Permalänk
Proffsmobbare

Handledsstöd i ekträ

Handgjorda stöd i ekträ, behandlade och klarlackade (ej flammad).

Lätt lutning med rundade hörn, 15mm hög mot tangentbordet utan fötter. Levereras med små gummifötter (transparent).

  1. 100% 440mm - Shipwreck

  2. 100% 440mm - Naturlig

  3. 100% 440mm - Kaffe

  4. 100% 440mm - Flammad

  5. 100% 440mm - Flammad

  6. 80% 365mm - Naturlig

  7. 80% 365mm - Naturlig

  8. 80% 365mm - Kaffe

  9. 80% 365mm - Flammad

  10. 80% 365mm - Flammad

  11. 60% 305mm - Kaffe

  12. 60% 305mm - Flammad

Pris är 200 SEK per styck, frakt via PostNord kostar 53 SEK.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Keeper of Traditions

Riktigt snygga, satt precis och letade handlovsstöd. Blir det inte hårt med ett i trä, var min första tanke?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Har du fått in några som är 80mm+ breda? Och som dubderklumpen undrade, blir det hårt?

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av Dunder:

Riktigt snygga, satt precis och letade handlovsstöd. Blir det inte hårt med ett i trä, var min första tanke?

Tack så mycket! Jag tycker inte det, har inte heller hört något om det från tidigare köpare men det är möjligt att det kan upplevas hårt.

Rundningen gör att det upplevs något mjukare än att ha handen direkt på bordet.

Skrivet av theo0019:

Har du fått in några som är 80mm+ breda? Och som dubderklumpen undrade, blir det hårt?

Detta är samma träbeställning (70mm bredd) som början av sommaren. Jag kan höra av mig om/när det är dags att beställa nytt!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Dunder:

Riktigt snygga, satt precis och letade handlovsstöd. Blir det inte hårt med ett i trä, var min första tanke?

Skrivet av Laine:

Tack så mycket! Jag tycker inte det, har inte heller hört något om det från tidigare köpare men det är möjligt att det kan upplevas hårt.

Rundningen gör att det upplevs något mjukare än att ha handen direkt på bordet.

Jag är nöjd köpare från vad jag tror är första batchen Jazid gjorde.
Till det stora hela är jag nöjd, men har jag metallarmband på klockan så plockar jag av mig den. Minskar även risk för repor och skrap. Jag uppfattar inte handledsstödet nämnvärt hårdare än vad ett skrivbord skulle vara.

Värt att nämna är att om man är känslig för lösningsmedel, lack eller kåda. Jag är lite känslig och fick lite utslag av klarlacken på mitt armstöd men det blev bättre med tiden och existerar inte alls numera. (Vet inte om det är acklimatisering eller om det inte är samma emission från handledsstödet).

Är man känslig så är nog den flammade roligare.

(Köpte mitt handledsstöd i slutet av Februari 2016).

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Laine:

Tack så mycket! Jag tycker inte det, har inte heller hört något om det från tidigare köpare men det är möjligt att det kan upplevas hårt.

Rundningen gör att det upplevs något mjukare än att ha handen direkt på bordet.

Detta är samma träbeställning (70mm bredd) som början av sommaren. Jag kan höra av mig om/när det är dags att beställa nytt!

Skrivet av DavidtheDoom:

Jag är nöjd köpare från vad jag tror är första batchen Jazid gjorde.
Till det stora hela är jag nöjd, men har jag metallarmband på klockan så plockar jag av mig den. Minskar även risk för repor och skrap. Jag uppfattar inte handledsstödet nämnvärt hårdare än vad ett skrivbord skulle vara.

Värt att nämna är att om man är känslig för lösningsmedel, lack eller kåda. Jag är lite känslig och fick lite utslag av klarlacken på mitt armstöd men det blev bättre med tiden och existerar inte alls numera. (Vet inte om det är acklimatisering eller om det inte är samma emission från handledsstödet).

Är man känslig så är nog den flammade roligare.

(Köpte mitt handledsstöd i slutet av Februari 2016).

När jag nämnde hårdheten var det för att handlovsstöden jag tittat på hittills har varit gjorda i läder/skinn/gelmaterial.
Jag är ganska intresserad av nummer ett, du har inget svart tangentbord du kan ta en bild på tillsammans med stödet?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Proffsmobbare

Tack för beskrivningen @DavidTheDoom! Kanske kan det också ha varit paraffinoljan eller MP52 som användes vid poleringen.

Klarlacken är en marin inredningslack (bordsytor och liknande).
http://www.biltema.se/sv/Bat/Kemikalier/Farg-och-Lack/Inredni...

Den är väldigt elak när den läggs på, men ska vara ofarlig väl torkad.

Skrivet av Dunder:

När jag nämnde hårdheten var det för att handlovsstöden jag tittat på hittills har varit gjorda i läder/skinn/gelmaterial.
Jag är ganska intresserad av nummer ett, du har inget svart tangentbord du kan ta en bild på tillsammans med stödet?

Jag äger tyvärr inga svarta tangentbord längre men ett par olika exempel:

'Shipwreck' tillsammans med Corsair Strafe.

'Shipwreck' tillsammans med custombygge.

Jag har sett förslaget att testa med en bok innan man köper stöd, det borde ge en bild av både höjd och hårdhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Handgjorda stöd i ekträ, behandlade och klarlackade (ej flammad).

Lätt lutning med rundade hörn, 15mm hög mot tangentbordet utan fötter. Levereras med små gummifötter (transparent).

  1. 100% 440mm - Shipwreck

  2. 100% 440mm - Naturlig

  3. 100% 440mm - Kaffe

  4. 100% 440mm - Flammad

  5. 100% 440mm - Flammad

  6. 80% 365mm - Naturlig

  7. 80% 365mm - Naturlig

  8. 80% 365mm - Kaffe

  9. 80% 365mm - Flammad

  10. 80% 365mm - Flammad

  11. 60% 305mm - Kaffe

  12. 60% 305mm - Flammad

Pris är 200 SEK per styck, frakt via PostNord kostar 53 SEK.

Läs hela annonsen här

Kan tänka mig ta nr 1. Betalar givetvis frakt.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av Samlooh:

Kan tänka mig ta nr 1. Betalar givetvis frakt.

Du har PM!

Permalänk

Nu har jag beslutsångest men är mer sugen på nummer 11

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 8700K | MOBO : MSI Z370-A PRO
GPU : Nvidia Geforce GTX 1060 6GB |
RAM : Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2600MHz
SSD : Samsung EVO 850 500GB SSD x2
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#/m...

Permalänk
Proffsmobbare
Permalänk
Proffsmobbare
Permalänk
Proffsmobbare