Permalänk
Medlem
Skrivet av wingman92:

Här är mitt 5 Års projekt. "inte färdig än"
Från början en simlab p1 cockpit som blivit nedgraderad till 40x80 profil på grund av "vikt"/ DIY motion bygge som är i design segmentet just nu, har allt hemma motorer och elektronik, behöver bara hitta lite mera tid på dagarna att hinna me då jag jobbar borta på veckorna

Simucube 2 pro me nå billigt djup drift ratt.
Fanatec pedaler handbroms och växelspak
SG racing seq spak.
3 st 55" oled tvs med 2 st rog bezzle delete kits.
Volvo 940 halvläder förarstol

Oled Kartong ovanpå målat svart som innertak och mörkläggningsgardiner under skärmarna för att få inlevelse att man sitter i en bil, vilket jag måste säga funkar ruskigt bra.

Har en DIY buttkicker som ligger brevid som jag haft på riggen men tagit bort den för att göra den bättre, också något jag rekommenderar ger väldigt mycket inlevelse !

<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Ett klipp från min twitch me första provkörningen efter allt vart uppsatt.
https://www.twitch.tv/piggehdeluxe/clip/ArbitraryLachrymoseLarkHeyGirl-adc2dB774bj0msBr

Framtida projekt som är på G.
Motion simulation ska göra samma design som Dmax kompakta design fast med min p1 cockpit ovanpå https://www.youtube.com/playlist?list=PLO8l70qEp71MER1P0D-BBZza_gqzzmgp_

DIY hydraulisk handbroms, och DIY hydrauliska pedaler baserade på ett volvo 740/940 pedal set, har det mesta hemma, väntar på små saker.
Bygga om en g27 växelspak som ska förstärkas och göras till en dedikerad lastbilsväxelspak för ats/ets och beamng, med en ebay lastbils växel knopp

Jag tar tillbaka att min rigg tar plats
Läckert bygge minst sagt !!

Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejss:

Virpil torq för helikopter vilka är perfekta för flygning.

Nya frågor, är det VPC WarBRD Base som du använder som base till din flight-stick och hur är den infäst till riggen?

citera rätt
Visa signatur

Ryzen 5 5600xt | MSI B450 Mortar Max | 32GB HyperX Fury | EVGA Supernova G2 750w | Intel 665p 1TB | MSI Radeon 6800
H2O: Alphacool XP3 light | EK-Quantum Vector RX 6800 | 2st NexXxos XT45 X-flow
Ljud: Epiphany EHP-O2D / AKG K240

Permalänk
Medlem
Skrivet av T-Fork:

Nya frågor, är det VPC WarBRD Base som du använder som base till din flight-stick och hur är den infäst till riggen?

Ja det är WarBRD jag använder. Jag köpte till den lilla monteringsplattan. Sedan satte jag bara några skruvar i min 8020 rigg som plattan kläms fast i när jag använder spaken.

Funkar bra så länge man sätter fast den rätt. Går säkert att göra något snyggare som inte repar bottenplattan men jag är rätt nöjd med den här lösningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejss:

Ja det är WarBRD jag använder. Jag köpte till den lilla monteringsplattan. Sedan satte jag bara några skruvar i min 8020 rigg som plattan kläms fast i när jag använder spaken.

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Funkar bra så länge man sätter fast den rätt. Går säkert att göra något snyggare som inte repar bottenplattan men jag är rätt nöjd med den här lösningen.

Många tack och jäkligt snällt av dig att lägga till fler bilder.

Mvh Henrik

Visa signatur

Ryzen 5 5600xt | MSI B450 Mortar Max | 32GB HyperX Fury | EVGA Supernova G2 750w | Intel 665p 1TB | MSI Radeon 6800
H2O: Alphacool XP3 light | EK-Quantum Vector RX 6800 | 2st NexXxos XT45 X-flow
Ljud: Epiphany EHP-O2D / AKG K240