PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludfvig:

Fortfarande lite grinig över att jag inte kunde förhandsboka Deluxe Edition... Släpptes den 23:e Mars, fick lönen dagen efter då den 25:e var på Lördagen

O vad fick man för det?

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

O vad fick man för det?

Det exklusiva PLAYERUNKNOWN's set som bl. a. är rätt coolt, men som också är galet högt värderat på Steam. Bandanan såldes senast idag för 763 EUR och Trenchcoaten såldes senaste igår för runt 470 EUR. Sen finns det 3 delar till, som tillsammans, säljs för ungefär 420 EUR. Missade själv också förhandsbokningen och önskar att jag hade hunnit haka på. Dock endast för att ha, för vi alla vet att det kosmetiska dödar!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Det exklusiva PLAYERUNKNOWN's set som bl. a. är rätt coolt, men som också är galet högt värderat på Steam. Bandanan såldes senast idag för 763 EUR och Trenchcoaten såldes senaste igår för runt 470 EUR. Sen finns det 3 delar till som säljs för ungefär 420 EUR. Missade själv också förhandsbokningen och önskar att jag hade hunnit haka på. Dock endast för att ha, för vi alla vet att det kosmetiska dödar!

värt

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Jag får upp "too many users". Sen "too many logins". Tänkte försöka knäppa nån lirare på fälten. Tar en kopp kaffe istället och hoppas på bättring efter det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Jag får upp "too many users". Sen "too many logins". Tänkte försöka knäppa nån lirare på fälten. Tar en kopp kaffe istället och hoppas på bättring efter det.

Själv får jag "Servers too busy" eller "Matching failed. Try again". Antar att de alla beror på överbelastning

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Jag får upp "too many users". Sen "too many logins". Tänkte försöka knäppa nån lirare på fälten. Tar en kopp kaffe istället och hoppas på bättring efter det.

Skrivet av Starric:

Själv får jag "Servers too busy" eller "Matching failed. Try again". Antar att de alla beror på överbelastning

Får samma sak. Har varit så några dagar nu.
Brukar funka efter att man har spammat refresh ett tag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Själv får jag "Servers too busy" eller "Matching failed. Try again". Antar att de alla beror på överbelastning

Skrivet av foxzox7:

Får samma sak. Har varit så några dagar nu.
Brukar funka efter att man har spammat refresh ett tag

Har inte haft någon längre session senaste dagarna och inte stött på problemet tidigare utan att någon/några refreshes hjälpt. Men nu är jag på banan igen.

Permalänk
Medlem

Dåligt optimerat spel? Har du tänkt uppgradera datorn för att tjäna lite fps? Glöm det:
http://thehardtimes.net/harddrive/elon-musk-unveils-supercomp...

Haha

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Vi gick tillbaka och lirade 3e person igen efter lirat förstapersonsläget sen det kom. Va skönt det va haha! Så det rekommenderas. Tack för mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Dåligt optimerat spel? Har du tänkt uppgradera datorn för att tjäna lite fps? Glöm det:
http://thehardtimes.net/harddrive/elon-musk-unveils-supercomp...

Haha

Känns som en aningen satirisk text?

Permalänk
Medlem
Skrivet av chullan:

Känns som en aningen satirisk text?

Nähä

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Hej! Är helt ny på detta spelet och min nuvarande klan jag spelar BF1 med har ingen som spelar PUBG direkt.. så jag skulle behöva 1-3 pers att spela med, mest för skojs skull! första dagarna var jag RIKTIGT dålig och förlorade alla 1v1 jag kom i, dock suttit och nött idag med att hoppa på School hela tiden bara för att få erfarenhet med vapnen! skriv PM så kan vi adda i Steam //Crille

Permalänk
Sjusovarn
Skrivet av Fulgano:

Hej! Är helt ny på detta spelet och min nuvarande klan jag spelar BF1 med har ingen som spelar PUBG direkt.. så jag skulle behöva 1-3 pers att spela med, mest för skojs skull! första dagarna var jag RIKTIGT dålig och förlorade alla 1v1 jag kom i, dock suttit och nött idag med att hoppa på School hela tiden bara för att få erfarenhet med vapnen! skriv PM så kan vi adda i Steam //Crille

Finns Geeks Gaming-kanalen på Discord:
https://discord.gg/6KY37Mq

Permalänk
Medlem
Skrivet av D1PPEN:

Vi gick tillbaka och lirade 3e person igen efter lirat förstapersonsläget sen det kom. Va skönt det va haha! Så det rekommenderas. Tack för mig!

