Hur slutar man bli arg när man spelar?

Permalänk
Inaktiv

Hur slutar man bli arg när man spelar?

Tjena,

behöver tips och råd hur man kan lugna ner sig vid spelande, att förlora gör mig fullständigt vansinnig, att stänga av spelet hjälper iheller inte, damp känslan gror i hjärnan tills den punkten att jag måste använda fysiskt våld mot något, ( stol, vägg, dörr m.m ). Dessa utbrott har också resulterat i ett extremt toxic beteende gentemot andra spelare.

Är det någon som har varit i samma sits och lyckas ta sig ur det? Alla tips uppskattas.

Mvh

Permalänk
Medlem

Oj. Kan vara ett tecken på att du inte bör spela om det leder till våld.

Tror mig aldrig hamnat i den situationen du beskriver.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag brukar ragequitta, ta 5 minuter från spelet och andas, så otroligt onödigt att bli sur på ett spel, men när det bara går åt helvete så blir man trött på det

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Avstängd

Se det som ett spel...spela inte för att vinna, spela för att umgås och ha trevligt.

Jag blir lite arg när jag ger allt, men förlorar stort..men inte i samma liga som du TS beskriver.

Vem bryr sig om man vinner? Det är ett spel som spelar mindre roll i ens liv..visst att vinna är väl skoj, men vad ger det?

Visa signatur

#Gör vertikal filming olagligt. ''Mobilkameran borde stängas av självmant så fort man försökte spela in vertikalt''

Permalänk

bli bättre så du inte förlorar?

Haha, ne men det är nog itne mycket du kan göra om du har hett temprament förutom att Andas och inte ta spelet så seriöst. Det är ju trots allt bara ett spel.

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Medlem

Mitt tips... Ha ett par tagentbord o möss liggandes vid sidan om... Så du kan byta fort när de går sönder

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon264921:

Tjena,

behöver tips och råd hur man kan lugna ner sig vid spelande, att förlora gör mig fullständigt vansinnig, att stänga av spelet hjälper iheller inte, damp känslan gror i hjärnan tills den punkten att jag måste använda fysiskt våld mot något, ( stol, vägg, dörr m.m ). Dessa utbrott har också resulterat i ett extremt toxic beteende gentemot andra spelare.

Är det någon som har varit i samma sits och lyckas ta sig ur det? Alla tips uppskattas.

Mvh

Kan du berätta lite mer om vad du spelar och vad du blir arg över ?

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem

Känner igen mig i det där, hade inga problem i yngre åren men med tiden så blev jag mer och mer arg när jag förlorade. Insåg detta och försökte då tänka "det är bara ett spel, lugna ner" när det hände, men det hjälpte inte direkt. Min lösning är generellt att inte längre spela sådana spel, nu spelar jag mest Single-player spel eller co-op spel. När jag spelar competitive så spelar jag det några dagar tils jag når den irritations-nivån igen och släpper då spelet i några månader.

Att skriva av sig i chatten är också något jag känner igen men det är sjukt irriterande för andra spelare och får en att låta patetisk, därför tar jag också bort key-bindings för chat i de spelen jag upplever att jag har ett problem med att jag skriver skit i chatten...

Så... Jag har egentligen inte några tips I guess. =/

Permalänk

Perspektiv. Du dampar genom att spela ett spel. Är du ens bra på spelet? Jämfört med vem? Onödig energi på något orelevant? Dampar på något du själv inte kan styra? Dampar du på ditt eget katastrofala spelande så tycker jag du ska gå till gymmet och pusha där istället.

Permalänk
Inaktiv

@AmdX2:

Spelet är League of legends, ranked games. Allmänt dåliga spelare, afkers, feeders och trollers gör mig vansinnig. Det värsta är när laget man möter börjar skriva " Easy" i all-chat när dem enbart vinner pga de punkterna jag listade ovan.

Permalänk
Medlem

Jag höll också på lite sådär för inte så länge sedan. Jag kan inte sätta fingret på vad som ändrades, men jag gör det knappt längre.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem

@anon264921: Du får önska att du var född 1975

Permalänk
Medlem

Ha något lätt vid sidan av som du kan dra igång direkt efter gamet.

Typ att du alltid har en serie att kolla på, så dra igång ett avsnitt när du är arg och sitt och kolla på serien istället.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon264921:

@AmdX2:

Spelet är League of legends, ranked games. Allmänt dåliga spelare, afkers, feeders och trollers gör mig vansinnig. Det värsta är när laget man möter börjar skriva " Easy" i all-chat när dem enbart vinner pga de punkterna jag listade ovan.

Har aldrig haft din nivå av bekymmer, men det lär ju knappast bli bättre med den spelcommunityn.
Nyttja /mute all
Stäng av /all chat
Koncentrera dig på din egen prestation, skit fullständigt i hur det går för ditt egna lag, tänk istället utifrån "hur kunde JAG gjort annorlunda för att vi skulle vinna"

Det här är grejer jag påminner mig själv om. Sen är mina bekymmer med hur aggressiv jag blir inte i närheten av dina. För min del är det inte värre än att jag känner mig frustrerad kanske 5 minuter efter en runda med dåliga lagkamrater.

Klarar du inte av att ta dig ur den där spiralen borde du faktiskt överväga att lämna league bakom dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon264921:

@AmdX2:

Spelet är League of legends, ranked games. Allmänt dåliga spelare, afkers, feeders och trollers gör mig vansinnig. Det värsta är när laget man möter börjar skriva " Easy" i all-chat när dem enbart vinner pga de punkterna jag listade ovan.

Spela i party med vänner? Ta en paus från spelet? Alternativt skaffa en slagsäck du kan drämma till när du känner dig frustrerad

Skrivet av Extremaz:

Ha något lätt vid sidan av som du kan dra igång direkt efter gamet.

Typ att du alltid har en serie att kolla på, så dra igång ett avsnitt när du är arg och sitt och kolla på serien istället.

Själv brukar jag kolla på roliga klipp efter en trist match. Humor besegrar allt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon264921:

Tjena,

behöver tips och råd hur man kan lugna ner sig vid spelande, att förlora gör mig fullständigt vansinnig, att stänga av spelet hjälper iheller inte, damp känslan gror i hjärnan tills den punkten att jag måste använda fysiskt våld mot något, ( stol, vägg, dörr m.m ). Dessa utbrott har också resulterat i ett extremt toxic beteende gentemot andra spelare.

Är det någon som har varit i samma sits och lyckas ta sig ur det? Alla tips uppskattas.

Mvh

50-tal möss, 100-tal tangentbord och en hel del annat... jo jag har haft det problemet för mååååånga år sedan. Man växer ur det med lite hjälp...

Finns inget magiskt sätt. Finns massor med "knep" att låta bli och lugna ner osv... men alla kräver att du gör det när är arg, vilket inte är lätt. Mitt bästa tips är att försöka hitta varför du blir arg. För av egenerfarenhet så vet jag att det sällan är av "spelet"... spelet är bara det som triggar allt.

Något har hänt dig, eller i din omgivning, som gör dig ledsen/förbannad. Du försöker låta bli det/ignorera det och spela, och när det går åt H... så kommer ilskan. Så var det för mig... nämligen bortgången av min far när jag var ung. Så hitta vad det är som verkligen gör dig arg.

Permalänk
Medlem

Ner och gör armhävningar tills du inte orkar mer

Permalänk
Avstängd

Haha känner igen mig och kunde dampa ur skapligt på spel och vart nya tangentbord ofta och frun var inte så imponerad när tangentbordet fick en smäll så skrivbordet under sprack eller när vi hade köpt xbox ett dygn gammal och efter tony hawk spelande satt kontrollen i ett element så det vart skit av den och har inga direkta tips utom att sluta spela innan man vill stå och slå skärm jäveln i väggen även fast ens inre väsen vägrar ge upp

Annars efter man fått unge har man inte tid att spela så mycket och mer tid mellan spel stunderna som faller sig naturligt då så funkar det bättre men tålamod har inte varit min grej men kortare stunder funkar och jag kan ha väldigt bra tålamod på singel player rpg men multplayer så tar tävlings instinkten över helt och måste vara ner varvad innan jag börjar spela annars kan det balla ur trots jag fyller 40 i år och borde veta när jag ska sluta spel

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Sluta spela med random. Kör bara med folk du känner.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Moderator

*Tråd rensad.*

Citat:

§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.
§ 1.2 Uttalanden som kan uppfattas som stötande eller kränkande är inte tillåtna. Argumentera gärna, men låt det inte spåra ur till pajkastning.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Sluta ta spelen på så stort allvar. I princip alla communitys har blivit fulla av mobbare som måste hävda sig själva genom helt idiotiska kommentarer. Om du kan avaktivera chat i spelen.

Hitta singelplayer spel om du inte kan hålla din ilska tillbaka. Du kommer bara bli mer tokig med tiden. Eller tills du inser att det bara är ett spel.

Jag själv valde att sluta spela många spel föratt majoriteten av spelarna kändes så himla omogna.
Tänk också att dom som skriker mest i spelen oftast är själva väldigt dåliga och försöker bara hitta en syndabock varför det går så dåligt.

