Den bästa för ögonlaserbehandling?

Permalänk
Avstängd

Den bästa för ögonlaserbehandling?

Tja,

Är sugen på att göra ögonlaserbehandling men vilken är bra?

Då jag har starka glasögon och ögonflimmer så hoppas jag att ögonlaserbehandling kanske fixar alla dessa problem.

Jag vet om att det kostar mycket och sånt taken är att jag ska spara tills jag har råd med det.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Fixade mina ögon med FS Lasik i december, mycket smidigt, på jobbet dagen efter, dock dyrare än vanlig Lasik.

Vilken som är bäst beror på vilken variant som fungerar för ditt synfel, tjocklek på linsen m.m. Rekommenderar att boka en undersökning och se vad kliniken föreslår och vad som är möjligt med dina ögon, och gå till en större klinik, har en polare som gick till en mindre som var billigare. Första ingreppet blev inte helt 100, sen gick kliniken i konkurs och det blev en lång historia för att få ögat fixat (vet inte ens om det blivit rätt än faktiskt, var ett tag sedan vi pratade om det).

Visa signatur

| Intel i2500k | 16g Ram | ASUS ROG STRIX RX460 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av during:

Fixade mina ögon med FS Lasik i december, mycket smidigt, på jobbet dagen efter, dock dyrare än vanlig Lasik.

Vilken som är bäst beror på vilken variant som fungerar för ditt synfel, tjocklek på linsen m.m. Rekommenderar att boka en undersökning och se vad kliniken föreslår och vad som är möjligt med dina ögon, och gå till en större klinik, har en polare som gick till en mindre som var billigare. Första ingreppet blev inte helt 100, sen gick kliniken i konkurs och det blev en lång historia för att få ögat fixat (vet inte ens om det blivit rätt än faktiskt, var ett tag sedan vi pratade om det).

Vad tror du om dom här?

https://www.memira.se/ogonoperationer/ogonlaser/fs-lasik/

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

@superegg: Det var exakt det jag gjorde, och hos Memira i Uppsala. Men beroende på dina ögon, ålder och synfel m.m. kanske det inte möjligt för dig att göra just det ingreppet, boka en undersökning som ger dig de alternativ som är möjliga och med fördelar, risker och nackdelar för de möjligheter som finns för dig.

Visa signatur

| Intel i2500k | 16g Ram | ASUS ROG STRIX RX460 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av during:

@superegg: Det var exakt det jag gjorde, och hos Memira i Uppsala. Men beroende på dina ögon, ålder och synfel m.m. kanske det inte möjligt för dig att göra just det ingreppet, boka en undersökning som ger dig de alternativ som är möjliga och med fördelar, risker och nackdelar för de möjligheter som finns för dig.

Ska göra det om ett tag.

Tack för hjälpen!

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Beställde precis en tid själv

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB