Iphone 6s/7 32 GB, räcker det?

Permalänk
Medlem

Iphone 6s/7 32 GB, räcker det?

Tjena ladies and ladies friends. Som rubriken lyder, räcker det med att köpa en Iphone 6s eller 7 med 32 GB minne, eller är det värt att lägga pengar på mer? Hade en Iphone 6 64GB innan och oroade mig aldrig för minnet. Har inga tunga filer på mina telefoner, endast det vanliga (videos, bilder etc). Finns kanske andra fördelar med att köpa 128GB-versionen?

Tacksam för svar

Permalänk

@lowcas:
Va det inte så att 32GB versionen även hade lägre kvalité och hastighet än de dyrare varianterna, så det alltså inte bara frågan om storlek utan även skillnad i prestanda?

Edit.
Personligen tycker jag det är onödigt att lägga så mycket pengar på en äppelpaj ,
men om du ska köpa en så är det nog klokast att spara ihop till 128GB modellen.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag hade aldrig valt en 32GB men det beror ju på hur du använder telefonen och molntjänster.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Den stora fördelen med iPhone 7 över konkurrenterna är att den har överlägset bäst bildstabilisering vid filmning vid 4K. Det ser fantastiskt bra ut, så att inte utnyttja detta är verkligen bortkastat. 32GB räcker inte långt vid filmning så jag rekommenderar verkligen 128GB versionen.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Jag stog och gjorde samma val för ett tag sen. Slutade med att jag valde 128gb varianten av iphone 7. Det är att rekomendera! Känns knappt som att jag lagrar något på telefonen men är uppe i 42GB redan. Av det så är 15GB musik och 9GB bilder/video. Så använder man kameran och inte streamar all musik så går 32GB åt rätt snabbt...

Mäjligheten att stoppa i ett minnsekort hade gjort saker så mycket bättre!

Edit: Rensar aldrig meddelanden osv så såg att messages appen använder 800MB efter ca två månaders lätt användning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av virre567:

Edit: Rensar aldrig meddelanden osv så såg att messages appen använder 800MB efter ca två månaders lätt användning.

Hade du iphone innan? Isåfall är ju de gamla meddelandena med också.
Jag har drygt 1GB efter snart 5 år totalt.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

128GB alla dagar i veckan! Ska man ändå lägga runt 7000:- kan man lika gärna lägga på en tusenlapp och inte behöva oroa sig. Du får ju dessutom snabbare minne om du väljer 128GB (som flera redan påpekat). Man ska vara smart - inte dumsnål.

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Hade du iphone innan? Isåfall är ju de gamla meddelandena med också.
Jag har drygt 1GB efter snart 5 år totalt.

Nope, första gången jag testar iphone. (behövde det för jobbet) Mer eller mindre en kontakt som jag regelbundet skickar meddelanden till. Men det är ju mycket bilder och film också, antar att det är det som tar upp minnet egentligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av virre567:

Nope, första gången jag testar iphone. (behövde det för jobbet) Mer eller mindre en kontakt som jag regelbundet skickar meddelanden till. Men det är ju mycket bilder och film också, antar att det är det som tar upp minnet egentligen.

Ja, vanlig text tar knappt något så måste vara rejält med bilder/videos.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Tack så hemskt mycket för svaren. Ni är alltid till hjälp! Får bli en 128 GB. Verkar som att det är det självklara.
Ha det gött

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowcas:

Tjena ladies and ladies friends. Som rubriken lyder, räcker det med att köpa en Iphone 6s eller 7 med 32 GB minne, eller är det värt att lägga pengar på mer? Hade en Iphone 6 64GB innan och oroade mig aldrig för minnet. Har inga tunga filer på mina telefoner, endast det vanliga (videos, bilder etc). Finns kanske andra fördelar med att köpa 128GB-versionen?

Tacksam för svar

32GB är lite lite. Jag skulle satsa på 128 GB.

Skrivet av macke0010:

@lowcas:
Va det inte så att 32GB versionen även hade lägre kvalité och hastighet än de dyrare varianterna, så det alltså inte bara frågan om storlek utan även skillnad i prestanda?

Edit.
Personligen tycker jag det är onödigt att lägga så mycket pengar på en äppelpaj ,
men om du ska köpa en så är det nog klokast att spara ihop till 128GB modellen.

Inte lägre kvalitet utan handlar bara om att det är färre minneskapslar. En iPhone 7 med 32GB lagring resterar alltså sämre av samma anledningar som att mindre SSDer ur samma serie presterar lite sämre. Sen ställer jag mig iofs väldigt tveksam till om någon skulle märka skillnad när man faktiskt använder telefonen, om man bortser från lagringsutrymmet alltså.

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem

Beror på hur du använder din telefon. Personligen så är minnesmängden för lite för mig, jag måste gå upp minst ett snäpp. Lagrar mycket musik och podcasts.

Permalänk
Avstängd

Som tidigare sagts beror helt på hur du använder din telefon.

Filmar du inte eller tar mycket kort är det bortkastade pengar Det är lite därför man själv kan välja det alternativ som passar bäst.