Corsair Crystal 570X RGB

Permalänk
Melding Plague

Corsair Crystal 570X RGB

Corsair storsatsar på konceptet härdat glas och flerfärgsbelysning med sitt nya chassi Crystal 570X RGB. Modellen tar idag plats i SweClockers testlabb för en rejäl videogenomgång.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Innan alla hoppar in och skriver att det ser ut som jag är ur fokus i slutet av klippet: Jag är ur fokus i slutet av klippet. Önskar att jag kunde hävda att det är ett kreativt beslut för att reflektera min mosiga skalle efter en lång dags filmande, men i verkligheten ställde jag mig helt enkelt på fel ställe. Ser till att vara skarpare till nästa gång, promise!

Permalänk
Medlem

Snygg. Men, går den att få med mera leds?

Permalänk
Medlem

Tänker bara på Antec P1200 lr vad de nu hette, gräsligt fult.
Stora feta LED fläktar o mög.

Inwins rgb med 3d grej i fronten är iaf lite coolt, detta är bara fult ;O

Permalänk
Medlem

Jag tokälskar bakgrundsstudion med komponenter på hyllor.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Nej men usch så fult.

Permalänk
Medlem

Förstår dock inte hur man kan döpa chassit till RGB när det inte är ett RGB chassi utan RGB fläktar...

Själv gillade jag själva "chassit" rätt mkt dels då jag lägger tid på kabeldragning samt har sleeves och har också snygga diskar och likadana ssds, tror det skulle sett rätt snyggt ut på baksidan då. Men de där fula ledfläktarna i fronten hade jag tagit bort direkt och satt i Be Quiet Silent Wings istället. Aldrig varit nöjd med Corsair fläktar och då är det ju inte ett RGB chassi längre, så då får man ju köpa till leds också...

Nja, de kunde gjort detta chassit bättre imo.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Behövs inte lagringsutrymme längre? Fattar inte trenden där man tar bort hårddiskburarna.

Permalänk
Avstängd

Inget alls i min smak.
Sen priset,är nog minst 500 kr för mycket.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Jag är lite emot Disco datorer, men håller med Jonas om att det här chassit är lite fint. OCZ's chassi får det bli till nästa bygge med andra ord.
Jättebra recension igen.

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem

Känns som man behöver lägga till ett tåghorn till det störande blink-modden.

Permalänk
Medlem

Känns som att för över 2k kunde man iallafall fått ett litet genomdragningshål för kablarna powerled, powerknapp, resetknapp etc. plus en fläkthub Nä, känns inte som ett chassi för 2000kr

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem

Varför har de skippat PSU shroud? :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Behövs inte lagringsutrymme längre? Fattar inte trenden där man tar bort hårddiskburarna.

Jo men är det här ett chassi man vill ha igång 24/7? Jag har kört med NAS ganska länge och ser ingen anledning att ha lagringsdiskar i speldatorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Behövs inte lagringsutrymme längre? Fattar inte trenden där man tar bort hårddiskburarna.

Många chassin kommer ju med SSD-hållare på baksidan så man slipper ha en massa burar som är i vägen.
Vi är ju i lite av en övergångsperiod nu där de flesta har SSD och vanliga hårddiskar istället för bara SSD, så det
är knepigt att ta bort burarna helt. Jag har min mekaniska hårddisk liggandes omonterad på botten bara. Knappast
en sexig lösning men tycker buren är i vägen så det är värt de.

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Behövs inte lagringsutrymme längre? Fattar inte trenden där man tar bort hårddiskburarna.

Har nog garanterat att göra med att hårddiskar med 3,5 tum minskar och vi ser istället en trend där 2,5 tum diskar blir allt vanligare, främst till följd av SSD.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk

när kommer speglar minimalistiska och applevita chassin som passar ett minimalistiskt vardagsrum?

luktar lite fjortisdisco.

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av spikfavoriten:

när kommer speglar minimalistiska och applevita chassin som passar ett minimalistiskt vardagsrum?

luktar lite fjortisdisco.

Ska du ha vita / gula chassin är det ju bara att leta på skroten eller på prisjakt.nu
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v1970#rparams=m=s297556...

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Snusfri

Horribelt dåligt chassi tyvärr.

Sedan lite inflikningar angående videon, när man följer bla BitWit, HardwareCanucks, Paul's Hardware mfl så ser man tyvärr hur pass undermåliga Sweclockers blivit gällandes kvalitén på videos.

Innehållet är fortfarande top notch, men själva slutresultatet med väldigt konstig ljussättning, b-rolls med en stillbild och ett väldigt stelt intryck fungerar inte riktigt när det snart är 2017.

När en ung tjej utan ett stort bolag bakom sig släpper bättre videos är det dax att släppa "elitmössan" och faktiskt fundera lite på hur man kan förbättra sina alster.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av THB:

Horribelt dåligt chassi tyvärr.

Sedan lite inflikningar angående videon, när man följer bla BitWit, HardwareCanucks, Paul's Hardware mfl så ser man tyvärr hur pass undermåliga Sweclockers blivit gällandes kvalitén på videos.

Innehållet är fortfarande top notch, men själva slutresultatet med väldigt konstig ljussättning, b-rolls med en stillbild och ett väldigt stelt intryck fungerar inte riktigt när det snart är 2017.

