PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem

https://youtu.be/D72K6aHo6XE

Fick mitt gtx1080 idag, kul med highlights men hade varit bra om man kan ställa in tiden före och efter som sparas. Går det att tweaka?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Strix Rog B550-F gaming | AMD Ryzen 7 5800x | 2x16GB Ballistix 3600MHz CL16 | ASUS TUF RTX 3080 |Gigabyte AORUS FI27Q-X 27" 1440p 240hz IPS + AOC 27" 1440p 144hz

Permalänk
Medlem

inte just highlights vad jag vet men du kan ju spela in själv med ALT + F10.
Bara ställa in hur många minuter bakåt i tiden du vill spara åt gången.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

kanske inte bäst, men bäst klädda iaf
https://imgur.com/a/RXyIT

Visa signatur

Intel i5 7600k @5.0 Ghz | Fractal Design Celsius S24 | 16 GB DDR4 Corsair Vengeance LPX 3000MHz | MSI Z270 Tomahawk | MSI GeForce GTX 970 4GB Gaming| Corsair AX 650W | Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem

Jag kan inte höra någon prata och jag har kollat ljud inställningarna ingame och utanför.
Jag kan bara se symbolen vid mitt namn när jag pratar men kan inte se deras andra och kan inte höra ngt heller. Ljudet fungerade bra från början.
Har testat installera om spelet.

Permalänk
Medlem

Detta har jag som start alternativ -USEALLAVAILABLECORES-high-sm4-malloc=system- är det ok?

Permalänk
Avstängd

En som fortfarande inte ens testat detta spel men har en fråga till er som spelat ett tag, hittar man samma vapen på samma ställe hela tiden eller är det olika varje gång?
Går det bara att hitta saker i husen eller kan det ligga vart som helst?
Ser ut som ett trevligt spel iallafall så kanske dax att hoppa på det nu, bättre sent än aldrig.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

En som fortfarande inte ens testat detta spel men har en fråga till er som spelat ett tag, hittar man samma vapen på samma ställe hela tiden eller är det olika varje gång?
Går det bara att hitta saker i husen eller kan det ligga vart som helst?
Ser ut som ett trevligt spel iallafall så kanske dax att hoppa på det nu, bättre sent än aldrig.

Looten är random, finns i byggnader samt på bänkar och tunnor utanför byggnader.

Visa signatur

Intel i5 7600k @5.0 Ghz | Fractal Design Celsius S24 | 16 GB DDR4 Corsair Vengeance LPX 3000MHz | MSI Z270 Tomahawk | MSI GeForce GTX 970 4GB Gaming| Corsair AX 650W | Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem
Skrivet av h051n:

Jag kan inte höra någon prata och jag har kollat ljud inställningarna ingame och utanför.
Jag kan bara se symbolen vid mitt namn när jag pratar men kan inte se deras andra och kan inte höra ngt heller. Ljudet fungerade bra från början.
Har testat installera om spelet.

settings->sound->voice channel?

Skrivet av h051n:

Detta har jag som start alternativ -USEALLAVAILABLECORES-high-sm4-malloc=system- är det ok?

Gör väl ingen skada, men tveksamt om det gör någon nytta.

Visa signatur

Intel i5 7600k @5.0 Ghz | Fractal Design Celsius S24 | 16 GB DDR4 Corsair Vengeance LPX 3000MHz | MSI Z270 Tomahawk | MSI GeForce GTX 970 4GB Gaming| Corsair AX 650W | Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

En som fortfarande inte ens testat detta spel men har en fråga till er som spelat ett tag, hittar man samma vapen på samma ställe hela tiden eller är det olika varje gång?
Går det bara att hitta saker i husen eller kan det ligga vart som helst?
Ser ut som ett trevligt spel iallafall så kanske dax att hoppa på det nu, bättre sent än aldrig.

Som sagt slumpmässigt. Men det finns områden som ska ge större chans till bättre loot. De är också överlag lite farligare eftersom folk dras dit.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dpath141:

Looten är random, finns i byggnader samt på bänkar och tunnor utanför byggnader.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Som sagt slumpmässigt. Men det finns områden som ska ge större chans till bättre loot. De är också överlag lite farligare eftersom folk dras dit.

Tackar för info. Dax att tanka hem spelet och testa iallafall. Det enda som jag sett som känns konstigt är att de satt kameran bakom så man kan kolla runt hörn utan att gå fram själv.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av dpath141:

kanske inte bäst, men bäst klädda iaf
https://imgur.com/a/RXyIT

Coolt! Önskar man hade turen att loota det där setet, så sjukt dyrt på market..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Tackar för info. Dax att tanka hem spelet och testa iallafall. Det enda som jag sett som känns konstigt är att de satt kameran bakom så man kan kolla runt hörn utan att gå fram själv.

Du kan välja att spela på vanlig Solo/duo/squad vilket är Solo=ensam mot alla duo=grupper om 2 squad=grupper om 3 till 4 spelare.
Sedan kan du välja om du ska spela på en tredje persons eller första persons server och så gillar du inte att folk kan kika runt hört väljer du en som heter FPP. Finns ofta folk att spela med på sweclockers discord.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

@dpath141: nää var inställt till team och det fungerar ändå inte.

Permalänk
Medlem

Är det svårt att komma in i spelet. Tänker på att motståndare har fler vapen osv eller börjar alla från noll i varje omgång när det gäller vapen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BjK:

Är det svårt att komma in i spelet. Tänker på att motståndare har fler vapen osv eller börjar alla från noll i varje omgång när det gäller vapen?

