hjälp med prissättning på "dator"

Permalänk
Medlem

hjälp med prissättning på "dator"

Hejsan ska kanske sälja av min dator och undrar vad kan jag få för den vill ha ett bra pris för både mig och den som köper.

innehåller:
Nvidia 960gtx 2gb msi
2x4gb Ballistixs DDR3 1600mhz
970 Gaming Asus
AMD FX6300 3.5ghz

kommer inte sälja mina hårddiskar eller nätagg, men beroende om jag köper en ny så slänger jag dit ett nät agg jag hade innan till den datorn som är ett "be quiet! Pure Power L8 530W modulärt" samt så inkluderas "Cooler Master Hyper 212 EVO" och kanske chassit "Cooler Master N400 Svart"
beroende om jag har råd att köpa ett nytt chassi så slänger jag in den "gamla"

men vad skulle ett schysst pris vara? 3000kr? 3500? 4000?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zukzz:

Hejsan ska kanske sälja av min dator och undrar vad kan jag få för den vill ha ett bra pris för både mig och den som köper.

innehåller:
Nvidia 960gtx 2gb msi
2x4gb Ballistixs DDR3
970 Gaming Asus
AMD FX6300 3.5ghz

kommer inte sälja mina hårddiskar eller nätagg, men beroende om jag köper en ny så slänger jag dit ett nät agg jag hade innan till den datorn som är ett "be quiet! Pure Power L8 530W modulärt" samt så inkluderas "Cooler Master Hyper 212 EVO" och kanske chassit "Cooler Master N400 Svart"
beroende om jag har råd att köpa ett nytt chassi så slänger jag in den "gamla"

men vad skulle ett schysst pris vara? 3000kr? 3500? 4000?

GTX 960 presterar bättre än RX 460 men sämre än 1050 Ti. Skulle säga att det är värt strax under 1000 kr om man säljer det begagnat idag.

2x4 GB DDR3 RAM av okänd hastighet är inte värt mycket, säg uppemot 300 kr.

Moderkortet och processorn är av den mindre eftertraktade sorten. Säg 1000 kr tillsammans.

Allt som allt skulle jag säga att det inte går att sälja datorn för mer än 3000 kr när vi sen lägger till nätaggregat, fläkt och chassi. Speciellt då man inte ens får hårddisk med Windows, och den processorn är inte vad folk vill ha idag, jag tror folk som tittar på begagnat hellre köper en äldre i5 eller i7 processor.

Permalänk
Medlem

@Flexon: om jag lade till en 500gb wd blue med win 10 ? vad skulle priset kunna bli då ?
EDIT: jag hittade vilklen hastighet det var på minnena 1600

Permalänk
Medlem
Skrivet av zukzz:

@Flexon: om jag lade till en 500gb wd blue med win 10 ? vad skulle priset kunna bli då ?
EDIT: jag hittade vilklen hastighet det var på minnena 1600

Det blir ju mer en komplett dator när man får Windows och hårddisk så jag tror du får lättare att sälja den. Men hur mycket man kan ta för den vågar jag inte säga, det är svårt att veta.