PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Jasså?
Och det är highlights du får efter varje kill/knock etc. Det är inte så att du menar senaste 5 minuterna av inspelning?

fungerar fint för mig i fullscreen + highlights. W10, senaste drivern/gforce experience

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Vart lagras Highlights?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Vart lagras Highlights?

Du får välja en mapp där det ska sparas, samt att du måste själv spara klippen efter varje runda annars försvinner dom

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av joppekniven:

Du får välja en mapp där det ska sparas, samt att du måste själv spara klippen efter varje runda annars försvinner dom

Måste man ha overlay'n igång? (Överlagring i spelet)

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Måste man ha overlay'n igång? (Överlagring i spelet)

Det enda du behöver göra är att aktivera det inne i spelets inställningar in-game.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Har fler råkat ut för att regn fryser? En mycket märklig syn. Har smetat på lite reshade-effekter och undrar om skiten kan skapa grafiska buggar i spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Har fler råkat ut för att regn fryser? En mycket märklig syn. Har smetat på lite reshade-effekter och undrar om skiten kan skapa grafiska buggar i spelet.

Hände för en polare en match en gång. Flera veckor sen, aldrig hört eller sett det nån mer gång. Han använder inga övriga program som reshade tex.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Har fler råkat ut för att regn fryser? En mycket märklig syn. Har smetat på lite reshade-effekter och undrar om skiten kan skapa grafiska buggar i spelet.

Jag kör Reshade och mitt regn är alltid fryst.

Visa signatur

GTX 1080 STRIX - Intel 8700K 4,9Ghz - Gigabyte Z370 Ultra Gaming- Noctua NH-D15 - EVGA 650W G2 - Corsair Vengeance 16GB 3000 MHz - Fractal Design Define S Window - SSD 500GB - HDD 1 TB

Permalänk
Medlem

@cubeR: Ok, då är det säkerligen nån vajsing mellan reshade och PUBG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Hände för en polare en match en gång. Flera veckor sen, aldrig hört eller sett det nån mer gång. Han använder inga övriga program som reshade tex.

Skrivet av cubeR:

Jag kör Reshade och mitt regn är alltid fryst.

Skrivet av REWplayFF:

@cubeR: Ok, då är det säkerligen nån vajsing mellan reshade och PUBG.

Japp. Det låter väldigt bekräftat.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Är det nån som har samma problem som jag med att se fallskärmar? När man vecklar ut sin fallskärm så kollar man ju gärna runt om för att se hur många andra som droppar i området och var. Ofta ser man ingen eller kanske bara nån men ändå dyker det upp typ fyra pers inom loppet av några tiotals sekunder.
Igår såg jag nåt som jag aldrig sett tidigare relaterat till detta. Jag hoppade vid sidan av militärbasen och som vanligt var det tio-femton fallskärmar i luften. Sen helt plötsligt så dök det upp tio till. Sen försvann de.
Det var inte fallskärmar som löst ut senare då de var på rätt låg nivå så det verkar nästan som att vissa fallskärmar och personer kan var osynliga för en tills de har landat. Väldigt skumt.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Är det nån som har samma problem som jag med att se fallskärmar? När man vecklar ut sin fallskärm så kollar man ju gärna runt om för att se hur många andra som droppar i området och var. Ofta ser man ingen eller kanske bara nån men ändå dyker det upp typ fyra pers inom loppet av några tiotals sekunder.
Igår såg jag nåt som jag aldrig sett tidigare relaterat till detta. Jag hoppade vid sidan av militärbasen och som vanligt var det tio-femton fallskärmar i luften. Sen helt plötsligt så dök det upp tio till. Sen försvann de.
Det var inte fallskärmar som löst ut senare då de var på rätt låg nivå så det verkar nästan som att vissa fallskärmar och personer kan var osynliga för en tills de har landat. Väldigt skumt.

Har varit med om det vid några tillfällen, men jag brukar intala mig själv att jag har missat någon trots allt. Skulle dock inte bli förvånad om det är någon form av bugg ibland, men bryr mig nog för lite för att ens ha kollat upp det.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

@Crazy: intalar mig också ofta att jag missat dem, finns ju väldigt många som suger på att hoppa och kommer ner väldigt sent med som man inte märker av.

