15 år på Swec, ett litet tack

Permalänk
Medlem

Det är några stycken som varit med länge.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem

Denna tråden fick mig att kolla hur länge jag varit med här, 15 år och change! Det är galet vad tiden går!

Permalänk
Medlem

Jag firar ju också 15 år

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Relik 📜

Härliga ni är! 💖

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Musikälskare

Trevlig post!

Ibland saknar man hur det var i början, bra minnen och roliga människor

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Välkommen in i 15-årsklubben!

Här har man spenderat många timmar på att bara läsa onödig fakta om saker man trodde man aldrig skulle ha råd att köpa och lärt sig mycket angående nätverk och annat skoj.

Sen alla roligheter som hände i gamla ÖÄ var ju helt fantastiskt!

Men inte för att verka dryg, det finns en liknande tråd som är ganska stor på forumet med ungefär samma sentimentala topic, http://www.sweclockers.com/forum/trad/1050355-veteraner-pa-sw...

Men som andra säger, hoppas man kan spendera 15 år till på en sån här fantastisk sida!

Edit: Sen är det lite extra ära att tillhöra de heliga "tresiffriga" medlemmarna

Hmm nu blev jag nyfiken. tresiffriga?

För övrigt anser jag att DaBear-tråden och Loaded's räkexplosion var de absoluta höjdpunkterna i swecforumet. ÖÄ4EVER

EDIT: got dammit, member 1476

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Även om man precis fyllt det glamorösa årtalet 30 så kändes det helt plötsligt ung. Reggade mig 2004 så jag är ju nästan en ungtupp bland de gamla rävarna

Visa signatur

Jag vill ha en rOsa elefant, en svart kamel och en limegul kanin :)

Permalänk
Medlem

Påminn mej om 10 år så jag också kan skriva ett litet tack

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Välkommen in i 15-årsklubben!

Här har man spenderat många timmar på att bara läsa onödig fakta om saker man trodde man aldrig skulle ha råd att köpa och lärt sig mycket angående nätverk och annat skoj.

Sen alla roligheter som hände i gamla ÖÄ var ju helt fantastiskt!

Men inte för att verka dryg, det finns en liknande tråd som är ganska stor på forumet med ungefär samma sentimentala topic, http://www.sweclockers.com/forum/trad/1050355-veteraner-pa-sw...

Men som andra säger, hoppas man kan spendera 15 år till på en sån här fantastisk sida!

Edit: Sen är det lite extra ära att tillhöra de heliga "tresiffriga" medlemmarna

Tresiffrigt är ärovärt, men frågan är om man var tresiffrig på gamla blå tiden också... (Nej, jag var låg fyrsiffrig...)

Reggade mig någon gång under 2000 och kan inte annat än hålla med TS; det har varit 17 mestadels trevliga år. Tack allesamman!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Gammal i gemet men vågade inte registrera mig förrän 2004. Lite nostalgisk blir man när man läser din krönika Dunken!

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB

Permalänk
Medlem

Inget stoppar tiden.

Men jo, man hänger väl kvar här 15 - 20 år till kanske?

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

sedan 01 här, men saknar den gigantiska ghetto-mod tråden någon verkar bokstavligen dödat den tråden då jag inte hittar den

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Hedersmedlem

15 år, 7 månader

Visa signatur

Grundare/VD, Kakaw.se – kvalitetschoklad på nätet.

Permalänk
Medlem

När går man i pension på det här stället?

Visa signatur

[ Derp ]

Permalänk
Medlem

"Åh jäklar, 15 år, imponerande" tänkte jag när jag såg Facebook-uppmärksammandet av tråden.
Sen tittade jag på mitt eget datum, insåg att tiden går fort och känner mig väldigt gammal.

Visa signatur

Har en fin dator, fin fin. Jordnötter och juice är gott tillsammans, gott gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mapex:

Jag har varit med sen den blåa tiden, när det nu var (före 2001) Har inte åldrats en dag.

Du eller sweclockers?