Alla hoppar obeväpnade ur planet. Förutom att man kan boxas då.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Vad är skillnaden mellan PUBG och H1Z1? Det det väldigt likt ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av h051n:

@dpath141: nää var inställt till team och det fungerar ändå inte.

weird

Skrivet av Pahwn:

Coolt! Önskar man hade turen att loota det där setet, så sjukt dyrt på market..

resurser finns

Visa signatur

Intel i5 7600k @5.0 Ghz | Fractal Design Celsius S24 | 16 GB DDR4 Corsair Vengeance LPX 3000MHz | MSI Z270 Tomahawk | MSI GeForce GTX 970 4GB Gaming| Corsair AX 650W | Fractal Design Meshify C

Permalänk
Avstängd

Nu har jag testat ett par matcher och än så länge är det ett trevligt spel men nu har det dykt upp nya frågor.
Då och då så kommer de upp en text som säger att man ska ta sig till ett speciellt område inom en viss tid, vilket område är det tänkt?
Ibland är det som en blå sköld runt mig och jag tappar liv, vad fasen är det då?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Nu har jag testat ett par matcher och än så länge är det ett trevligt spel men nu har det dykt upp nya frågor.
Då och då så kommer de upp en text som säger att man ska ta sig till ett speciellt område inom en viss tid, vilket område är det tänkt?
Ibland är det som en blå sköld runt mig och jag tappar liv, vad fasen är det då?

Har du lyckats missa vad hela spelet går ut på Den vita Cirkeln på kartan är vad du ska sträva efter att vara inom. Den blå skölden skadar dig om du är utanför cirkeln för att förhindra att folk campar på varsin sida av kartan mot slutet. Använd kartan i spelet för att se vart cirkeln är den dyker inte upp förrän en stund efter man har landat på marken. Så man vet inte riktigt vart man ska hoppa.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

@Stefflo: Du måste öppna kartan,där ser du den vita cirkeln som du ska vara innanför ,innan den blå cirkeln kommer mot den vita

Permalänk
Medlem

@h051n: Prova control + T ingame

Visa signatur

| Fractal Design S | Intel Core I7 8700K | Asus ROG Z370-H | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200 MHz | Noctua NH-D15 | Asus GTX 1080 Strix | Fractal Design Newton R2 800W | WD_Black SN850X NVMe 1TB | Samsung 840 EVO 250GB | 8 TB Lagring | LG 27GL850 | Corsair K70 Lux | Logitech G502| Astro A50 | Corsair Gaming MM200 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BjK:

Vad är skillnaden mellan PUBG och H1Z1? Det det väldigt likt ut

Det är typ samma sak men utan alla löjligt grälla färger.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

Har du lyckats missa vad hela spelet går ut på Den vita Cirkeln på kartan är vad du ska sträva efter att vara inom. Den blå skölden skadar dig om du är utanför cirkeln för att förhindra att folk campar på varsin sida av kartan mot slutet. Använd kartan i spelet för att se vart cirkeln är den dyker inte upp förrän en stund efter man har landat på marken. Så man vet inte riktigt vart man ska hoppa.

Har missat det helt men blir väl till att börja springa åt rätt håll nästa gång då. Fast ibland så kommer en röd cirkel också, Vad betyder den då?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Har missat det helt men blir väl till att börja springa åt rätt håll nästa gång då. Fast ibland så kommer en röd cirkel också, Vad betyder den då?

Du har en timer över kartan som visar hur lång tid du har innan den blå cirkeln börjar jaga dig håll ett öga på den så du börjar springa i tid. Hittar du ett fordon (bil motorcykel eller båt) så kan du ofta färdas snabbare än den blå cirkeln.
Röd cirkel är artillerizon. Vill du vara helt säker sätt dig i ett hus en bit från fönstrena, men jag brukar bara springa på har hittils aldrig blivit dödad av artilleri trots att jag springer rakt igenon.

Om du vill kan vi köra lite så kan jag ge dig lite tips.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

@Stefflo: Det faller slumpmässiga bomber inom röda cirklar, håll dig borta

Permalänk
Medlem
Skrivet av h051n:

Detta har jag som start alternativ -USEALLAVAILABLECORES-high-sm4-malloc=system- är det ok?

Jag har inte själv problem men jag har läst att just det har löst problem med låg fps för en del

Visa signatur

ASUS Z270H, i5 7600K, 16GB DDR4, 2X Samsung 850 EVO 250GB SSD,Sennheiser U320, Asus 1060 6GB, AOC 2460fQ

Chassi: HAF XB EVO
Xiaomi 9T pro 128GB
HTPC = Lenovo L440

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedNosE:

@h051n: Prova control + T ingame

TACK SÅ MYCKET!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

För folk som har problem med stabil fps så har jag hittat denna guide: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1160628...

Funkar väldigt bra gick från 50-80 fps till att nästan alltid ha över 100 fps. Många av mina vänner som också har provat detta har sett liknande resultat.

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk
Medlem
Skrivet av warmerspy:

För folk som har problem med stabil fps så har jag hittat denna guide: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1160628...

Funkar väldigt bra gick från 50-80 fps till att nästan alltid ha över 100 fps. Många av mina vänner som också har provat detta har sett liknande resultat.

Följt denna guide, ska bara få i mig frukost sen delar jag med mig av resultatet

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av warmerspy:

För folk som har problem med stabil fps så har jag hittat denna guide: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1160628...

Funkar väldigt bra gick från 50-80 fps till att nästan alltid ha över 100 fps. Många av mina vänner som också har provat detta har sett liknande resultat.

Ska ju dock sägas att det inte är tillåtet att ändra ini-filer.

Visa signatur

Intel i5 7600k @5.0 Ghz | Fractal Design Celsius S24 | 16 GB DDR4 Corsair Vengeance LPX 3000MHz | MSI Z270 Tomahawk | MSI GeForce GTX 970 4GB Gaming| Corsair AX 650W | Fractal Design Meshify C