Permalänk
Medlem

@killawife: Ja, det händer oftare än man skulle kunna tro.

Jag tror det har och göra med hur snabbt man rör sig.. servern hänger inte riktigt med alla positionsuppdateringar som krävs dom första 5 minuterna och därför kan nog klienter "missa" data..

Permalänk
Sjusovarn

Är det någon som vet hur man ska få Discord Overlay att fungera? Kör både PUBG och Discord som administratör, ändrat i Discord settings så att PUBG ska fungera med overlay etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Är det nån som har samma problem som jag med att se fallskärmar? När man vecklar ut sin fallskärm så kollar man ju gärna runt om för att se hur många andra som droppar i området och var. Ofta ser man ingen eller kanske bara nån men ändå dyker det upp typ fyra pers inom loppet av några tiotals sekunder.
Igår såg jag nåt som jag aldrig sett tidigare relaterat till detta. Jag hoppade vid sidan av militärbasen och som vanligt var det tio-femton fallskärmar i luften. Sen helt plötsligt så dök det upp tio till. Sen försvann de.
Det var inte fallskärmar som löst ut senare då de var på rätt låg nivå så det verkar nästan som att vissa fallskärmar och personer kan var osynliga för en tills de har landat. Väldigt skumt.

Skrivet av Crazy:

Har varit med om det vid några tillfällen, men jag brukar intala mig själv att jag har missat någon trots allt. Skulle dock inte bli förvånad om det är någon form av bugg ibland, men bryr mig nog för lite för att ens ha kollat upp det.

Har ni view distance på Ultra?

Visa signatur

GTX 1080 STRIX - Intel 8700K 4,9Ghz - Gigabyte Z370 Ultra Gaming- Noctua NH-D15 - EVGA 650W G2 - Corsair Vengeance 16GB 3000 MHz - Fractal Design Define S Window - SSD 500GB - HDD 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av cubeR:

Har ni view distance på Ultra?

För tillfället är jag osäker, men jag vet iallafall att jag har haft Ultra vid tillfällen som det har skett. Dock har jag inte märkt av det alls på säkert minst en månad nu.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Jag har det på Ultra men har provat många olika inställningar.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Ni som spelar detta idag, är det roligt om man inte lirat liknande spel tidigare?

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

Ni som spelar detta idag, är det roligt om man inte lirat liknande spel tidigare?

Ja, spelade mest Battlefield osv tidigare och fick en plats i closed beta och sen dess har jag varit fast!

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem

@drakelito: ja, och det blir 10 x roligare med kompisar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

Ni som spelar detta idag, är det roligt om man inte lirat liknande spel tidigare?

I grunden är det ett väldigt simpelt spel, så nej man behöver inte ha lirat något annat innan.

Den enda grejen som jag kan tänka mig som kanske hjälpte lite i början är om man spelat ARMA innan. Då får man in vanan att springa ett håll och samtidigt titta åt ett annat med free-look knappen.

Permalänk
Medlem

Någon annan detta händer för?

Sen när jag refreshar UI ser det ut såhär;

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem

@joppekniven:

yes har samma problem...
funkar igen genom starta om spelet men när man har spelat en runda så är det samma igen..:(

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem

Samma här med och för alla vänner !

Inte sett något uttaland från Bluehole om det ännu villket är konstigt då de brukar vara snabba på o berätta...

*EDIT* Står på twitter sedan 39 min att de kikar på det, som vanligt....
https://twitter.com/PUBATTLEGROUNDS
/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Köpte spelet igår . Skit kul med en kompis men just nu vill inte menyn ladda :<

Permalänk
Medlem

@downup: Se de 3 tidigare inläggen.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

@Homer_S1: Nu så kom jag in

Permalänk
Medlem

@downup: Hmmm, jäkla tur du har då... Här är det skit fortfarande...

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Fortfarande lite grinig över att jag inte kunde förhandsboka Deluxe Edition... Släpptes den 23:e Mars, fick lönen dagen efter då den 25:e var på Lördagen