Visa signatur

Vattenkyld konservburk

Permalänk
Medlem

Själv har jag kommit till insikt att jag gör ju ändå detta för att det är skoj och därav njuter jag istället när jag spelar och blir mindre sur därav.

Jag vill absolut vinna, men är det ett multiplayer (som csgo vilket jag spelar mest) så är det inte bara mig det hänger på om vi ska vinna eller inte.

Och jag vet att oftast spelar jag med lite sämre spelare än mig själv och kan inte förvänta mig att de ska vara på topp hela tiden (det är man aldrig). Även om jag känner frustration ibland när vi förlorar enkla rundor så går det snabbt över för jag tar det för vad det är. Ett spel, som jag för övrigt vill ha skoj i. Inte bli sur, då hade jag kunnat gå ut på Facebook och läsa alla extremt onödiga och repetitiva inlägg om all satans mat.

Jag går helt enkelt in med inställningen att jag tycker att det är roligt att lira cs (eller spel i allmänhet) med mina kompisar även om vi kanske skulle förlora.

Permalänk
Medlem

Ett kraftfullt, om än generellt råd, är att inte älta/gräma sig över saker man inte kan påverka.
Lättare sagt än gjort såklart. Men hur man pratar med sig själv i sitt eget huvud spelar faktiskt roll.

Fokusera på dina egna beslut. Var dom korrekta så kan du klappa dig själv på axeln och vara nöjd.
Resultat är irrelevant, det som betyder något är dina beslut. Om du gör rätt, men slumpen (eller någon vars handlingar du inte har makt över) förstör, då ska du vara nöjd.

Permalänk
Medlem

har du prestationsångest eller måste vinna?

kan tyvärr inte känna igen mig i situationen, alltid varit lugn när jag spelar, om man vinner eller förlorar spelar ingen större roll direkt, syftet är ju att spela för att ha kul eller hur?

försök att gå in med känslan att det inte spelar någon roll / anta att du kommer förlora, har du det mentala stadiet blir det inget oväntat och allt utöver det är en bonus.

Visa signatur

3900x | 2080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

https://www.intersport.se/produkter/energetics-boxsack-25kg-p166743?farg=166744

Med en sådan slipper du i alla fall ta ut frustrationen på oskyldiga väggar och dörrar.

Visa signatur

5900X and RTX3090

Permalänk
Medlem

Spelar bara singelplayer sedan länge pga alla idioter som lever fan i chatar mm. Tar helt bort det roliga med att spela, blir bara irriterad..

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte spelat nåt league of legends men. Jag spelade väldigt mycket Random teams i Warcraft för länge sen.

När man spelar med Random lag måste man helt enkelt inse att man inte kan kontrollera allt. Du kommer förlora en stor del av dina matcher på grund av orsaker du inte kan kontrollera. Om du hamnar i ett lag med dåliga spelare eller idioter får du helt enkelt välja: coacha dom, acceptera deras sätt att spela och försöka ändra ditt eget för att passa eller helt enkelt avsluta spelet och ta förlusten direkt så du slipper ödsla tid. Du får komma ihåg att dom du möter som skriver easy hamnar i matcher där förlorar på grund av dåliga medspelare precis lika ofta som du.

Kan dock inte riktigt förstå situationen då jag själv aldrig blev arg när jag spelade. Och när folk retades i chattarna tyckte jag bara var kul och skrev själv.

Permalänk

Bästa tipset: Sluta bry dig.

Om du inte bryr dig om du vinner/förlorar så blir du inte arg (eller glad för den delen). Fungerar på det mesta i livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon264921:

Tjena,

behöver tips och råd hur man kan lugna ner sig vid spelande, att förlora gör mig fullständigt vansinnig, att stänga av spelet hjälper iheller inte, damp känslan gror i hjärnan tills den punkten att jag måste använda fysiskt våld mot något, ( stol, vägg, dörr m.m ). Dessa utbrott har också resulterat i ett extremt toxic beteende gentemot andra spelare.

Är det någon som har varit i samma sits och lyckas ta sig ur det? Alla tips uppskattas.

Mvh

Du är en vinnarskalle. Det är en god egenskap. Du kommer lära dig hantera ilskan. Jäkla tillgång anser jag.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Ta ett uppehåll från just League Of Legends.

Spela Single Player-spel med ett inte lika stort tävlingsfokus.

Om tävling är det enda du gillar, testa något nytt. När du är nybörjare har du inte samma förväntningar på dig själv som när du har mer erfarenhet och kommer att ta saker med mindre allvar.

Börja träna och ta ut frustrationen i gymmet.

Det här har funkat på mig när jag upplevt frustration från spel.