Blev scammed av en Blocket-säljare, vad ska jag göra? (gtx 1080)

Permalänk
Vive la liberté!

@Frispel: För att folk är as och går det att utnyttja något så kommer de göra det.
Påstå att saker är trasiga, hota med chargeback och Paypal ställer sig direkt på köparens sida, blir mindre krångel att totalt strunta i säljaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av punkyard:

Hej, Jag hade såg ett annons på blocket ungefär 4 dagar sedan, det var en gtx 1080 strix från umeå för 4000kr, automatiskt tänke jag köpa den. Säljaren sa ja och det blev så att jag betalade 2000kr bara för att visa honom att jag var seriöst och resten kommer när jag får kortet.

Han säger att han har skickat den men om jag frågar efter spårnummret kommer han med massa bullsh!t som *Han jobbar idag tills kvällen och han har inte kvitto med sig. Det sa han 2 gånger nu och han även säger att han är sambo med någon. Efter 3 dagar av *Ja yes okej absolut* idag svarade han att han kommer vara hemma klockan 22, sen efter de sa han klockan 2 på natten kommer han ge mig den jävla spårsnummer. Nu sitter jag och tänker om jag ska polis anmäla den här personen för jag är inte ett rick person och även 200kr är life or death for mig. Jag hade sparat för att köpa ett bra gaming dator till min bror och är så fkin frustrerad just nu.

Det stog att han bor i umeå, och idag googlade jag hans mobil och hoppades att nån info skulle döka up. Nummer stog för hans sambos namn. Det stor deras address så jag tror jag vet vart han bor nu.

Jag tänker ska jag polis anmälla honom eller ska jag göra nånting annat? För det känns som han bullshittar sin väg ut varje gång jag frågar honom. Det är snart min brorsans födelsdag och jag vill inte ge honom en dator som har bara lådan och moderkort i.

Så snälla ge mig tips, Jag vet inte om det är rätt ställe i forumet att post det här. Om det står på fel sida i forumet förlåt.
Kommer vara vaken hela natten att se om den idioten svarar.

Tack för alla som kommer försöka hjälpa mig before hand

Mvh, Sam.

(jag är inte svensk så förlåt om jag stavar ordet fel.)

Låter som exakt samma story som när jag skulle köpa ett gtx 1080 på blocket av en snubbe i Kristianstad. Jag avslutade dealen eftersom han inte kunde få fram sitt eget kvitto på kortet (då kortet skulle vara helt nytt felköp)

Skickades från m.sweclockers.com