Visa signatur

'Let's put it this way: if you need to ask a lawyer whether what you do is "right" or not, you are morally corrupt. Let's not go there. We don't base our morality on law.' - Linus Torvalds

Permalänk
Inaktiv

Reggade mig i början av 2000, men en databaskrash fick mig att regga om mig. För mig har det varit Intel, Cyrix,AMD under åren. Överklockningspotentialen har varit avgörande för min del samt prestandan. Jag kan knappt förstå att tiden har gått så fort, men det riktigt stora lyftet var när fredagspanelen. Jonas och Emil är hjältarna här och jag är sjukt nöjd över att de har fortsatt vara här. Jag kommer fortsätta vara aktiv här så länge site:n finns kvar/så länge jag lever.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Attans vad gammal man känner sig.
Nu blir det mest att man kikar innan man ska handla nått nytt. Överklocka var längesen man hade tid till.

Permalänk

Tiden flyger iväg, dock har jag inte varit så aktiv här senaste 10 åren

Permalänk
Medlem

Ha ha, ja åren går som fan. Vi blir den första generationen som lämnar efter oss en uppsjö med konton när vi kniper ihop röven. Det går i perioder, men man återvänder alltid i regel till hårdvaru och spelsajterna som Sweclockers, Nordic Hardware, FZ och Gamereactor. Jag är 47 bast nu och inser att jag kommer att gilla spel och hårdvara tills jag tappar pusten. Har ju hållt på i snart 25 år nu liksom.

Visa signatur

Speldjävulen angrep mitt kranium...

Permalänk
Medlem

Det har blivit ett tag det har det. Många bra tips här ska ni veta! Så sluta inte lyssna ungdomar, lyssna på oldies!

Visa signatur

Who dosen´t love gadgets?

Permalänk
Medlem

Ja det är ju några år, detta användarnamnet är andra reggningen då första försvann i någon krasch och sen tog något det namnet för mig eller hur det var..

Kan det varit 2000/2001 jag reggade mig första gången ? Det är som sagt ett bra tag sen nu iaf !

Det var bättre förr

Nä men forumet har verkligen ändrat sig, på "den gamla goda tiden" kunde verkligen trådarna spåra ur ibland utan att någon brydde sig, tycker jag det känns som, lite högre i tak också.
Idag blir man ju tillfälligt avstängd om man harklar sig nästan

Sen tycker jag det var mer äkta "överklockning" i början, då folk faktiskt köpte enklare prylar och klockade hårt för att få prestanda. Idag känns det som att det hela går ut på att köpa de värsta prylarna för att sedan klocka upp dem ännu mer. Sen gillar jag inte att alla datorprylar skall vara designade så de ser ut som rymdskepp, en äkta nörd bryr sig bara om prestanda/pris och inget om utseende

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

huhu o/

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem

Halva livet här också. Sweclockers lade grunden till min utbildning och karriär. Tack för alla dessa år, och må de bli många fler

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

Håller med @Dunken till punkt och pricka!

Går nog inte en dag utan att jag är här och läser, ja förutom de gånger då någon sur moderator bannat mig i en vecka för att jag försökt kränga saker på marknaden "på fel sätt", de är lite kinkiga om man inte betalar för en annons, har jag märkt

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk

Tiden går onekligen fort. Man inser inte att tiden går så fort som den gör; förrän man börjar bli gammal. Håller utkik här fortfarande, kul att se några av de gamla "rävarna" kvar än!

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

bara 14 år här men jag känner mig ganska inbiten och tung ändå

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem

Såg just att jag har vart med i 15 år och snart 3 månader. Tiden går fort även om jag inte är så aktiv på forumet

Bamsetiden var grymt underhållande

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Medlem

Blev tvungen att logga in och kolla. 13 år här

Visa signatur

Windows användare sedan 1991. Numera MacBook Pro M1 Pro.

Permalänk
Medlem

Här är tydligen en till som varit med i snart 15 år. Men också jag har ett minne av att jag varit reggad tidigare än så?

Å andra sidan är lejonparten av mina inlägg gjorda på NH på den tiden när det fortfarande var lite fart på rivaliteten.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"