Gjort detsamma, är egentligen skeptisk till 3e person då masn kan kika över murar, runt hörn etc utan att andra ser en... men får klaustrofobi i 1st person, och känns som man är en halv meter hög...
3person känns som en liten befrielse jämförelsevis...

Permalänk
Medlem

Lite mer från mina bravader på ön. Dråpligheter, missar och lite pang-pang. Som tidigare handlar det om låga toppar och djupa dalar.

https://www.youtube.com/watch?v=mE944VnJW3c

Permalänk
Medlem

Är det folk här som spelar squads? Skulle vara kul att inte bara spela med randoms hela tiden

Permalänk
Inaktiv

Köpte precis playerunknown för att testa på min mac, men märkte ganska snabbt att spelet inte stödjer formatet. Jag har begärt en återbetalning via alternativet = fungerar inte på mitt operativsystem. Fungerar detta verkligen, dvs att få återbetalning pga något sådant?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darwichee:

Jag har begärt en återbetalning via alternativet = fungerar inte på mitt operativsystem. Fungerar detta verkligen, dvs att få återbetalning pga något sådant?

Om det inte var så det fungerade så hade väl inte alternativet funnits? Så länge man inte spelat spelet särskilt länge så brukar de vara generösa med återbetalningar.

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Skrivet av Mezzlock:

Är det folk här som spelar squads? Skulle vara kul att inte bara spela med randoms hela tiden

Under 2 timmars speltid så har jag alltid fått pengarna tillbaks. Behöver inte ens nämna vad för slags problem ens.

Permalänk
Medlem

@Darwichee: kan göra återköp pga precis vad som helst inom 2 h spelat eller ägt det i 14 dagar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Naga:

Om det inte var så det fungerade så hade väl inte alternativet funnits? Så länge man inte spelat spelet särskilt länge så brukar de vara generösa med återbetalningar.

Vet helt ärligt inte , jag lyckades få igenom köpet, och när det vart klart så fanns det inget alternativ för spela, så jag antar att spelet inte är för MAC. Låter bra, för jag rapporterade detta omgående skulle jag tro, och eftersom jag inte kan spela, så har jag 0 timmar speltid.

Skrivet av Relive:

@Darwichee: kan göra återköp pga precis vad som helst inom 2 h spelat eller ägt det i 14 dagar.

Super, tack så mycket för svaret. Var egentligen inte så mycket pengar, men ganska så onödigt om spelet ändå inte kommer fungera på min Mac.

Jag visste faktiskt inte att man kunde göra återköp på spel via Steam. Hur generösa är dom med detta? Jag menar kan folk bara köpa spel, testa dem och sedan begära refund?

Permalänk
Medlem

@Darwichee: som sagt, 2 h är inte speciellt mycket och man kan göra det 1 gång per månad eller något sånt.

Permalänk
Medlem

Är de nån som vet hur den nya kartan de pratats om kommer snart

Permalänk
Medlem
Skrivet av mbrunke:

Är de nån som vet hur den nya kartan de pratats om kommer snart

Lite småsvårt att tyda ditt inlägg

Men jag skulle gissa på att den kommer i samband med att spelet blir "släppt".
Någon gång i slutet av året, möjligtvis början av december.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen att nya kartan och lite nya saker kommer snart. Med över 100 timmar i closed alpha/beta och nästan 500 timmar nu så har jag faktiskt börjat tröttna lite. Visst händer det saker man aldrig varit med om ca varje runda men ändå så känner jag liksom inget sug över att spela (har då spelat konstant med vänner i duo/squad)

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem

mitt spel kraschar varje gång nu efter senaste geforce drivers update, någon mer som har samma problem?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

mitt spel kraschar varje gång nu efter senaste geforce drivers update, någon mer som har samma problem?

Har samma problem, iallafall vid uppstart av spelet när datorn har varit avstängd, funkar dock som vanligt efter andra gångens uppstart!

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av joppekniven:

Har samma problem, iallafall vid uppstart av spelet när datorn har varit avstängd, funkar dock som vanligt efter andra gångens uppstart!

Startade om datorn och nu fungerar det igen.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

Det känns som att detta spelet är fårhållandevis litet här på SweC, hur kommer det sej? Kassa optimeringen kanske?

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoldenFan:

Det känns som att detta spelet är fårhållandevis litet här på SweC, hur kommer det sej? Kassa optimeringen kanske?

Är du ironisk?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"