Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Liten telefon att springa med

Permalänk
Medlem

Liten telefon att springa med

Jag skulle vilja ha en telefon som jag kan springa med.. så lite och lätt som möjligt. Den skall ha gps (vill använda RunnerUP) och ha plats för Spotify med nedladdad musik.

Billig får den gärna vara också. Har ni några idéer?

Permalänk
Inaktiv

En av Sonys Xperia Compact modeller? Iphone SE. Vad menar du med billig? Vilken prisklass är det?

Permalänk
Medlem

Kan ett alternativ vara en smart klocka? Många har möjlighet att köras fristående (alltså utan telefon), med GPS, BT och plats för musik offline. Vissa har till och med plats för simkort så att man även kan ta emot samtal.

Permalänk
Medlem

Jag har en stor o klumpig Sony Xperia Z. Fungerar utmärkt att springa med om man har ett sportfodral på armen

Compactmodellerna från Sony är idag tyvärr rätt stora med, Sony xperia X Compact är hela 4.7 tum

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem

Orkar du vänta innan du väl har fått den levererad så är "Jelly" just nu aktiv kampanj på kickstarter som borde fylla dina krav, 4g med gps och väldigt liten. Går dessutom att köpa till ett band om man vill ha den på armen. Shipping står som planerad till 2017.08, men är ju lite vanskligt att veta hur tidsplaneringen håller på kickstarterkampanjer...
edit: länk https://www.kickstarter.com/projects/jellyphone/jelly-the-smallest-4g-smartphone/

Visa signatur

c64, u1541-8Gb SD, Tac-2, AR6.0

Permalänk
Medlem

Sony SmartWatch 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av pback:

Orkar du vänta innan du väl har fått den levererad så är "Jelly" just nu aktiv kampanj på kickstarter som borde fylla dina krav, 4g med gps och väldigt liten. Går dessutom att köpa till ett band om man vill ha den på armen. Shipping står som planerad till 2017.08, men är ju lite vanskligt att veta hur tidsplaneringen håller på kickstarterkampanjer...
edit: länk https://www.kickstarter.com/projects/jellyphone/jelly-the-smallest-4g-smartphone/

Den såg intressant ut.. synd att det är så länge tills den kanske släpps

Skrivet av Sasser:

Sony SmartWatch 3

Kan man använda RunnerUp och Spotify utan telefon med den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av desp:

Den såg intressant ut.. synd att det är så länge tills den kanske släpps

Kan man använda RunnerUp och Spotify utan telefon med den?

Vet ej hur det är med RunnerUp men Spotify fungerar inte på smartwatch 3 (utan telefon)

Även GPSen i klockan är ganska svag och det kan ta 10min innan den hittar position och det händer att den tappar GPS-signal efter den har hittat

Visa signatur

Desktop: R7 3700X | 32GB RAM | 4 TB SSD | RTX 3080 TI | Define R5
Laptop: Razer Blade 15 Base 2020
Mobil: Iphone 13 Pro
konsol: PS4 slim 1TB

Permalänk
Medlem

@pback: Det är ju knappast några garantier om utsatta datum eller ens att produkten kommer skeppas. Det är nog klokt att skriva att det rör sig om fiktiv produkt som grundarna försöker samla pengar till för att göra verklig. Det är trots allt inte alla som känner till Kickstarter eller vad det innebär att bli en backer.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem

Iphone SE, fick en av jobbet nyss, grymt imponerad av prestanda, batteritid och liten.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

@pback: Det är ju knappast några garantier om utsatta datum eller ens att produkten kommer skeppas. Det är nog klokt att skriva att det rör sig om fiktiv produkt som grundarna försöker samla pengar till för att göra verklig. Det är trots allt inte alla som känner till Kickstarter eller vad det innebär att bli en backer.

När jag läste trådstarten kom jag att tänka på att jag hade sett en lur som verkade stämma överens med önskemålen och passade därför på att tipsa om den och letade upp länken. Men visst, finns ju alltid risk att man inte är tillräckligt tydlig, det är en risk jag är beredd att leva med.. Finns säkert någon som inte har koll på på Kickstarter 2017. Skulle nu desp mot förmodan inte veta det så kommer det i alla fall framgå alldeles utmärkt om han nu är det minsta intresserad av telefonen och läser på länken jag skickade. Vet inte om du någon gång har backat en Kickstarterkampanj, men jag skulle nog säga att det är nästintill omöjligt att lyckas skapa ett Kickstarterkonto och klicka sig igenom en uppbackning av ett projekt utan att snappa upp vad en backning innebär.

