Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

1060 vs 1070 på asus 120 Hz laptop?

Permalänk

1060 vs 1070 på asus 120 Hz laptop?

Hej, har funderat på om jag ska köpa mig den här asus laptopen https://www.komplett.se/product/908100/gaming/gaming-pc/barba...

Det finns en 1060 version med som är cirka 4-5 tusen billigare en denna med 8gb ram så nu till min fråga. Om man uppgraderar ramet på den andra ifall man hade köpt den så den matchar den andra med processorn i7 (7700hq) också, hur ser prestandan ut i kommande tiden i spel som wow, call of duty ww 2 och ghost recon wildlands? Mest intresserad av wow.. om jag förstår rätt används endast 120 Hz skärmen på laptopen när man har över 120 fps så tror ni 1060 varianten hade klarat wow på ultra med över 60 fps ens eller är det 1070 som gäller? Mycket tacksam för svar och spekuleringar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av filippoh94:

Hej, har funderat på om jag ska köpa mig den här asus laptopen https://www.komplett.se/product/908100/gaming/gaming-pc/barba...

Det finns en 1060 version med som är cirka 4-5 tusen billigare en denna med 8gb ram så nu till min fråga. Om man uppgraderar ramet på den andra ifall man hade köpt den så den matchar den andra med processorn i7 (7700hq) också, hur ser prestandan ut i kommande tiden i spel som wow, call of duty ww 2 och ghost recon wildlands? Mest intresserad av wow.. om jag förstår rätt används endast 120 Hz skärmen på laptopen när man har över 120 fps så tror ni 1060 varianten hade klarat wow på ultra med över 60 fps ens eller är det 1070 som gäller? Mycket tacksam för svar och spekuleringar

Wow är ju mer processorkrävande så hade nöjt mig med en 1060 om jag hade haft annat att lägga pengar på, känner du att du har råd med 1070 configen och att det inte stryper något annat du vill ha råd med så kör på den helt klart

Vill du räkna på vad som är mest värt utifrån prestanda per krona så tar det nog lite research för dig, men skillnad lär du märka.

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Om du bara ska spela WoW så räcker GTX 1060 men jag vet inte om jag skulle satsat på 120hz-panel för WoW. Det kanske räcker med 60Hz och ett GTX 1060? Borde gå att spara sig en slant på det.