Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Twitch hemsida laddar inte stream/vods

Permalänk

Twitch hemsida laddar inte stream/vods

Hej, har haft problemet med att twitch hemsida är extremt långsam eller inte laddar in alls. När man ska kolla på en stream/vod så buffrar det i en evighet. Har t.ex väntat i 10 minuter utan att det har hänt något alls. Har haft detta problemet länge.

Tror att det är felet ligger någonstans hos min router. Testade att surfa på twitch på en kompis nätverk med min dator och det fungerade utmärkt. *Använder alltid Google Chrome*

Finns det någon port, inställning eller liknande som man kan kolla på routern eller liknande för att lösa detta?

/Tack på förhand

Visa signatur

Fractal Design Define S, Corsair RM750X, MSI Z270-A Pro, Intel Core i7 7700k @ 4.2Ghz, 16GB DDR4 Crucial Ballistix Sport 2400Mhz, MSI GTX 1080 GAMING X, Samsung 840 EVO 120GB, 1TB Seagate barracuda

Permalänk
Medlem

Förutom routern skulle det potentiellt kunna vara problem med peeringen mellan din ISP och Twitch med. Bara för att säkerställa att det är routern, har du möjlighet att koppla förbi den och koppla in datorn direkt till modem/fiberkonverter/uttag i väggen? Sen skulle det vara bra att veta vilken router du har.

Det första jag hade provat, egentligen innan jag testar utan router, är att hårdställa andra DNS-servrar på den dator du surfar från, mest för att det går rätt snabbt. Prova ställa in google DNS:er. Finns information om hur du gör det här: https://developers.google.com/speed/public-dns/

Permalänk

@fadelol: Jag har testat att hårdställa till googles DNS:er men det hjälpte tyvärr inte. Har heller ingen möjlighet just nu att koppla datorn direkt till uttaget i väggen.

ISP: ComHem
Router: Netgear CG3700EMR

Visa signatur

Fractal Design Define S, Corsair RM750X, MSI Z270-A Pro, Intel Core i7 7700k @ 4.2Ghz, 16GB DDR4 Crucial Ballistix Sport 2400Mhz, MSI GTX 1080 GAMING X, Samsung 840 EVO 120GB, 1TB Seagate barracuda