Visa signatur

c64, u1541-8Gb SD, Tac-2, AR6.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av pback:

När jag läste trådstarten kom jag att tänka på att jag hade sett en lur som verkade stämma överens med önskemålen och passade därför på att tipsa om den och letade upp länken. Men visst, finns ju alltid risk att man inte är tillräckligt tydlig, det är en risk jag är beredd att leva med.. Finns säkert någon som inte har koll på på Kickstarter 2017. Skulle nu desp mot förmodan inte veta det så kommer det i alla fall framgå alldeles utmärkt om han nu är det minsta intresserad av telefonen och läser på länken jag skickade. Vet inte om du någon gång har backat en Kickstarterkampanj, men jag skulle nog säga att det är nästintill omöjligt att lyckas skapa ett Kickstarterkonto och klicka sig igenom en uppbackning av ett projekt utan att snappa upp vad en backning innebär.

Jag är väl medveten om hur kickstarta funkar, var backer till pebble core som inte blev något.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av desp:

Jag skulle vilja ha en telefon som jag kan springa med.. så lite och lätt som möjligt. Den skall ha gps (vill använda RunnerUP) och ha plats för Spotify med nedladdad musik.

Billig får den gärna vara också. Har ni några idéer?

Som aktiv löpare undrar jag mest varför den ska vara liten och lätt? Löptränar själv en 3-5ggr/vecka och jag kör mobilen antingen i mitt flipbelt (googla) eller i en kardborrefästad ficka runt överarmen. Har sprungit maraton med sånt utan problem. Och ja just det, har en galaxy s7 så telefonen är väl knappast att beteckna som varken liten eller lätt.

Men som sagt, genuint intresserad av frågeställningen eftersom jag aldrig upplevt mobilens storlek som ett problem

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk

Har en 5,2" som det fungerar utmärkt att springa med. Det är nog min smärtgräns. Skulle inte vilja ta en större.

Visa signatur

Nuvarande system 2016-:
Intel i5-4570S | ASUS H97M-E | Corsair RM550X | 16 GB DDR3 Ballistix Sport | BeQuiet Pure Rock | Samsung EVO 850 250 GB | Temjin TJ08-E | Samsung Writemaster DVD-RW | Dell S2216 21,5" @1920x1080 | Windows 7

Gamla system: https://anotepad.com/notes/kt55k5

Permalänk
Medlem

Tycker det är tråkigt att det inte finns några som helst vettiga, enklare, små telefoner. Kör fortfarande min föråldrade Sony Ericsson(!) Xperia Ray (3.3") då jag inte hittat något likvärdigt att uppgradera till. Jellyn verkade intressant tills jag såg tjockleken på 13.3mm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Som aktiv löpare undrar jag mest varför den ska vara liten och lätt? Löptränar själv en 3-5ggr/vecka och jag kör mobilen antingen i mitt flipbelt (googla) eller i en kardborrefästad ficka runt överarmen. Har sprungit maraton med sånt utan problem. Och ja just det, har en galaxy s7 så telefonen är väl knappast att beteckna som varken liten eller lätt.

Men som sagt, genuint intresserad av frågeställningen eftersom jag aldrig upplevt mobilens storlek som ett problem

Jag vill helst inte känna av den när jag springer, tycker jämt att man måste rätta till telefonen när jag springer. Sprang med en ipod shuffle förr, men jag skulle vilja kunna byta ut min playlist lite enklare.

Permalänk
Medlem

En Samsung Gear S3 (visserligen dyr), har både GPS och stöd för Spotify offline. Så du kan ladda över en spellista, sen koppla klockan till ett BT-headset när du springer. Du kan till och med använda S3 för att göra kortbetalningar, utan telefon eller plånbok. Kan knappast vara enklare. Dock är det som sagt en ganska dyr produkt.

Permalänk

Om du inte har något emot attköra iOS så en Iphone 5s perfekt för detta tycker jag. Du kan få en begagnad för 1000-1500. Väldigt smidig och har bra batteritid. Ananrs finns ju nyare SE men den är ju dyrare.

Permalänk
Medlem

Begagnad iPhone 4? Den lär ju inte vara ett prestandamonster, men spotify samt GPS borde fungera klockers, och priset är väl runt 400-500kr (om ens det)

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Inaktiv

@pback @desp: Austin Evans har gjort en hands on video på den telefonen https://www.youtube.com/watch?v=6gW7UqHyPyY