När en ung tjej utan ett stort bolag bakom sig släpper bättre videos är det dax att släppa "elitmössan" och faktiskt fundera lite på hur man kan förbättra sina alster.

Den så kallade "elitmössan" ligger kvar i butiken och har aldrig funnits med på någon inköpslista. Vi på SweClockers redaktion är ett gäng prestigelösa nördar som älskar att jobba med det vi brinner för, och samtidigt dela med oss av de kunskaper vi samlat ihop under åren som gått.

Jag har stor respekt för Youtubers som BitWit och Paul's Hardware (samt i högsta grad även HardwareCanucks, men de driver även en sajt i stil med SweClockers så det känns fel att kalla dem youtubers). De skapar riktigt snyggt innehåll med högt estetiskt värde som varvas fint med kunskapsförmedlande - ett format som passar en stor skara användare, såväl noviser som entusiaster.

Vi på SweClockers strävar efter att skapa riktigt bra innehåll som förmedlar kunskap och är konsumentupplysande. Detta sker till största delen i textform, men även i video som ett ytterligare komplement. Just mina chassivideos siktar på att vara väldigt metodiska och följa ungefär samma mönster för varje modell som testas. Givetvis kan detta uppfattas som väldigt stelt och tråkigt i jämförelse med många andra, men samtidigt har de efter feedback från läsare visat sig vara oerhört uppskattade, just för att det är så pass mycket fokus på själva produkten och mindre på att hitta den perfekta dollyåkningen med kort skärpedjup.

Studion som vi arbetar på nu är tänkt att vara en mysig miljö som ska passa hela Geeks (Swec, FZ, 99, VRGeeks mm), och personligen anser jag att vi börjar landa i något som matchar vår identitet, även om det är nämnvärt att vi inte är klara ännu. Den må resultera i att våra produktioner inte ser ut som alla andras, men gör det egentligen något? Är det inte kul att det faktiskt finns någon form av variation?

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag era videos är svinbra! Informativa och väldigt sakliga. Precis som det ska vara. Inga jävla malande och sjukt irriterande soundtrack eller andra störande och ovidkommande prylar. Kör hårt!!

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Avstängd

Blir det inte sjukt mycket damm i datorn speciellt fronten ganska snabbt som man kommer att se?

Permalänk

Jag äger själv phanteks evolve tg och en fråga som dykt upp är vad kostar en av dessa glaspaneler om ett skulle gå sönder? Jag har inte stött på en enda butik som har detta som reservdel.

Detta chassi som då har paneler överallt borde risken att en av dom pajar öka 😶

Permalänk
Medlem

Det blev många tumskruvar!

Permalänk
Medlem

Haha

"En fläktkontroller hade underlättat
Ingen förmonterad fläkt i bakkant"

I andra chassin utan fläktkontroller har det aldrig varit en nackdel.
Det medföljer fler och bra fläktar än i många andra chassin som inte får klagomål.

Gnällclockers.

Skrivet av CloX:

Varför har de skippat PSU shroud? :/

Har du ens tittat på videon eller bilder av chassit?

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk

Är själv inte ett fan av att det är glas nästan överallt, speciellt baksidan där man bara kommer se massa kablar. Tänk er att komma hem från ett lan och typ tappa datorn i golvet, det är inget chassi kvar då ju Själv väntar jag ivrigt på ett nytt Fractal Design R6. Håller tummarna!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X | 500 GB SSD | 1TB HDD | RM750X | MSI GTX 1660 TI GAMING X | 16 GB 3200 MHz | GIGABYTE B550 GAMING X V2 | CM 212 EVO V2 |

Permalänk
Skrivet av Mellanmjölk:

Jag äger själv phanteks evolve tg och en fråga som dykt upp är vad kostar en av dessa glaspaneler om ett skulle gå sönder? Jag har inte stött på en enda butik som har detta som reservdel.

Detta chassi som då har paneler överallt borde risken att en av dom pajar öka 😶

Så sant, om man nu råkar spräcka en, så kommer det ju vara extremt omständigt att få en ny glaspanel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X | 500 GB SSD | 1TB HDD | RM750X | MSI GTX 1660 TI GAMING X | 16 GB 3200 MHz | GIGABYTE B550 GAMING X V2 | CM 212 EVO V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel.Lil:

Är själv inte ett fan av att det är glas nästan överallt, speciellt baksidan där man bara kommer se massa kablar. Tänk er att komma hem från ett lan och typ tappa datorn i golvet, det är inget chassi kvar då ju Själv väntar jag ivrigt på ett nytt Fractal Design R6. Håller tummarna!

Skickades från m.sweclockers.com

Man köper inte en Koenigsegg för att köra i skogen heller.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Skrivet av Mellanmjölk:

Jag äger själv phanteks evolve tg och en fråga som dykt upp är vad kostar en av dessa glaspaneler om ett skulle gå sönder? Jag har inte stött på en enda butik som har detta som reservdel.

Detta chassi som då har paneler överallt borde risken att en av dom pajar öka 😶

Lokala glasmästaren?

Permalänk
Testpilot
Skrivet av ronnylov:

Behövs inte lagringsutrymme längre? Fattar inte trenden där man tar bort hårddiskburarna.

De flesta kör väl med andra lösningar idag.

Själv har jag 1Tb SSD(2x500gb) i spelburken bara och kör 10Tb HDD lagring i en server/NAS burk istället, samt externa diskar & Cloud Saving för backup av saker som foton.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >