på, oberoende av varandra.
Detta hanteras från en 5.25" front, som även kan användas som hårddiskkylare (fläktar inkluderas). Det finns även möjligheten att kontrollera fläktarnas hastighet (genom att ställa in spänning) från fronten.

overclockers.se saluför dem bland säkerligen många andra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Red Dawn
Är det ingen som har testat Antecs nya serie True Control? Om någon har det skulle jag gärna vilja höra lite info. om hur det "känns", nätaggregat alltså.

För er som inte vet innehåller True Control serien, som ett av Antecs tidigare nätaggregat även gjorde, s.k. "Tweakable pots", jag är osäker på om det är synonymt med potentiometrar eller ej.
Hursomhelst kan du själv ställa in vilka nivåer du vill ha dina olika spänningar på, oberoende av varandra.
Detta hanteras från en 5.25" front, som även kan användas som hårddiskkylare (fläktar inkluderas). Det finns även möjligheten att kontrollera fläktarnas hastighet (genom att ställa in spänning) från fronten.

overclockers.se saluför dem bland säkerligen många andra.

Japp, jag har ett sedan en vecka tillbaka. Jag har inget negativt att säga om det förutom priset möjligen. Jag hade ett Antec True Power 480W innan som jag sålde till en kompis. True Control är lika stabilt plus att det går att ställa in 3.3V, 5V och 12V +-5% via en 5.25" frontpanel. Det stämmer att det får plats en hårddisk där också om man vill men det följer inte med någon fläkt. Det går även att ställa in minimihastigheten på fläktarna i nätagget som för övrigt är temperaturstyrda. Den lägsta hastigheten jag kan ställa in är ca. 1300 varv/min upp till ca. 2500 varv/min. I mina öron så börjar de höras vid ca 2000 varv/min.

Permalänk
Medlem

Ok, tack så mycket för dina synpunkter på nätaggregatet Bom och så får jag be om ursäkt angående fronten, jag antog (felaktigt) att det följde med en fläkt, men icke.

Vad jag saknar är riktigt massiva nätaggregat i passivt utförande, eller vattenkylda i stil med den från engelking (?) de säljer hos aquacomputer. ATX konfiguration spelar egentligen mindre roll för mig, då jag lika gärna kan ha den externt.

Här är förresten en förhandstitt för ett tag sedan på ett True Control nätaggregat från Antec för dem som är intresserade.